Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble kjent med kollega for ett år siden, og vi klikket godt med tenka på at vi begge ønsket å bli gravide osv. Hun er litt overvektig, og sliter med helsa men hun er veldig snill og grei. 

Vi prates mye på telefonen, og stadig vekk lager vi planer om å møtes ute, dra på stranden, gjøre ditt og gjøre datt men hun avlyser hver gang. Hun er alltid dårlig, og hun sender melding i siste liten. Jeg har funnet ut at hun må lyve, og at hun er for lat eller noe, eller at hun ikke gidder å bruke noe krefter på å bruke meg.

Hun er ofte ute med ei annen venninne, men de bor nærmere hverandre. Men når vi skal møtes i byen så er hun alltid dårlig.. I går avtalte vi å dra ut å spise lunsj sammen i dag og vi skulle henge sammen, og jeg gledet meg masse men igjen hadde jeg problemer med å stole på henne, fordi hun AVLYSER hver gang. Idag fikk jeg melding igjen. «Jeg er litt dårlig idag, så får se om jeg klarer å møtes», og jeg har null sympati fordi det skjer hver gang og hun sårer meg! 

Jeg tenker å eventuelt sende henne en melding å si det rett ut! Jeg orker ikke «venner» som aldri har tid til å møtes, og jeg tror hun bare bruker meg som en telefonen eller noe, fordi hun orker aldri å møtes.

Samboeren min liker henne ikke, og jeg har blitt såret av henne på fest en gang da hun oppførte seg som dritt, men det har jeg tilgitt henne for. Begynner å tro at hun er en mindre god venn som jeg kanskje bør holde meg litt unna eller noe.. 

Anonymkode: 83427...9ab

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at hun avlyser så å si hver gang. 

Jeg er aktiv, går turer, trenger, og er i god form. Føler at hun er så dårlig form at vi egentlig ikke passer sammen. Hun blir sliten bare av å gå en bakke liksom.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør hun med den andre venninna?  Drar de ut eller de bare inne?  

For jeg er den som avlyser i siste liten for selvbilde er så dårlig. Finner ikke jeg klær som sitter fint den dagen,  eller det er kommet en kvise midt i panna er det nok til at jeg avlyser med venner. Jeg ønsker å dra ut,  men føler meg for stygg det. Er enklere for meg å bare være hjemme. Har to venninner som altid kommer til meg fordi de veit at jeg sliter. Men til andre venninner skylder jeg heller på sykdom. Å ja jeg har mista flere venninner opp igjennom. 

Men siden hun har såret deg på en fest så er det nok mer som ligger bak og mest sannsynlig er hun ikke en god venninne.

Anonymkode: 25e80...5e5

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Men du er veldig negativ til hennes vektproblem så det går kanskje begge veier. Hun kvier seg for å være med deg nettopp pga den holdningen din. 

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva gjør hun med den andre venninna?  Drar de ut eller de bare inne?  

For jeg er den som avlyser i siste liten for selvbilde er så dårlig. Finner ikke jeg klær som sitter fint den dagen,  eller det er kommet en kvise midt i panna er det nok til at jeg avlyser med venner. Jeg ønsker å dra ut,  men føler meg for stygg det. Er enklere for meg å bare være hjemme. Har to venninner som altid kommer til meg fordi de veit at jeg sliter. Men til andre venninner skylder jeg heller på sykdom. Å ja jeg har mista flere venninner opp igjennom. 

Men siden hun har såret deg på en fest så er det nok mer som ligger bak og mest sannsynlig er hun ikke en god venninne.

Hun er ikke opptatt av utseendet! Hun har blitt invitert hos meg flere ganger men avlyser da også, og hun inviterer meg aldri hos seg. 

Føler at jeg rett og slett ikke er verdt å møtes men bra nok til å ringe. Er seriøst dritt lei av henne, og fikk rett og slett nok idag. Sendte henne melding å forklarte henne at jeg må få melding i god tid om hun kan møtes eller ikke hvis ikke så avtaler jeg med noen andre.. Da ble hun plutselig helt frisk igjen??? 

ALTSÅ, hva er det med henne? Hvis hun er dårlig så er hun syk, og da kan hun plutselig møtes.. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er veldig negativ til hennes vektproblem så det går kanskje begge veier. Hun kvier seg for å være med deg nettopp pga den holdningen din. 

Dette er det dummeste jeg har lest 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer ikke. Ja, hun er overvektig og har vært på fat camp men jeg har aldri ikke støttet henne. 

Dette ble for vagt! Hun orker ikke å møte meg fordi hun enten er lat, klarer ikke å ta buss, sliten, eller fordi hun rett og slett ikke orker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Glemte å skrive at hun avlyser så å si hver gang.»

Du har jo skrevet det flere ganger😂 Jeg hadde slutta å avtale noe med henne. Latt vennskapet fadet ut rett og slett. Hvis hun spør hvorfor, så kan du bare si at du er lei av at hun avlyser hver gang. Et vennskap går begge veier.

Anonymkode: e36f4...5c1

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hun der er ikke noe venninne nei. At hun velger andre ovenfor deg på samme dag som dere skal møtes blir for teit for meg. Selv så har jeg opplevd nøyaktig det samme. Jeg sluttet og ta kontakt med vedkommende å lar kontakten i seg selv skli ut i stillhet.

Anonymkode: 0806a...ebf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

«Glemte å skrive at hun avlyser så å si hver gang.»

Du har jo skrevet det flere ganger😂 Jeg hadde slutta å avtale noe med henne. Latt vennskapet fadet ut rett og slett. Hvis hun spør hvorfor, så kan du bare si at du er lei av at hun avlyser hver gang. Et vennskap går begge veier.

Anonymkode: e36f4...5c1

Obs, ser at jeg trykket på kopier inn knappen😂 Så ble noe dobbelt skrevet her. 

Ja, jeg vurderer virkelig dette. Blir jo såret av henne:(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slik venninne jeg og. Vi er ikke venner lenger. Det syns jeg er sårt, men hun bryr seg ikke 

Anonymkode: e6012...c60

AnonymBruker
Skrevet

Ts her 

Glemte å skrive at jeg har stusset på henne tidligere, fordi hun er litt merkelig i måten hun er på. Føler hun mangler mye kunnskap, og jeg føler ofte at jeg prater litt over henne. Hun er veldig opp og ned i humøret, og hun sliter nok litt med at jeg er slankere enn henne da hun prøver å få meg til å tro at jeg selv er feit. Er høygravid og veier 60 kilo, så skjønner ikke greia hennes helt.. 

Hun er ofte sykmeldt fra jobben, og jeg tror ikke hun kommer tilbake til jobb heller. Nå har jeg virkelig prøvd å pleie «vennskapet», men jeg ser ikke vitsen lengre.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en slik venninne jeg og. Vi er ikke venner lenger. Det syns jeg er sårt, men hun bryr seg ikke 

Anonymkode: e6012...c60

Slike venner er jo ikke venner... 

AnonymBruker
Skrevet

Du er da utrolig opptatt av vekta til denne venninna. Hun bærer vekta si sjøl.

Ikke virker det som du har noe positivt å si om henne heller, så hvorfor vil du fortsatt være venn med henne da? 

Anonymkode: c4906...1bf

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Poenget er at jeg har blitt såret så mange ganger av henne, at jeg nærmest har begynt å forberede meg på eventuelle skuffelser når vi allerede legger planer. Som igår når samboer spurte om hvilke planer jeg hadde idag, så fortalte jeg at jeg hadde avtalt med Venninnen å dra ut å spise, men ar det helt sikkert ikke kom til å bli noe av fordi hun avlyser hele tiden. Samboer mener at jeg bør glede meg når vi har en avtale, men jeg hadde jo rett! IGJEN ble jeg skuffet over at hun sender meldinger som tyder på at hun ikke kommer 

Hun sender alltid meldinger der hun sier hun er dårlig, men at hun skal prøve å komme. Så sitter jeg hjemme å venter på om hun blir frisk, eller syk.. tiden går og plutselig hører jeg ingenting og dagen er ødelagt.. 

i dag sendte hun melding å sa igjen at hun var dårlig, men at hun håper hun ble bedre utover dagen. Jeg sa ifra til henne at jeg heller ønsket å møte andre hvis hun ikke kunne, men da ble hu frisk igjen å kunne møtes? Hallo.. Jeg mistet lysten helt på å møte henne idag!  

AnonymBruker
Skrevet

Ikke virker det som du har noe positivt å si om henne heller, så hvorfor vil du fortsatt være venn med henne da? 

Fordi vekta hennes fører til at hun ikke gidder å løfte på rompa! Hun er stadig vekk dårlig, klarer ikke å gå, klarer ingenting. Ser at jeg virkelig ikke gidder henne lengre nå. Dritt lei av hele menneske 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan ta deg en åpenhjertig prat med henne? Slik du beskriver det, framstår det som om det er en grunn til at dere ikke møtes..

At du i hele tatt nevner at hun er overvektig, er kanskje en issue selv om du ikke ser det. Mange overvektige er supersensitive på hva andre synes om dem, og merker fort andres blikk mot kroppen deres, folk som stirrer på dem når de spiser Etc.

det hjelper jo kanskje ikke at mannen din ikke liker henne. Overvektige blir daglig nedvurdert og oversett. Det er vanskelig for oss tynne å forstå, men mange gutter og jenter kan være ganske avvisende og slemme mot de som ikke er tynne. Jeg ville ikke klart å være god venn med en venninne som var sammen med en mann som absolutt ikke likte meg.  Det har med selvrespekt å gjøre.

Jeg ville avsluttet vennskapet hvis det er kun slik du skriver. Men først ville jeg forsikret meg om at det ikke er mere her enn du klarer å se...

Anonymkode: ce163...617

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så rart? 

Alle vet vel av ekstrem overvekt styrer livet, da dette kan medføre tapt sosialt liv grunnet dårlig fysisk form! 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vekta hennes fører til at hun ikke gidder å løfte på rompa! Hun er stadig vekk dårlig, klarer ikke å gå, klarer ingenting. Ser at jeg virkelig ikke gidder henne lengre nå. Dritt lei av hele menneske 

Hva vet du egentlig om årsaken til vekten hennes? Det er stort sett en grunn til at folk er overvektige; dårlig selvtillit/trøstespising, seksuelle overgrep, mobbing...

Å kalle folk lat pga overvekt, sier mer om deg enn om henne. 

Anonymkode: ce163...617

• Liker 12
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble kjent med kollega for ett år siden, og vi klikket godt med tenka på at vi begge ønsket å bli gravide osv. Hun er litt overvektig, og sliter med helsa men hun er veldig snill og grei. 

Vi prates mye på telefonen, og stadig vekk lager vi planer om å møtes ute, dra på stranden, gjøre ditt og gjøre datt men hun avlyser hver gang. Hun er alltid dårlig, og hun sender melding i siste liten. Jeg har funnet ut at hun må lyve, og at hun er for lat eller noe, eller at hun ikke gidder å bruke noe krefter på å bruke meg.

Hun er ofte ute med ei annen venninne, men de bor nærmere hverandre. Men når vi skal møtes i byen så er hun alltid dårlig.. I går avtalte vi å dra ut å spise lunsj sammen i dag og vi skulle henge sammen, og jeg gledet meg masse men igjen hadde jeg problemer med å stole på henne, fordi hun AVLYSER hver gang. Idag fikk jeg melding igjen. «Jeg er litt dårlig idag, så får se om jeg klarer å møtes», og jeg har null sympati fordi det skjer hver gang og hun sårer meg! 

Jeg tenker å eventuelt sende henne en melding å si det rett ut! Jeg orker ikke «venner» som aldri har tid til å møtes, og jeg tror hun bare bruker meg som en telefonen eller noe, fordi hun orker aldri å møtes.

Samboeren min liker henne ikke, og jeg har blitt såret av henne på fest en gang da hun oppførte seg som dritt, men det har jeg tilgitt henne for. Begynner å tro at hun er en mindre god venn som jeg kanskje bør holde meg litt unna eller noe.. 

At hun er overvektig er vel irrelevant... eller? Hadde ikke giddet å avtale noe med henne lenger, slike "venner" hadde ikke jeg giddet å hatt. Hadde noen slike når jeg var tenåring, kutta de ut etterhvert. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...