AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Hei alle! Jeg leier en bolig med tidsbegrenset kontrakt (varer i ett år, sokkelleilighet) men ønsker å si opp leiekontrakten. I kontrakten jeg har skrevet står det at det er tidsbegrenset osv, men det står også at jeg har 3 måneder oppsigelsestid. Dette fører til at dumpappen jeg blir forvirret 😅 Har sett over kontrakten flere ganger men blir altså ikke klok. Er den oppsigbar eller ikke? Huseier forstår ikke norsk så alt for godt, så ønsker å være delvis forberedt før jeg tar saken opp med vedkommende slik at jeg faktisk klarer å forklare meg selv, om det gir mening. Det er en kjempefin leilighet med mange interesserte leieboere. Vi var heldige som fikk leiligheten sånn sett. Jeg tror dermed ikke huseier vil ha noe problem med å erstatte oss i det hele tatt. Jeg er ung og ny på leiemarkedet... Hvordan går jeg frem til huseier angående oppsigelse? Anonymkode: 399fa...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Det betyr at det er 3 måneder oppsigelse etter det første året. Om du skal si opp før så må du betale året ut+3 måneder. Det kan hende utleier er snill og lar deg si opp før. Anonymkode: 5dd4c...0ef 1
FrodeF Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at det er 3 måneder oppsigelse etter det første året. Om du skal si opp før så må du betale året ut+3 måneder. Det kan hende utleier er snill og lar deg si opp før. Anonymkode: 5dd4c...0ef Vås. En tidsbestemt leieavtale vil si at leieforholdet avsluttes ved utløp. Man kan i tillegg avtale at den kan sies opp før, feks med 3 mnds oppsigelse. Hva som er tilfellet for TS er umulig å gjette ettersom folk av en eller annen merkelig grunn aldri kan skrive nøyaktig hva avtalen sier når de ber om hjelp. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå