Gå til innhold

Hva tenker dere om personer som kun har venner med lavere status enn seg selv ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en i familien som kun innleder nære relasjoner til type hjemmeværende eller uføre personer. Selv har h*n høyere utdannelse og full jobb. Jeg ser mønsteret går igjen. Tenker dere det koblet opp mot usikkerhet?

Anonymkode: d7f2c...4d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mer at ditt innlegg er koblet opp mot usikkerhet. Hvorfor er du så opptatt av status? Jeg er selv høyt utdannet og har noen få høyt utdannede venner, andre helt vanlige mennesker. Hvorfor? Fordi mange høyt utdannede mister bakkekontakt og blir arrogante. Synes det er utiltrekkende.

Anonymkode: d5c1b...f92

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Bare det å vurdere folk ut i fra "status" som du kaller det, synes jeg er spesielt TS.

Anonymkode: f09cb...310

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor er du så opptatt av status? Jeg er høyt utdannet, men har da aldri følt meg bedre enn de av mine venner som enten er hjemmeværende eller uføre, hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: 0adf2...ec1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Må være på grunn av at personen kommer fra en liten plass, men studerte en annen plass og flyttet, men behold vennene fra sin liten plass? og kanskje flyttet tilbake og de barndsomskompisene var ikke like heldige i karrière. Kan være historiske/geografiske årsaker, og ikke psykologiske. 😛 

Anonymkode: 4e8c4...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner som er både fattige og rike selv.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har venner som er både fattige og rike selv.

TS

Men du svarer ikke på spørsmål om hvorfor du er så opptatt av å dele mennesker inn etter (din mening av) høy og lav status? Hva er greia med det?

Anonymkode: 0adf2...ec1

• Liker 10
Skrevet

Tragisk måte du tenker på. Vedkommende får venner pga personligheten deres ikke status. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet