AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Hvordan prøver du å redde verden? Anonymkode: a2927...83f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan prøver du å redde verden? Anonymkode: a2927...83f Eller tenker du bare på deg selv og dine? Er det fordi du er egoist ? Eller er du for sliten til å tenke på verden og prøver bare å overleve ? Anonymkode: a2927...83f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Hvorfor blir noen idealister og andre ikke? Anonymkode: a2927...83f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Ingen tanker her ? Jeg kjenner noen dedikerte idealister og andre som bare bryr seg om seg selv. Jeg er midt i mellom. Anonymkode: a2927...83f
Skywalker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan prøver du å redde verden? Anonymkode: a2927...83f Jeg forsøker å ikke gå i veien for alle Thunbergianerne som vrimler rundt over alt nå om dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Jeg gjør ikke så veldig mye egentlig. Eneste jeg kan komme på er at jeg bruker handlenett i stedet for plastposer. Jeg tror egentlig ikke så mye på at verden må "reddes". Men mindre bruk av plast tror jeg er viktig, mest med tanke på dyrene i havet. Anonymkode: b6bd4...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 Egentlig bryr jeg meg ikke om hva som skjer miljømessig osv i framtiden. Jeg har ingen etterkommere heller, uansett så vet man jo ikke hva som skjer. Jeg diller med mitt selv om jeg sorterer søppel og ikke er miljøsvin sånn sett. Men hva som kommer for etterkommere av min generasjon tenker jeg ikke på. Anonymkode: 07016...03c
Gjest Kritt Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan prøver du å redde verden? Anonymkode: a2927...83f Jeg kan ikke redde verden, men jeg kan gjøre mitt for at den ikke skal bli dårligere på grunn av meg.
Jytte Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 Jeg kan ikke redde noe som helst. Men er heller ikke typen som har hundre par sko, alt av nytt i huset, og har heller ikke bil. Tenker også på hvilke ferier jeg velger. Kjøper mest økologisk. Jeg hadde en drøm forleden natt, det samme spørsmålet faktisk og svaret var at bare de rike vil overleve (og jeg er ikke rik i den forstand, bortsett fra at jeg er født i Norge). Med andre ord, jeg frykter en krig om ressurser, men hva hjelper det når havet er fullt av plast og insektene forsvinner i et tempo vi ikke hadde sett for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #10 Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Jytte skrev: Jeg kan ikke redde noe som helst. Men er heller ikke typen som har hundre par sko, alt av nytt i huset, og har heller ikke bil. Tenker også på hvilke ferier jeg velger. Kjøper mest økologisk. Jeg hadde en drøm forleden natt, det samme spørsmålet faktisk og svaret var at bare de rike vil overleve (og jeg er ikke rik i den forstand, bortsett fra at jeg er født i Norge). Med andre ord, jeg frykter en krig om ressurser, men hva hjelper det når havet er fullt av plast og insektene forsvinner i et tempo vi ikke hadde sett for oss. Ja 3 verdenskrig er jo spådd mange ganger. Er litt bekymret selv for det. Derav spørsmålet om hva man gjør for å redde verden Anonymkode: a2927...83f
Gjest Ostespermum Skrevet 6. juni 2019 #11 Skrevet 6. juni 2019 Et såpass stort problem som dette er i praksis umulig å ta innover seg for enkeltindividet uten å bli fullstendig overveldet. Apatien du opplever fra folk er dermed ikke nødvendigvis et resultat av egoisme, men av maktesløshet.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #12 Skrevet 6. juni 2019 Ingen kan redde verden alene, men alle kan redde en del av den - med å sørge for at man ikke søpler til, raserer og ødelegger, men gjør noen valg i hverdagen som hjelper naturen og verden til å klare seg. Der er det mye som folk kan gjøre, og hver lille ting hjelper faktisk. Anonymkode: cbc93...06b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #13 Skrevet 6. juni 2019 Jeg føler et ansvar, samtidig så er det ikke enkelt å være hyper-empatisk, så jeg føler at jeg sliter mye mer enn andre å ta innover meg alt det grusomme i verden... Skal ikke være enkelt. Anonymkode: eb76d...c54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå