Gå til innhold

Bytte klær umiddelbart etter samværsskifte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skilsmissebarn. 50/50. 7 og 10 år. Bonusforeldre i begge hjem.

For én måned fikk jeg beskjed fra far om at det luktet kraftig skyllemiddelparfyme av ungene, og om jeg kunne begrense bruken (svar på at jeg ba han følge opp hygienen til ungene bedre). Jeg bruker Comfort skyllemiddel og OMO color. Jeg sluttet umiddelbart å bruke skyllemiddel selv om jeg selv ikke kjente lukten og aldri har hørt klager på det på 20 år.

I går sier eldstemann: "Mamma, når vi kommer til pappa sier "Trine" at vi må gå og ta av oss klærne og ta på nye klær". Jeg trodde han måtte ha misforstått og spurte minstemann om det var sant. Han sa at det hadde foregått lenge, og at det var fordi det var parfyme i vaskemiddelet og at "Trine" var allergisk mot parfyme. (Dette hadde hun forklart etterhvert da de hadde spurt hvorfor de måtte bytte klær)

Jeg har sagt til far at jeg skal bytte til parfymefritt vaskemiddel, men at jeg synes det var en merkelig og uakseptabel ting å gjøre. Og hvorfor ga de ikke beskjed om dette til meg? Det viser seg at hun ikke er allergisk, men ikke liker lukten. Uansett ikke greit. Han mener det er helt normalt, og at han ikke hadde reagert om det var omvendt.....

Så..... Hadde dere reagert? Er dette greit?

Anonymkode: fba0e...542

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at når mann og barn har vært hos svigermor stinker klærne vaskemiddel. Det brukes helt enorme mengder! Så jeg har bedt de skifte noen ganger. 

Klarer ikke helt å si at det skal være noe rart i det, så lenge det sies fra på en hyggelig måte :) (Jeg har noen ganger sagt fra på en ikke-hyggelig måte, for jeg synes det er tåpelig at voksne mannen lar moren sin vaske klærne hans)

Anonymkode: 136e9...c9d

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk også reagert på den lukten, enkelte lukter blir jeg skikkelig kvalm av. Men han burde jo absolutt spurt deg og ikke brukt ungene mot det at fruen er allergisk.

Anonymkode: dc070...20f

• Liker 10
Skrevet

De mente kanskje bare å være hyggelige og løse det på den måten framfor å be deg om å bytte vaskemiddel. 

Gjest Meezspisen
Skrevet

Jeg reagerer også på lukten av skyllemiddel, og synes det er helt unødvendig å bruke det. Har aldri brukt det. Det er bare å slutte med det. Problem løst. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Jade
AnonymBruker
Skrevet

Skyllemiddel lukter grusomt! Overdrevent bruk av vaskepulver også. Hvem orker å gå rundt med de kjemikaliene hele dagen? 

Anonymkode: 7397b...b03

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som sagt byttet vaskemiddel for å ta hensyn. Og jeg foreslo det selv. Og de er IKKE redd for å gi beskjed om ting som plager dem, så synes dette virket merkelig. Men da er det tydeligvis helt normalt 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

What we GOT here, is failure to communicate. 

-Axl Rose

Anonymkode: 675c4...265

• Liker 5
Gjest Kritt
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skilsmissebarn. 50/50. 7 og 10 år. Bonusforeldre i begge hjem.

For én måned fikk jeg beskjed fra far om at det luktet kraftig skyllemiddelparfyme av ungene, og om jeg kunne begrense bruken (svar på at jeg ba han følge opp hygienen til ungene bedre). Jeg bruker Comfort skyllemiddel og OMO color. Jeg sluttet umiddelbart å bruke skyllemiddel selv om jeg selv ikke kjente lukten og aldri har hørt klager på det på 20 år.

I går sier eldstemann: "Mamma, når vi kommer til pappa sier "Trine" at vi må gå og ta av oss klærne og ta på nye klær". Jeg trodde han måtte ha misforstått og spurte minstemann om det var sant. Han sa at det hadde foregått lenge, og at det var fordi det var parfyme i vaskemiddelet og at "Trine" var allergisk mot parfyme. (Dette hadde hun forklart etterhvert da de hadde spurt hvorfor de måtte bytte klær)

Jeg har sagt til far at jeg skal bytte til parfymefritt vaskemiddel, men at jeg synes det var en merkelig og uakseptabel ting å gjøre. Og hvorfor ga de ikke beskjed om dette til meg? Det viser seg at hun ikke er allergisk, men ikke liker lukten. Uansett ikke greit. Han mener det er helt normalt, og at han ikke hadde reagert om det var omvendt.....

Så..... Hadde dere reagert? Er dette greit?

Jeg får ikke helte fatt i hva det er du reagerer på. Reagerer du på det faktum at hun ikke liker/tåler lukt av vaskemidler og skyllemidler, at barna ble bedt om å bytte klær da de kom dit, eller at de ikke sa fra direkte til deg på et tidligere tidspunkt om vaskemidlene? Uansett synes jeg du overreagerer.

AnonymBruker
Skrevet

Der er jo ganske ubehagelig når klær stinker vaskemiddel. Tøy skal bare dufte rent når man lukter på det. Men hvordan er dette egentlig et problem?

Anonymkode: 9c93f...3b3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

What we GOT here, is failure to communicate. 

-Axl Rose

Anonymkode: 675c4...265

Ja, det vet jeg 😊 Jeg har full forståelse at hun ikke liker lukten. Bare den rutinen med å be ungene bytte tøy (selv en måned etter at jeg sluttet) jeg ikke forstår. Ville hun gjort det samme med gjester?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bonusdatteren min eimer falsk, syntetisk lukt jeg mistenker kommer fra skyllemiddel. Blir faktisk kvalm av den grusomme lukten som minner meg om dårlig billigparfyme fra barneskolen. 

Dessuten burde ikke barn ha så mye parfyme på kroppen. 

Skulle ønske jeg var like "tøff" som Trine. 

Anonymkode: ab8d8...773

• Liker 24
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Har det noe å si at de bytter klær? Jeg tror ungene tåler det helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kritt skrev:

Jeg får ikke helte fatt i hva det er du reagerer på. Reagerer du på det faktum at hun ikke liker/tåler lukt av vaskemidler og skyllemidler, at barna ble bedt om å bytte klær da de kom dit, eller at de ikke sa fra direkte til deg på et tidligere tidspunkt om vaskemidlene? Uansett synes jeg du overreagerer.

At de som fast rutine må bytte klær når de kommer dit. Jeg ville heller at de kontaktet meg og fant en løsning så ungene kunne gått i samme klærne til de la seg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bonusdatteren min eimer falsk, syntetisk lukt jeg mistenker kommer fra skyllemiddel. Blir faktisk kvalm av den grusomme lukten som minner meg om dårlig billigparfyme fra barneskolen. 

Dessuten burde ikke barn ha så mye parfyme på kroppen. 

Skulle ønske jeg var like "tøff" som Trine. 

Anonymkode: ab8d8...773

Hvis du er tøff, så spør du vel far om han kan bytte til et annet vaskemiddel?

• Liker 1
Gjest Kritt
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de som fast rutine må bytte klær når de kommer dit. Jeg ville heller at de kontaktet meg og fant en løsning så ungene kunne gått i samme klærne til de la seg.

Om de må bytte klær eller vaske huset eller marsjere i ring når de kommer til far, synes jeg ikke dette er noe du skal legge deg opp i, så lenge det ikke har negative konsekvenser for barna. Selvfølgelig kunne hun/de sagt fra til deg, men forstår ikke at det er så mye å legge brett (sic!) på.

Endret av Kritt
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at det er Bonusdatteren din. Men vær tøff nok til å kommunisere med moren da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...