Gå til innhold

Geografi-rebus-tråden

Gaiko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vox_populi skrev (På 5.7.2019 den 7.57):

Nei, da blir det altfor lett for den som jukser ved å bruke Internett. 

Ekspander  

Hvorfor er det juks hvis vi i utgangspunktet ikke vet svaret og ikke har fantasi til å kunne konstruere noe? Vi må uansett ta i bruk hjelpemidler.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella skrev (På 5.7.2019 den 8.08):

Hvorfor er det juks hvis vi i utgangspunktet ikke vet svaret og ikke har fantasi til å kunne konstruere noe? Vi må uansett ta i bruk hjelpemidler.

Ekspander  

For all del – folk avgjør jo selv om de vil bruke hjelpemidler når de løser kryssord og rebuser, og ingen kontrollerer dem heller.
Mitt poeng var bare at oppgir man fylke, blir oppgaven latterlig enkel. Hvor mange fergeleier fins det i Oppland? Eller endog i selveste fergefylket? Lett å søke fram komplett fortegnelse ved hjelp av Internett, og dermed er oppgaven i realiteten løst. Oppgaven må jo by på utfordringer om den skal være noe artig?

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver "vi", tenker jeg generelt. Selv er jeg glad i å løse kryssord av den mer krevende sorten og setter min ære i å klare alt uten hjelpemidler, men må nok bite i gresset av og til.

Jeg er selvfølgelig enig i at finurlige rebuser og andre typer oppgaver er mye morsommere og mer utfordrende enn ren "plankekjøring".

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, får gjøre det enkelt, da:
Løp for kjente (ferjeleie i nasjonal turistveg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox_populi skrev (På 5.7.2019 den 9.39):

Javel, får gjøre det enkelt, da:
Løp for kjente (ferjeleie i nasjonal turistveg

Ekspander  

Stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vox_populi skrev (På 5.7.2019 den 11.39):

Nei, ser ikke den

Ekspander  

Stranda er en fergeleie, pluss Stranda kommune (Geiranger) nasjonal turistvei, og Stranda Fjord Trail race (løp).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LittleMermaid skrev (På 5.7.2019 den 13.13):

Stranda er en fergeleie, pluss Stranda kommune (Geiranger) nasjonal turistvei, og Stranda Fjord Trail race (løp).

Ekspander  

Nåvel, men hva med for kjente? Det må også passe! Det fins altså et fergeleie som passer mye bedre. Og som sagt, fergeleiet ligger i (i ikke bare i samme kommunen som) en nasjonal turistveg. 
Løp kan forresten være så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox_populi skrev (På 5.7.2019 den 13.45):

Nåvel, men hva med for kjente? Det må også passe! Det fins altså et fergeleie som passer mye bedre. Og som sagt, fergeleiet ligger i (i ikke bare i samme kommunen som) en nasjonal turistveg. 
Løp kan forresten være så mangt.

Ekspander  

Det er da vel for kjente? Uansett passet svaret mitt rebusen du laget! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  LittleMermaid skrev (På 5.7.2019 den 14.02):

Det er da vel for kjente? Uansett passet svaret mitt rebusen du laget! 

Ekspander  

Hvorfor holder du deg ikke til sannheten? Stranda er er ikke ferjeleie i nasjonal turistveg, som det stod i min rebus, versjon 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox_populi skrev (På 5.7.2019 den 14.17):

Hvorfor holder du deg ikke til sannheten? Stranda er er ikke ferjeleie i nasjonal turistveg, som det stod i min rebus, versjon 2.

Ekspander  

Her er det vel du som ikke forholder til deg til sannheten og dine egne regler. Du kan jo ikke bare tilpasse en rebus for at det skal samstemme med det svaret du ønsker å høre. Så anser svaret mitt som et fullgodt svar! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig kan dette være; hvor mange fergestrekninger fins det i nasjonale turistveger i Norge? Husk at navnet har noe med kjente å gjøre!

Endret av Kragebein
Ryddet for brukerdebatt og brukerangrep.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...