AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har to stebarn. 15 og 19 år. Yngste bor hos oss 50/50 og eldste 100%. De gjør ingenting hjemme. Jeg har snakket med far og barn utallige ganger om at det må skjerpes inn og at de må bidra, men det varer i noen dager før det går skeis. Nå har jeg begynt å streike. Altså. det som er pliktene til ungdommene, det får bare være eller så må far ta det. Dette lager dårlig stemning og ikke minst så er rot og uorden blitt ett stort irritasjonsmoment hos meg. Jeg har i tillegg skjerpet inn på handlingen. Handler kun det vi trenger, ikke goder og diverse ønsker som de har utenom det vanlige. Men dette hjelper ikke, og det ser ut til at det er kun meg, og far som må gjøre alt for dem, som lider av det. Har dere andre tips til hvordan jeg kan gjøre livet kjipt for ungdommene? Anonymkode: 46d96...336
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Dette er et partnerproblem, ikke et barneproblem. Så lenge far ikke er ombord, så skjer det ingenting. Anonymkode: 1bb66...769 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 La ungdommen vaske sine egne klær, det er minstekrav. Du og far må være samkjørte, hvis ikke er det ikke noe poeng. Og viktigst egentlig, er at far tar hovedansvaret her, iom at det er hans barn. Det blir lett at du blir den "teite" stemoren som bare kjefter og er sur, mens far ikke tar tak i det. Kan dere ikke begynne med å gi lette oppgaver, eldste har ansvar for oppvaskmaskinen faste dager og samme med yngste. Etter middag rydder hjelper alle til å rydde av bordet. Her ble det endel krangel mellom de to vi har fordi de mente oppgavene vi hadde gitt den andre var urettferdig fordelt. Vi kunne ikke gi en støvsuging og andre vasking, de måtte dele på de oppgavene så det ble rettferdig. Søndager lager ungene middag de to. Da velger de hva vi skal ha. Så det blir ansvar og de får bestemme samtidig. Blir det krangling får de ha hver sin middagsdag. Informer de om det på forhånd så skal du se det ikke blir så mye krangel. Ungdom er veldig opptatt av rettferdighet😄 Anonymkode: e2ef8...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå