Gaiko Skrevet 6. juni 2019 #1 Del Skrevet 6. juni 2019 Altså her skal jeg frem til et sted, by, fylke, provins, land osv. Hvis jeg f.eks. skriver følgende: "Guttenavn + grus i miniatyr", så er svaret Kristiansand, og dersom jeg skriver følgende: "Sted for pleie og massasje + tall + vokal", så er svaret Spania, skjønner. Den som gjetter riktig kan lage en ny geografi-rebusoppgave. Og så må du si litt om hva det er du skal frem til, om det er et sted, by, fylke, provins, land osv. som f.eks. "Guttenavn + grus i miniatyr (norsk by)". Siden jeg startet denne tråden, kommer jeg med første rebus (la oss begynne litt enkelt): Avgangselev + rike (land i verden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 6. juni 2019 #2 Del Skrevet 6. juni 2019 Norsk by: Redd + tall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 6. juni 2019 7 minutter siden, Raptuza skrev: Norsk by: Redd + tall Regner med at det er Bergen du skal fram til her, men du har ennå ikke løst min rebus. Avgangselev + rike (land i verden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 6. juni 2019 #4 Del Skrevet 6. juni 2019 4 minutter siden, Gaiko skrev: Regner med at det er Bergen du skal fram til her, men du har ennå ikke løst min rebus. Avgangselev + rike (land i verden) Russland 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2019 3 minutter siden, Lærke skrev: Russland 👍 Riktig! Din tur til å lage rebus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 6. juni 2019 #6 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) Ap, minus r, + bukt Endret 6. juni 2019 av Lærke Stedet er en by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 6. juni 2019 4 minutter siden, Lærke skrev: Ap, minus r, + bukt Narvik Sommerfuglunge - mc2 + forskrekket hyl (norsk by) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nietsoj Skrevet 6. juni 2019 #8 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) 3 timer siden, Gaiko skrev: Narvik Sommerfuglunge - mc2 + forskrekket hyl (norsk by) Larvik Krype + passasje (Norsk by) Endret 6. juni 2019 av Nietsoj 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 6. juni 2019 3 minutter siden, Nietsoj skrev: Larvik Krype + passasje Hva skal du fram til? Norsk by? Land i verden? Sted? Larvik er riktig, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nietsoj Skrevet 6. juni 2019 #10 Del Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, Gaiko skrev: Hva skal du fram til? Norsk by? Land i verden? Sted? Larvik er riktig, forresten. Beklager. Det er en norsk by 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #11 Del Skrevet 6. juni 2019 Ålesund? Grus i miniatyr + mc2 + sjøarm (norsk by) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nietsoj Skrevet 6. juni 2019 #12 Del Skrevet 6. juni 2019 Jepp Sandefjord Let etter agn + forbrent - 5 (landområde i Norge) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 6. juni 2019 Sandefjord er riktig. Finnmarksvidda? Usunn mat - finnes (by i Europa) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 6. juni 2019 #14 Del Skrevet 6. juni 2019 Hamburg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 6. juni 2019 #15 Del Skrevet 6. juni 2019 Strev+rue (tettsted) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #16 Del Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Whistler skrev: Hamburg Hamburg er helt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #17 Del Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, Whistler skrev: Strev+rue (tettsted) Orkanger Her kommer en skikkelig hard nøtt: Flau + mor + internettdomenet i Sveits + i dette øyeblikk på engelsk (forstad i Europa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 7. juni 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 7. juni 2019 Jeg gjentar. Flau + mor + internettdomenet i Sveits + i dette øyeblikk på engelsk (forstad i Europa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nietsoj Skrevet 8. juni 2019 #19 Del Skrevet 8. juni 2019 tamkuchnow 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 8. juni 2019 Forfatter #20 Del Skrevet 8. juni 2019 11 timer siden, Nietsoj skrev: tamkuchnow Feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå