Gå til innhold

Mann puberteten penis.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pubertet og såkalte: Fustrasjoner over å bli voksen. Merkelig at ingen tar opp det eneste jeg opplevde som fustrerende. Dette handler om hvordan penis og forhuden forandres under puberteten. Husker det som det var i går, selv om det nå er en del år siden. Jeg tenkte ikke så mye over stemme skifte og annet. Alt annet enn hva jeg opplevde med min penis hende jo så sakte, att jeg ikke tenkte noe over det. Hva hende da? Jeg husket at jeg var på vei hjem fra skulen og på veien måtte jeg gjennom sentrum. Plutselig kjende jeg at tuppen av penishodets kom borti underbuksa. Det var både pirrende og ubehagelig på samme tid. Det var nede ved kaien, så det var ikke så mye folk der. Tok handen nedi underbuksa og prøvde å ordne og dra litt i forhuden for å få forhuden godt frem, så den kunne dekke hele penishodet. Kunne jo ikke fatte at dette skulle skje!! Forhuden hadde jo altid vært noen millimeter lengre frem enn tuppen på penishodet. Jeg gikk ca 500 meter og kom opp i gågata. Der åpnet forhuden seg igjen, så penishodet gnikket mot trusene igjen. Her var det jo mye folk, så her var det bare å holde ut til jeg kom ut av sentrum. Fikset til det gang på gang den dagen, men fant ut til sist at det var nytteløst. Det var bare å gå med tuppen bar og åpningen ble jo selvsagt bare større og større til alt var ferdig vokst. Dette er jo en helt nødvendig prosess som alle gutter må gjennom. Noen får veldig kort forhud mens andre har bare tuppen konstant ute. Hvis ikke dette skjer óg forhuden fortsatt dekker hele penishodet, så vill gutten med all sanselighet oppdage at en eventuelt trang forhud fortsetter å være eit problem etter puberteten eller at den blir bare noe dritt å ha ved samleie. Hvor mange mødre eller fedre forteller til sine guttebarn rett før puberteten at dette er en nødvendig prosess som må skje, for å ungå problem som voksen? Jeg vil tro ingen. Om ikke dette hender og forhuden forblir foran penishodet, så bør han oppsøke lege fordi forhuden er for lang og eventuelt for trang. Ingen snakker om dette på noe forum eller lege-side. Merkelig. 😕 Som sagt var dette det eneste jeg husker fra puberteten som jeg direkte la merke til. Mensen prater vi om, men ikke dette. Kanskje det er litt tabu eller for pinlig tema? Ikke vet jeg og sikkert ingen annen heller. Det er liksom bare sånn det er.

Anonymkode: a18b8...992

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye skjer med kjønnsorganene i puberteten som ikke blir spesifikt tatt opp med mindre det blir et helseproblem. 

Anonymkode: 7f3f8...19a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har snakket med vår sønn om dette. Passet på helt fra han var liten ifht om forhuden er for stram. Dette fikk vi beskjed om av legen.

Anonymkode: 3e894...270

AnonymBruker
Skrevet

Alle er ikke like da. Samboeren min har forhud som er lukket og dekker hele penishodet med bare et bittelite hull i tuppen uten at dette er noe som helst problem.

Å skulle dekke informasjon om alle mulige eventualiteter vil jo være helt umulig. Så lenge man har en åpen tone med barna sine vil de jo ta opp ting de lurer på uansett.

Anonymkode: cc9e2...b34

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er ikke like da. Samboeren min har forhud som er lukket og dekker hele penishodet med bare et bittelite hull i tuppen uten at dette er noe som helst problem.

Å skulle dekke informasjon om alle mulige eventualiteter vil jo være helt umulig. Så lenge man har en åpen tone med barna sine vil de jo ta opp ting de lurer på uansett.

Bittelite hull. Jeg skrev jo eventuelt trang forhud. Din partner har desuten ikke forhud som går lengre frem en penishodet. Da er jo ikke noe problem. I alle fall SVÆRT SKJELDEN eit problem.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket med vår sønn om dette. Passet på helt fra han var liten ifht om forhuden er for stram. Dette fikk vi beskjed om av legen.

Anonymkode: 3e894...270

Men i ditt tilfelle har jo alt gått etter boka og gutten har lært at det ikke er noe unormalt å tenke på. Jeg har selv 3 guttebarn. Ingen gav info eller viste noen tegn på å normalisere evnet. Mine barn har det fint. Ting kan jo fort føles unormalt og pinlig å snakke om, om ingen først viser at det normalt og ufarlig å snakke om. Kanskje samfunnet har forbedret seg på dette senere år? Det vet jeg IKKE noe om. Snakker bare fra egen erfaring og hva folk diskuterer der ute som noe normalt å si noe om. Ting kan jo være mer normalt ute i hjemmene uten at det kommer frem på noen måte. Samfunnet er hele tiden i forandring. Det som var unormalt i går behøver ikke å være det i morgen. Hva en annens lokale erfarer kan være ulik en annens naturlige erfaring. Sånn kan det jo ofte være med mange ting.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går utifra at det er i slapp tilstand og ikke erigert. I sånne fall så er det ikke normalt og har han for lang forhud. Det er klart at dere kan mene det er helt ok i erigert tilstand, men det er langt fra idielt. Men som jeg sa, så mener du nok når den er slapp og da er det ikke så unormalt.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...