AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har nå vært sykemeldt i snart et år, deretter arbeidsledig. Jeg prøver være litt sosial og med kjæresten. Jeg har flytta, og har ikke ville engasjere meg i nye aktiviteter før jeg vet åssen jeg skal jobbe. Jeg har forsøkt å stå opp innen fornuftig tid og holde døgnrytmen stabil. Problemet er at jeg sliter med å underholde meg selv. Lesing, strikking, serier, besøk etc tar kun en viss tid av dagen, og i det siste er jeg blitt mer og mer rastløs, så det meste blir lagt bort etter kort tid. Dermed ender det oppmed at jeg spiser MYE og egentlig toucher innom spiseforstyrrelseproblematikk fra tidligere. Nå har jeg begynt å sove på dagen for å få færre timer til rådighet for å spise dritt. Jeg er ikke deprimert, men jeg lever som om jeg var det. Dere som er uføre eller går hjemme av en eller annen grunn: hvordan får dere dagene og timene til å gå?! Gi meg tips til hva jeg kan gjøre for hele meg går til grunne.. Takk og lov for at jeg ikke er ufør, men forhåpentligvis snart er i jobb igjen. Tror jeg ville endt opp som alkoholiker, evt blitt så stor at ambulansen må ha hjelp av brannbil om jeg blir sjuk. Seriøst. Anonymkode: 4879c...eb2
Gjest RoNo Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 (endret) Hmm. Jeg har vært syk i lengre periode. Brukte dagene til behandling etc. Var stort sett så dårlig at det mest tok lang tid. Jeg er fortsatt ikke frisk, men nå fokuserer jeg på opptrening. Så bruker dagen på husarbeid, familien, lese om slanking (gått opp i vekt) og planlegge dagen rett og slett. Endret 6. juni 2019 av RoNo Trykte bfeil
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har vært hjemme i over to år pga diverse - ptsd, depresjon o.l . Nå går dagene egentlig ganske fort fordi jeg har noen greie rutiner. Starter hver morgen med kaffe og en bok. Leser en times tid før jeg så lager frokost. Så sjekker jeg Mail, betaler regninger ellermliknende småting som må gjøres. Deretter er det UT av huset - en lang tur med lydbok, fjelltur, treffe en venninne, dra på kafé, trene, hva som helst men Ut av huset i minst en time -blir som reger 2-3 timer når jeg først er i gang med noe. Deretter hjem og spise litt lunsj, gjør litt husarbeid - en liten ting hver dag (gulvvask, støvsuge, klesvask, rydde i skap osv), leser litt i boka mi frem til jeg lager meg middag i fem-seks-tiden . Leser litt avis, nettforum osv etter middag. Ca åtte ser jeg en film eller tv-serie. For meg er følgende småting ganske greie: -å ikke ha TV på på dagtid. - frisk luft hver dag UANSETT - gode podcaster - hjernetrim (for p roe ned angsten)-sudoku,kryssord, Wordfeud ol - yoga! Alt fra 5 min -60 min hver dag -stilletid, noe tid uten lyd og ytre stimuli, da gjerne som yoga eller ved p lese bok - teste en ny oppskrift hver uke! - ha minst en sosial avtale hver uke for å tvinge meg selv ut av isolasjonen jeg tenderer å låse meg i - dagen i forveien setter jeg alltid ned 2-3 ting jeg skal gjøre dagen etterpå, bare formliksom å ha noe på planen - GÅR overalt heller enn p kjøre, har jo tid og har blitt glad i å gå, sørlig i selskap av lydbok/podcast Anonymkode: 12416...af8 3
Gjest tranedatter Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Trene? Finnes masse på Youtube, yoga med adrienn er bra! Kurs? Om du har råd, meld deg på et kurs. Ellers har Youtube masse, feks excel eller hva det nå er som er interessant eller nyttig for deg. Jeg er også hjemme i tre mnd sykemeldt, men sover også en del, behandling 2-3 ganger i uka. Ellers tar jeg tak i småsaker hjemme. Små renoveringer feks.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har kanskje ikke så mye revolusjonerende å komme med, men: Jeg leser mye og lærer meg språk. Det hjelper også veldig på alt å gå en times tur hver dag (hvis formen din tillater det). Og jeg tar alltid tid til å lage meg skikkelig mat. Jeg tror det er viktig at du klarer å holde på konsentrasjonen din. Du sier at den har tapt seg i det siste, men konsentrasjon og fokus er virkelig noe av det viktigste vi har, det som lar oss holde på med andre ting enn tv og nettsurfing. Ta tak i det før det blir verre, er mitt råd. Anonymkode: 2a743...f43 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Ta et nettstudie, trene, jobb frivillig. Finn noe som gir mening. Vær besøksvenn eller støttekontakt. Anonymkode: 89512...03f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå