Gå til innhold

Hva tenker dere om personer som kun har venner med lavere status enn seg selv ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en i familien som kun innleder nære relasjoner til type hjemmeværende eller uføre personer. Selv har h*n høyere utdannelse og full jobb. Jeg ser mønsteret går igjen. Tenker dere det koblet opp mot usikkerhet?

Anonymkode: d7f2c...4d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mer at ditt innlegg er koblet opp mot usikkerhet. Hvorfor er du så opptatt av status? Jeg er selv høyt utdannet og har noen få høyt utdannede venner, andre helt vanlige mennesker. Hvorfor? Fordi mange høyt utdannede mister bakkekontakt og blir arrogante. Synes det er utiltrekkende.

Anonymkode: d5c1b...f92

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Bare det å vurdere folk ut i fra "status" som du kaller det, synes jeg er spesielt TS.

Anonymkode: f09cb...310

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor er du så opptatt av status? Jeg er høyt utdannet, men har da aldri følt meg bedre enn de av mine venner som enten er hjemmeværende eller uføre, hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: 0adf2...ec1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Må være på grunn av at personen kommer fra en liten plass, men studerte en annen plass og flyttet, men behold vennene fra sin liten plass? og kanskje flyttet tilbake og de barndsomskompisene var ikke like heldige i karrière. Kan være historiske/geografiske årsaker, og ikke psykologiske. 😛 

Anonymkode: 4e8c4...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner som er både fattige og rike selv.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har venner som er både fattige og rike selv.

TS

Men du svarer ikke på spørsmål om hvorfor du er så opptatt av å dele mennesker inn etter (din mening av) høy og lav status? Hva er greia med det?

Anonymkode: 0adf2...ec1

• Liker 10
Skrevet

Tragisk måte du tenker på. Vedkommende får venner pga personligheten deres ikke status. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det kun her på kg folk er så fanatisk opptatt av "status", eller er det en virkelig greie?

Anonymkode: 441d5...17e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at personen har tenkt over det engang, vennskap handler vel mest om kjemi?! Ikke yrke og utdanning.... ikke alle som liker å snakke jobb/fag når de har fri heller, så da spiller det vel liten rolle om kompisen feks er bilmekaniker når han selv er advokat....

Anonymkode: 093b8...742

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært så populær som etter jeg ble psykisk syk, mistet jobben og nå går på aap. Folk som er hjemmeværende, i permisjon, som studerer og er ufør har endelig noen å møte på dagtid. Har utviklet nesten samtlige av mine vennskap etter jeg ble psyk. Vennene mine er veldig takknemlige for at jeg har hatt mulighet til å bruke tid på dem.

Så kanskje denne gruppen med "lav status" er gode venner med mer tid til folk? 

Anonymkode: 8ef0d...e00

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig problemstilling, jeg har aldri reflektert over økonomien/utdannelsen til vennene mine.

Anonymkode: 2289f...12b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ingen grenser for hva vi skal tenke om andre av diverse årsaker..?

Anonymkode: 67878...fcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker egentlig mer om de som er så opptatt av status at de legger merke til slike mønstre hos venner og familie. 

Anonymkode: 707e4...a9b

• Liker 7
Skrevet

Hadde jeg valgt venner etter "status" så hadde jeg vært moden for en rekalibrering av hele hjernen. Venner er de som jeg kommer overens med, og som jeg kan snakke med om både alvorlige og morsomme ting. Skader ikke om vi kan  gjøre hyggelige ting sammen heller

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vedkommende ikke bryr seg om status

Anonymkode: d5e84...d75

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en i familien som kun innleder nære relasjoner til type hjemmeværende eller uføre personer. Selv har h*n høyere utdannelse og full jobb. Jeg ser mønsteret går igjen. Tenker dere det koblet opp mot usikkerhet?

Kanskje vedkommende ikke tenker at det er noe som heter lavere status. Men er genuint interessert i de personene det gjelder? 

Endret av Armitage
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun her på kg folk er så fanatisk opptatt av "status", eller er det en virkelig greie?

Anonymkode: 441d5...17e

Det er nok mer vanlig enn man tror. Ellers hadde ikke nettsteder som Elitesingles hatt så stor suksess.

Anonymkode: 2ac75...3f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg elsker sånne som tror de er bedre enn andre pga de har en høy dannelse, kjøpt deg en dyr bil, dyr bolig, masse falsk dum fasade. Disse menneske definerer livet sitt ut fra hva de har av ting, eller andre falske verdier i livet.

Ofte er disse høyt utdannede menneske de mest arrogante du kan møte på, dårlig personlighet. Høy utdannelse gjør det ikke til noe godt menneske, et godt menneske er noen som ikke dømmer ut fra slike ting. Som godtar folk som de er.

Selv valgte jeg å starte med jobb som 17åring i stedet for skole, var lei av skole. Nå i dag er jeg 41år, nedbetalt bolig. Kan jobbe deltid å klare meg kjempefint, mens jeg har flere fasademennesker rundt meg som jeg vokste opp med som sliter bigtime pga de har lån over pipa, som inkluderer bil, båt, hus og hytte. Som ser fint ut på instagram og facebook. En av mine naboer er tannlege, han missliker meg sterkt pga dette. At jeg enslig, har fint hus, tid til hobbyer, tar meg mye fri. Han ser rødt når jeg er hjemme på dagtid fra deltidsjobben min.

Anonymkode: 2b540...88e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke koblet opp mot usikkerhet for vedkommende. Vedkommnde har venner som har f.eks samme interesser og tar personene for hva de er og ikke hva inntekten er.

Du derimot, TS, virker veldig usikker. Bare det å snakke om "status" i form av hva disse menneskene har av inntekt, om de er trygdet eller arbeidsledige, får deg til å framstå noe trangsynt.

Anonymkode: 52963...1ad

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...