AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Gjennom jobben har jeg kollektive forsikringer der det står: »selskapet ikke svarer arbeidsuførhet som inntrer innen to år etter selskapets ansvar begynte å løpe, og som skyldessykdom eller lyte som medlemmet hadde på dette tidspunkt, og som det må antas at medlemmet kjente til» Jeg har i mange år slitt med angst og utbrenthet og har i perioder vært sykemeldt for dette, men ikke de siste årene. Det jeg lurer på er om noen vet hva klausulen innebærer? Er jeg etter to år forsikret uansett uføregrunn? Eller blir jeg aldri forsikret for uførhet med bakgrunn i psykiske plager pga at jeg kjente til sykdommen før forsikringen ble tegnet? Kan legge til at jeg selvfølgelig håper jeg blir syk igjen, men jeg ønsker forstå forsikringspapirene. Noen som vet dette 100% sikkert? Anonymkode: 82959...0f2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller blir jeg aldri forsikret for uførhet med bakgrunn i psykiske plager pga at jeg kjente til sykdommen før forsikringen ble tegnet? Dette. Anonymkode: 0dc79...476
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette. Anonymkode: 0dc79...476 Vet du dette sikkert? googlet, og finner alle mulige svar. Anonymkode: 82959...0f2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet du dette sikkert? googlet, og finner alle mulige svar. Anonymkode: 82959...0f2 Vet det er slik for individuelle forsikringer der man leverer helseerklæring, men dette er en kollektiv forsikring uten egen helseerklæring. Anonymkode: 82959...0f2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Hos noen er det slik at det sjekkes nøyere om du visste om tilstanden hvis du blir ufør ila 2 år. Men hvis det tilfeldigvis oppdages at du visste om tilstanden hjelper det ikke at du ble ufør etter at det var gått to år. Anonymkode: 4b52a...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå