Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er neppe syk nok til å få trygd, bare så det er fortalt.

Har de siste 10 årene gått i et vikariat her, litt vikar der og her. Vet ikke hvor mange steder jeg har vært, men ender opp med å ikke bli oppringt til slutt eller ikke få tilbud om fast jobb.

Mye handler om energi og kanskje meg som person. Blir fort mentalt utmatta og kanskje litt fort nervøs. Samt er jeg ikke flink eller god på vanlig smalltalk når en treffer på kollegaer i gangene osv. Blir sett på som litt tafatt, men egentlig er jeg sliten. Tror ikke jeg har noe depresjon eller noen angstlidelse heller.

Fysisk klarer jeg ting like godt som normalen men altså mentalt så blir jeg sliten bare ved å prate med folk. Hva i huttuheita kan man gjøre når ting er slikt?

Anonymkode: 613da...530

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye handler om energi og kanskje meg som person. Blir fort mentalt utmatta og kanskje litt fort nervøs. Samt er jeg ikke flink eller god på vanlig smalltalk når en treffer på kollegaer i gangene osv. Blir sett på som litt tafatt, men egentlig er jeg sliten. Tror ikke jeg har noe depresjon eller noen angstlidelse heller.

Hvis man blir fort psykisk utslitt av "ingenting", kan det være noe bak dette. Jeg ville kanskje ha prøvd noen timer med en psykolog. Bedre å prøve enn ikke prøve i hele tatt, tenker jeg. Eller eventuell ta opp det med fastlegen din. Kanskje han/hun kommer med et råd eller anbefaling..?

Anonymkode: 4a6a5...580

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man blir fort psykisk utslitt av "ingenting", kan det være noe bak dette. Jeg ville kanskje ha prøvd noen timer med en psykolog. Bedre å prøve enn ikke prøve i hele tatt, tenker jeg. Eller eventuell ta opp det med fastlegen din. Kanskje han/hun kommer med et råd eller anbefaling..?

Anonymkode: 4a6a5...580

Har tenkt å snakke med fastlegen ja. Kommer til å ta opp muligheten for å kunne bli ufør i 50% eller noe i det gata. Har ikke lyst til å bli ufør egentlig, men det er samboer som har presset meg til å be om det. Men kjenner det nesten er litt flaut å dra til legen med dette.

Anonymkode: 613da...530

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Jeg er ute av stand til å jobbe i vanlige jobber med kolleger etc., men har hatt flaks og klarer å livnære meg fint på forskjellige småjobber jeg utfører hjemmefra, først og fremst tekstarbeid. Slik det er nå, har jeg aldri vært i kontakt med NAV, men dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til hjemmearbeid, ser jeg for meg at jeg på sikt kunne blitt uføretrygdet. (Jeg er diagnostisert med angst og depresjon og har gjort mange behandlingsforsøk gjennom de siste femten årene, så jeg tar det ikke helt ut av løse luften.)

Anonymkode: debd8...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har en diagnose, skal det mye til for å bli ufør. Det å bli ufør er ikke barebare, da det kan ta flere år med utredning og arbeidstrening - før legen og NAV vurderer ufør. Prosessen er lang.

Jeg tror ikke at du bør lufte muligheten om ufør hos fastlegen, men heller prøve å finne årsaken til at du er så utmattet.

Anonymkode: d122c...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...