AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Ja er det dumt å telle kalorier når man trener? Anonymkode: 98d34...2fd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Nei. Tell kalorier I begynnelsen til du får en viss ide om hvor mye kalorier forskjellige ting inneholder. Man brenner ikke veldig mye av trening, så selv om man trener så kommer man fort over grensen. Anonymkode: 7b0cf...e21
xHenrik Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Det har fint lite for seg å telle kalorier uavhengig om du trener eller ikke. Du kan regulere inntaket lett uten å telle kalorier. Det eneste unntaket må være for folk som driver enkelte former for idretter hvor kaloritelling har noe for seg. De fleste toppidrettsutøvere teller aldri kalorier. Veiing har heller ikke noe for seg, selv om det er mange som driver med dette og er nærmest fanatisk opptatt av vekt. Trener du styrketrening kan du gå fra å være feit til fullstendig strippet for fett uten å miste en eneste kilo. Kast badevekta og slutt å tell kalorier! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Det er ikke dumt om du gjør det riktig og for de riktige grunnene. Det er dumt hvis du gjør det feil og/eller av feil grunner. Anonymkode: ae80d...6b0
Mona123 Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Lurt hvis du ikke aner hvor mye kalorier de forskjellige matvarene og porsjoner gir av energi.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Absolutt lurt. Etter hvert lærer du hvor mye de forskjellige måltidene dine er på og trenger ikke å bruke det særlig. Det er en god måte å få innsikt i hvor mye energi du får i deg fra matvalgene dine sånn du kan regulere og ta de rett valgene i forhold til hvor mye du trenger i hverdagen, enten om du vil ned eller bare holde deg stabil. Anonymkode: bcdff...9bc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 Det kan være greit å telle kalorier for å få et inntrykk av hva du faktisk får i deg. Jeg fikk i hvert fall en aha-opplevelse da jeg regnet en typisk dag og så hvor mye jeg småspiste mellom måltidene. Men nå holder jeg på å gå ned i vekt, da. Dersom du allerede har en fin vekt, så ser jeg ikke noe poeng i det. Anonymkode: 45ea3...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå