AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har kjøpt en skinnjakke (ekte skinn). Den har en fin passform og passer sådan, men den er litt stram. Jeg kunne ha hatt den hakket løsere. Vil dette skje naturlig med tiden når jeg bruker den eller bør jeg vurdere å kjøpe en større størrelse? Den ser veldig flott ut på utad i denne størrelsen. Håper noen her har litt peiling. Anonymkode: b5752...220
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Kommer an på så mye, særlig hvor tynt og mykt skinnet er og hvor mye sømmer det er. Et mykt og tynt skinn utvider seg lettere enn tykkere skinnkvaliteter. Skinn med mye sømmer utvider seg ikke så mye, for sømmene gir ikke så mye etter. Skinnet utvider seg selvsagt mest der det strekkes hardest, f.eks over albuene. Det vil ikke utvide seg særlig mye der det ikke er noe «strekk og tøy». Anonymkode: 0e887...981
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på så mye, særlig hvor tynt og mykt skinnet er og hvor mye sømmer det er. Et mykt og tynt skinn utvider seg lettere enn tykkere skinnkvaliteter. Skinn med mye sømmer utvider seg ikke så mye, for sømmene gir ikke så mye etter. Skinnet utvider seg selvsagt mest der det strekkes hardest, f.eks over albuene. Det vil ikke utvide seg særlig mye der det ikke er noe «strekk og tøy». Anonymkode: 0e887...981 Takk for svar! Skal prøve den noen ganger til før jeg bestemmer meg. Var veldig usikker i forkant hvilken størrelse jeg skulle bestille, så redd jeg har gjort en liten bommert her. Men jakken var jo veldig fin da. Anonymkode: b5752...220
Kjempen Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Skal prøve den noen ganger til før jeg bestemmer meg. Var veldig usikker i forkant hvilken størrelse jeg skulle bestille, så redd jeg har gjort en liten bommert her. Men jakken var jo veldig fin da. Anonymkode: b5752...220 Jeg tviler på at en jakke utvider seg. Men en trang skinnbukse derimot. Den har press på skinnet hver gang du sitter. veldig fort er den ikke trang over rumpa lenger, og det er jo ikke pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå