Gå til innhold

Bør man ha barnesikring på oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter vårt første barn til vinteren, og oppvaskmaskinen vår døde nettopp. Vi ser etter ny, men ser at det ikke er så mange som har barnesikring, ofte mest de dyre modellene. Er det fordi barnesikring på oppvaskmaskin ikke er så nødvendig? Er det et ikke-problem at barn åpner døra under vask, den er vanskelig å åpne uansett, eller hvordan er det med små barn og oppvaskmaskin? 

Anonymkode: 578e0...4be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig noe jeg aldri har tenkt over engang. Du trenger det ikke

Anonymkode: 499ce...039

AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig. 

Vår på 15 mnd er veldig fascinert av den, men han har ikke sjangs til å åpne den. 

Men vår er sånn du må åpne med underhåndsgrep, da, og da må man være høyere enn 80 cm og litt sterkere i klypen.

Anonymkode: 98108...7cc

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig. 

Vår på 15 mnd er veldig fascinert av den, men han har ikke sjangs til å åpne den. 

Men vår er sånn du må åpne med underhåndsgrep, da, og da må man være høyere enn 80 cm og litt sterkere i klypen.

Anonymkode: 98108...7cc

Ja, var det vi begynte å tenke på, at det skal jo litt til å åpne den så det er vanskelig for en liten en. Da tror jeg vi ser bort fra barnesikring 🙂

Skrevet

Visste ikke at det fantes engang jeg - og jeg er en sånn som har endel barnesikringer 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter vårt første barn til vinteren, og oppvaskmaskinen vår døde nettopp. Vi ser etter ny, men ser at det ikke er så mange som har barnesikring, ofte mest de dyre modellene. Er det fordi barnesikring på oppvaskmaskin ikke er så nødvendig? Er det et ikke-problem at barn åpner døra under vask, den er vanskelig å åpne uansett, eller hvordan er det med små barn og oppvaskmaskin? 

Skulle barnet klare og åpne maskinen så stopper den jo vasken uansett. Det er jo ikke et problem nå, barnet er jo ikke født. Det ligger jo et par år fram i tid før poden rekker opp. Ikke ta sorgene på forskudd

Anonymkode: 501fe...3c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vannet er glo hett.. Bedre være føre var enn etter snar... Vaskemaskin og sånn også da barna kan krype inn i dem og et søsken kan lukke dem inne.

Anonymkode: 2660b...c81

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn. Eldste 10 år og han var en skikkelig utforsker i sin tid. men jeg har aldri følt behov for å ha barnesikring på oppvaskmaskinen, den har aldri vært interessann for noen av ungene.

Anonymkode: e1731...5b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle barnet klare og åpne maskinen så stopper den jo vasken uansett. Det er jo ikke et problem nå, barnet er jo ikke født. Det ligger jo et par år fram i tid før poden rekker opp. Ikke ta sorgene på forskudd

Anonymkode: 501fe...3c8

Vel, vi håper jo at oppvaskmaskinen varer litt mer enn to år da😅

AnonymBruker
Skrevet

Vår gutt utforsket absolutt ALT da han var liten, vi måtte flytte alt av planter og pyntegjenstander opp i høyden, droppe duker og ha barnesikring på alt av skapdører, skuffer, vinduer og do. Men har aldri trengt det på oppvaskmaskinen. Den klarte han ikke å åpne før flere år etter at han hadde lært å ikke gjøre sånt. Tror ikke du trenger å tenke på det. ;)

Anonymkode: c0a59...109

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er unødvendig, og jeg barnesikrer over en lav sko. De er så tunge å åpne at det skal godt gjøres å få det til når de er så små. 

Anonymkode: 2ff1a...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Har en treåring som ikke har sjans til å åpne oppvaskmaskinen. Ett rimeligere alternativ er jo en sånn sikre-dings fra IKEA som du klistrer på to steder, så må den klipses opp. Hadde det på kjøleskapet en periode.

Anonymkode: 3f9f8...d2e

• Liker 1
Skrevet

Spørs kanskje på maskinen. Vår maskin har ikke barnesikring, men du må ha grepet så høyt at min 3 år gamle nevø ikke har sjans til å få åpnet den, så jeg ser ikke på det som et poeng i å prøve å bytte selv om vi venter egen baby i september. 

Men integrert oppvaskmaskin uten knapper i front er veldig kjekt. Nevøen min har klart å starte vaskemaskina vår på egenhånd til tross for at den står på et vaskerom hvor vi sjeldent oppholder oss, så oppvaskmaskinen ville definitivt vært mer utsatt hvis knappene var mer tilgjengelige. 

Skrevet

Har jeg aldri tenkt over at jeg burde hatt.... Nå er yngste 13.... 

Tviler sterkt på at du trenger det! Så lenge maskinen var lukket var det ingen her som var interessert i det hele tatt!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, KaBom skrev:

Men integrert oppvaskmaskin uten knapper i front er veldig kjekt. Nevøen min har klart å starte vaskemaskina vår på egenhånd til tross for at den står på et vaskerom hvor vi sjeldent oppholder oss, så oppvaskmaskinen ville definitivt vært mer utsatt hvis knappene var mer tilgjengelige. 

Trenger ikke være integrert. Finnes modeller som ikke har knapper og hjul på fronten, men du ser de når du åpner oppvaskmaskinen. Det er veldig praktisk å ha oppvaskmaskin (og komfyr) uten knapper og hjul på fronten 😊

Anonymkode: 2f75d...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dere som må ha barnesikring overalt . Vi hadde INGEN barnesikring (forutenom trappegrind), men vi lærte barna våre at ting kunne være farlig eller at de ikke fikk lov til å røre ting. Det er DA barna lærer tenker jeg....og det har faktisk ALDRI skjedd uhell.

Anonymkode: c5658...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...