Gå til innhold

Ferier etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løser dere det?

Vi har barn sammen og gikk fra hverandre for litt under et år siden. Vi har feriert litt i sammen nå i starten for barnas skyld. Noen dager i sommerferien i fjor og en helg på fjellet i vinter ble tilbragt sammen. Vi hadde hvert vårt soverom, så vi var sammen som venner og ikke et par. Jeg og eksen samarbeider godt og det er ikke noen såre følelser mellom oss.

Jeg kan tenke meg å fortsette å ha en ferie i sammen nå og da, slik at barna av og til kan få oppleve fine ting med oss begge tilstede. Nå har eksen fått ny dame og hun reagerer litt på at vi er så gode venner og at vi har feriert i lag. Hun har et dårlig forhold til sin eks og barnefar, etter hva jeg har skjønt. Jeg skjønner at det kan virke litt rart at vi gjør slike ting sammen, sett utenfra, men vi har kun barnas best i tankene når vi gjør dette.

Noen som fortsatt ferierer med barna og eksen etter at nye kjærester kom inn i bildet eller er det totalt uakseptabelt?

Anonymkode: 989b4...d44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener dere skal fortsette om begge vil. Det blir for dumt om dere skal ødelegge et velfungerende samarbeid bare fordi det kommer inn en kjæreste som har dårlig erfaring med sin eks. Deres barn trenger ikke bli med i dragsuget.

Anonymkode: b1625...f52

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe du ikke skal blande deg opp i. La eksen bestemme selv hvor mye makt han skal gi sin ny kjæreste eller eventuelt om han vil fortsette å reise sammen med deg. Eventuelt blir det mer naturlig at dere ta ferier hver for seg. 

Anonymkode: 295d8...61e

• Liker 9
Gjest Chroma
Skrevet

Vi ferierer sammen, inviterer hverandre på middag osv. Gikk fra hverandre for flere år siden. Det er bare bra for ungene når foreldrene kan fortsette å være venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal ta litt hensyn til den nye damen til eksen din også. Forstår veldig godt at hun reagerer på at dere drar på ferie sammen. Også må du bare regne med at det ikke blir slik fremover. Selvom barna er viktigst så kan man heller ikke la det gå utover den nye kjæresten. 

Anonymkode: 0fccd...3e3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener dere skal fortsette om begge vil. Det blir for dumt om dere skal ødelegge et velfungerende samarbeid bare fordi det kommer inn en kjæreste som har dårlig erfaring med sin eks. Deres barn trenger ikke bli med i dragsuget.

Det er ikke opp til ts om de skal fortsette- men eksen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk skikkelig Scott og Kourtney Kardashian vibb av det du forteller😅

Hva gjør man ikke for barnan liksom. Godtar hun ikke det så er hun ikke den rette for han, tenker nå så jeg . Det er nok dessverre han som må se og finne ut av det. Du skal bare konsentrere deg om barnet/barna. Så får flua på gangen styre med sutringen sin og da et jo veien til døren rimelig kort.

Anonymkode: c1773...c0c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke opp til ts om de skal fortsette- men eksen. 

Herregud da menneske. Derfor skrev jeg(....om begge vil). Den siste det er opp til er den nye kjæresten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man ferierer ikke med eksen når det er ny partner i bildet. Ferdig. 

Anonymkode: 3d783...447

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk skikkelig Scott og Kourtney Kardashian vibb av det du forteller😅

Hva gjør man ikke for barnan liksom. Godtar hun ikke det så er hun ikke den rette for han, tenker nå så jeg . Det er nok dessverre han som må se og finne ut av det. Du skal bare konsentrere deg om barnet/barna. Så får flua på gangen styre med sutringen sin og da et jo veien til døren rimelig kort.

Er vel normalt at man ferierer sammen med kjæreste/partner? Ikke med eksen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke godtatt det hvis jeg var den nye dama. Uansett om det er for "barnas beste" så vil de fleste anse det som uaktuelt å la kjæresten reise på tur med en annen dame. Flott at dere har et fint samarbeid om barna, men man trenger ikke reise på ferie sammen av den grunn. Når du selv får deg ny kjæreste, vil du antagelig oppdage at også han har problemer med denne ordningen. Du kan selvsagt trumfe igjennom ferie med eksen likevel, men da ender du fort opp som singel.

Du og eksen har selv valgt å gå fra hverandre. Det er dere to som har brutt opp kjernefamilien. Dette er en av konsekvensene av det valget. 

Anonymkode: 8f56c...de6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel normalt at man ferierer sammen med kjæreste/partner? Ikke med eksen. 

Ikke når det er barn inn i bildet. Hadde det vært for det barn, så ville det vært ulogisk at dem ferierte sammen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det dersom det hadde fått eksen til å føle seg ukomfortabel.

Anonymkode: f1a96...f34

AnonymBruker
Skrevet

Barna må vende seg til skilsmissen, og det inkluderer at foreldre ikke er sammen lenger. De kan ha det fint med dere begge hver for seg. Når det er nye kjærester i bildet er det unaturlig å feriere med eksen.

En første ferie etter bruddet er greit nok, men det er ikke noe man fortsetter med. 

Anonymkode: 89abf...dd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna må vende seg til skilsmissen, og det inkluderer at foreldre ikke er sammen lenger. De kan ha det fint med dere begge hver for seg. Når det er nye kjærester i bildet er det unaturlig å feriere med eksen.

En første ferie etter bruddet er greit nok, men det er ikke noe man fortsetter med. 

Anonymkode: 89abf...dd4

Nå et det heldigvis ikke noe fasit på dette. Så det er opp til enhver hvordan dem vil at det og håndtere det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville fortsatt slik det var med felles ferier, men også invitert med eksens nye dame :) Det er naturlig at han tar med partneren sin synes jeg. Og når du eventuelt får en ny så kan du også ta med din. 

Anonymkode: f46c6...c31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når det er barn inn i bildet. Hadde det vært for det barn, så ville det vært ulogisk at dem ferierte sammen.

Hadde de vært så opptatt av disse barna "beste" så hadde de forblitt sammen! Det er egoistisk å la det gå utover en kjæreste/partner!

Anonymkode: 0fccd...3e3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde heller ikke godtatt det hvis jeg var den nye dama. Uansett om det er for "barnas beste" så vil de fleste anse det som uaktuelt å la kjæresten reise på tur med en annen dame. Flott at dere har et fint samarbeid om barna, men man trenger ikke reise på ferie sammen av den grunn. Når du selv får deg ny kjæreste, vil du antagelig oppdage at også han har problemer med denne ordningen. Du kan selvsagt trumfe igjennom ferie med eksen likevel, men da ender du fort opp som singel.

Du og eksen har selv valgt å gå fra hverandre. Det er dere to som har brutt opp kjernefamilien. Dette er en av konsekvensene av det valget. 

Anonymkode: 8f56c...de6

Dette. Dere er ikke en familieenhet lenger.

Ellers virker det som om eksen din dytter den nye kjæresten sin foran seg for å slippe å argumentere selv. Mest sannsynlig er jo han like enig i dette, ellers hadde han jo sagt ifra til henne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi ferierte også litt sammen etter bruddet. En liten uke på Sørlandet i sommerferien og noen dager her og der i forbindelse med jul og påske. Det var fint for barna der og da.

Etter at nye partnere kom inn i bildet har ikke dette vært naturlig for oss. Vi kan spise middag/ ta en kaffe sammen, gå på kafé og treffes. Både alene og med nye partnere. Ingen som har «satt ned foten», men vi bare lot være å planlegge ferie sammen. Ungene har heller ikke spurt etter det. De får gjøre gøye ting sammen med hver av oss i feriene og er fornøyde med det. 

Jeg hadde heller ikke likt det om min kjæreste dro på ferie med X og barna deres. Jeg hadde ikke nektet han å gjøre det, men er glad det ikke er et tema :) 

Anonymkode: b82a5...31e

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Nye damen må sette egne dårlige erfaringer og sjalusi til sides.

At dere tar noen dager ferie sammen for BARNETS skyld burde enhver skjønne er det beste når det faktisk er barn i bildet. 

Hadde det blitt slutt mellom meg og mannen så hadde jeg strukket meg langt for å tilbringe tiden samme alle tre for sønnen vår sin skyld.

Endret av WhisperingWind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...