AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Trenger man kredittvurdering for abonoment på mobil? Altså telenor, onecall, chillimobil osv? Kjæresten min sier det. Og det må stå på mitt navn for at det skal gå. Stemmer det eller lyver han? Anonymkode: 00acb...aca
Gjest Kritt Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger man kredittvurdering for abonoment på mobil? Altså telenor, onecall, chillimobil osv? Kjæresten min sier det. Og det må stå på mitt navn for at det skal gå. Stemmer det eller lyver han? Anonymkode: 00acb...aca Så vidt jeg vet kredittvurderer alle mobilselskaper ved opprettelse av nytt mobilabonnement. Skjønner ikke hva du mener med at det må stå ditt navn. Hvis det er snakk om at du skal stå ansvarlig for hans abonnement er det noe jeg sterkt vil fraråde. Endret 6. juni 2019 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trenger man kredittvurdering for abonoment på mobil? Altså telenor, onecall, chillimobil osv? Kjæresten min sier det. Og det må stå på mitt navn for at det skal gå. Stemmer det eller lyver han? Anonymkode: 00acb...aca Det kan stemme. Spørsmålet er om du vil være ansvarlig for hans abonnement. Anonymkode: 30fc1...2ad
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Ja, du blir kredittvurdert for alle abonnement som ikke er forskuddsbetalt (dvs kontantkort). Hvis han sier abonnementet må stå på deg, så er det vel fordi han har betalingsanmerkninger og får nei på sitt eget navn. Anbefaler ikke deg å tegne noe abonnement som han skal bruke, for hvis han ikke betaler så er det du som kommer i saksa. Anonymkode: 514b8...ef8 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Det stemmer. Men betaler han ikke regningene sine så blir du ansvarlig for gjelden. Og tydeligvis pleier han ikke det siden han ikke er kredittverdig. Ikke gjør det. Anonymkode: 5d157...b62 5
Million Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Det heter "abonnement" og ja, man trenger det for å få mobil. Det er vanlig å kredittsjekke kundene sine, så det skjer helt sikkert. Har han negative betalingsanmerkninger eller inkasso, får han ikke abonnement. Hvis han prøver å få deg til å stå på abonnementet hans, så råder jeg deg til å ikke gjøre det, sånn som de andre her også sier. Dette fordi han da bare kan drite i å betale, og så blir du sittende med regningen og må betale den, siden den står i ditt navn og du er ansvarlig. Det kan bli mye penger du blir skyldig etterhvert, om han konsekvent lar være å betale for seg. For noen år siden kunne man ha forhåndsbetalte kontantkort og da slapp man abonnement, men jeg vet ikke om det finnes fremdeles? Andre kan kanskje svare på det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 OneCall har et abonnement som ikke krever kredittsjekk. Man får fri minutter ect pluss x-antall GB inkludert, men det er begrenset på antall. Alle kostnader utover det inkluderte som for eksempel ringe spesialnummer , varekjøp med mobil (spill, kjøp på automat +++) må forhåndbetales ved å fylle på saldoen som et kontantkort. Månedsavgiften blir man fakturert for månedlig. Dette er noe man kan få selv med betalingsanmerkninger så lenge man ikke har noe tidligere uoppgjort hos OneCall. Vil ikke anbefale deg å sette abonnementet i ditt navn med mindre du er villig til å stå ansvarlig for alle kostnader som eventuelt ikke blir betalt. Du vil da være juridisk ansvarlig for alt. Anonymkode: 0b80b...350
Pillarguri Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 Ja, alle som tegner abonnement blir kredittsjekket. Ikke tegn abonnement for noen andre enn deg selv. Det kan føre deg opp i skikkelig økonomisk trøbbel. Kontantkort er eneste alternativ for kjæresten din hvis han ikke er kredittverdig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #9 Skrevet 7. juni 2019 For abonnement blir man kredittvurdert. Men på telia. no kan han fylle opp kontantkort UTEN abonnement. I sitt EGET navn. Ikke ta det på deg!! Anonymkode: f3b9e...457
Ella Ellefantella Skrevet 7. juni 2019 #10 Skrevet 7. juni 2019 Da får han få foreldrene sine til å ta det i SITT navn! IKKE la han få sette NOE i ditt navn! Noensinne! 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #11 Skrevet 7. juni 2019 Ja det stemmer. Anbefaler å bruke telia smart kontant. Da betaler man på forhånd for hvor mye GB man ønsker og kan ringe og sende SMS gratis i 31 dager. Dette blir ikke kredittsjekket siden man betaler på forhånd. Bruker dette selv om jeg er kredittverdig. Syns det er en fin løsning å betale på forhånd😊 Anonymkode: 576b2...15f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 Ikke la han tegne abonnement i ditt navn, det kan koste deg dyrt hvis han misbruker det. Anonymkode: a855e...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå