share123 Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Snart blir det mekling her pga far ønsker delt foreldreansvar, å ønsker å gå til retten,(jeg å barnefar har hatt å har mye konflikt å klarer ikke å sammerbeide) datter på 4 måneder, barnefar har ikke vert tilstedet i 1 måned, å har enten spurt om hvordan det går med datteren vår.. fikk for noen dager siden melding av han at han var (syk) noe jeg vet ikke er sant.. barnefar er lite tilstedet 2-3 ganger i måneden å jeg ser dette veldig vanskeligt når det handler om delt foreldreansvar som betyr å (sammerbeide) noe vi ikke klarer.. er det noen her som har foreldreansvar alene? eller har fått? isåfall hva sa dere i meklingen? å hvordan gikk det? blei det noe i retten?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Var det ikke nok med den andre tråden din? Du fikk jo svar der. Det skal ekstremt mye til for at far ikke skal få foreldreansvaret sitt. Jeg hadde delt foreldreansvar med faren til ungen sin, han begynte å ruse seg veldig og vær borte i store perioder. Hadde jeg gått til sak for å få foreldreansvaret alene så hadde det ikke vært sikkert at jeg hadde vunnet fram på det. Nå var jeg så "heldig" at han gikk med på det selv å skrive fra seg foreldreansvaret. Men, det hadde ikke gjort så veldig mye i utgangspunktet uansett. Og jeg skulle så mye heller ønske han kunne fortsette å hatt det og også være en del av sin unge sitt liv. Hva er grunnen til at du ikke ønsker at far skal ha noe å si iforhold til ungen sin? Selv om dere får delt foreldreansvar så forandrer ikke det så mye for deg. Men det kan faktisk sidestille dere litt. Nå er han prisgitt deg og hva enn du finner på, dessverre så er han det til dels om han får foreldreansvar og. Dere skal samarbeide om en unge i 18+ år. Hvorfor ønsker du ikke at samarbeidet skal få de beste mulige forutsetninger? Gi han foreldreansvaret sitt du. Gjør det beste for ungen din. Du må nå huske på at det er ikke du som er i førersetet lenger. Men ungen din. Han er ikke din eks/one-night-stand/whatever lenger. Han er faren til ditt barn! Anonymkode: 7a4b7...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Delt foreldreansvar får han, så dette er bortkastet å ta til retten. Det eneste du får på papiret er at du er vanskelig å samarbeide med. Anonymkode: 85cda...4df 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå