Gå til innhold

Sommeravslutning barneskole, er det vanligst at alle foreldre tar med en matrett hver i tillegg til kake/ frukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det i klassen til vårt barn (første klasse). 

Er det vanlig at alle familier tar med seg en matrett hver?, blir det ikke litt vel mye mat til overs da, eller tar jeg feil. Vet at søsken også er med, men likevel. Mulig det er jeg som tar feil og at det meste blir spist opp. 

Anonymkode: 13eca...34c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar man med mye for mye så blir det mye igjen.

Anonymkode: bdbad...e86

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Vi hadde sommeravslutning i går. Alle tok med en rett hver, men ikke i tillegg til evt kake. Noen tok med pålegg mens noen andre tok med kake. 

AnonymBruker
Skrevet

Gud bedre så irriterende at det på død og liv må være en avslutning for alle jævla aktiviteter som finnes.

Nok en arena for å fronte den flotte fasaden sin.

Anonymkode: 32b95...ee9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gud bedre så irriterende at det på død og liv må være en avslutning for alle jævla aktiviteter som finnes.

Enig. Noen tar det for gitt at alle har jævlig mye fritid og har lett for å få barnepass.

Anonymkode: 2c60c...9e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her griller vi ,så alle tar med sin egen mat.

Anonymkode: 94e4e...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det vanlig å ta med til eget bruk. Som oftest er avslutningen på stranda, i parken eller på fjellet(kort fjelltur). er vi på stranda er det som oftest grilling, ellers tar man med noe annet.

Anonymkode: 9407e...a68

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Noen tar det for gitt at alle har jævlig mye fritid og har lett for å få barnepass.

Som oftest varer en slik avslutning max to timer. Og her er det hvertfall helt vanlig at søsken er med. Så høytidelig er det ikke

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere høres da ut som fantastisk engasjerte foreldre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som oftest varer en slik avslutning max to timer. Og her er det hvertfall helt vanlig at søsken er med. Så høytidelig er det ikke

Er man alenemor og har flere forskjellige avslutninger de må på hvert år, så er det mer enn stressfaktor enn det er trivelig. Ja selvom avslutning "bare varer 2 timer".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere høres da ut som fantastisk engasjerte foreldre.

Og du høres ut som en fordomsfull person som baserer deg på ett par setninger i et forum. Hva vet du om hvilke livssituasjoner folk er i? Det finnes alenemødre, folk som jobber turnus, folk uten nettverk osv som synes dette er mer stressende enn det er gøy. Og de kan FORTSATT være engasjerte foreldre, selvom det høres umulig ut for deg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har kun vært borti at hver familie tar med mat til seg selv. Syns det opplegget du nevner er upassende i den type arrangement. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man alenemor og har flere forskjellige avslutninger de må på hvert år, så er det mer enn stressfaktor enn det er trivelig. Ja selvom avslutning "bare varer 2 timer".

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du høres ut som en fordomsfull person som baserer deg på ett par setninger i et forum. Hva vet du om hvilke livssituasjoner folk er i? Det finnes alenemødre, folk som jobber turnus, folk uten nettverk osv som synes dette er mer stressende enn det er gøy. Og de kan FORTSATT være engasjerte foreldre, selvom det høres umulig ut for deg.

Ja, stressende kan det være, vet vet jeg. jeg har håndterer stress svært dårlig. Vi er uten nettverk vi også, og jeg jobber turnus. Så mannen må ofte ta med alle tre ungene på avslutninger, fotballturneringer, cuper, stevner osv alene fordi jeg er er på jobb. Men jeg strekker meg langt for å få til å være med jeg også, særlig for ungenes skyld. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, stressende kan det være, vet vet jeg. jeg har håndterer stress svært dårlig. Vi er uten nettverk vi også, og jeg jobber turnus. Så mannen må ofte ta med alle tre ungene på avslutninger, fotballturneringer, cuper, stevner osv alene fordi jeg er er på jobb. Men jeg strekker meg langt for å få til å være med jeg også, særlig for ungenes skyld. 

Leser du hva jeg skriver? Hvordan kan alenemødre i din situasjon få det til når de ikke har noen mann som kan avlaste de?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er relativt vanlig ja, men det er bedre at noen tar med mat, noen kake og noen drikke

Anonymkode: 612a9...a50

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er relativt vanlig ja, men det er bedre at noen tar med mat, noen kake og noen drikke

Anonymkode: 612a9...a50

Synes det er litt stressende å både lage mat OG kake. En av delene er greit. 

Anonymkode: 13eca...34c

AnonymBruker
Skrevet

Har vært borte i det på 7.trinnsavslutning hvor det er vanlig å gjøre ekstra stas på elevene og å gjøre en stor og høytidelig greie ut av avslutningen. På andre trinn er det vanlig her med kakebord eller ta med til seg selv. 

Anonymkode: 90a60...0e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke bare ha kaker og kaffe/ saft? Så kan man spise hjemme før man kommer på avslutning. Det er alt for mye styr å lage mat i tillegg til kake, helt uhørt. Det holder lenge med noen usle langpannekaker. 

Tenk om man bare kunne gjort det enklere på sånne arrangementer. 

Anonymkode: ecb58...5a2

Skrevet

Jeg syntes sommeravslutningene var helt fantastiske på barneskolen! Topp at dere stiller opp selv om dere hater det, barna deres elsker det nok :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gidd å dra alenemor-stakkarsmeg-kortet. Det handler mye mer om kapasitet og vilje. Har man bestemt seg for at det er stress så blir det stress. 

Anonymkode: 7507f...e07

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...