AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Her vi bor, er det tømming av sort dunk hver tirsdag. Denne tirsdagen hadde lokket til vår dunk falt av og forsvunnet, dette oppdaget vi når vi skulle inn sentrum for å handle. Mannen kjører bilen mens jeg ringer renovasjonsselskapet, der ble jeg møtt av en utrolig koselig dame som sa at lokket sikkert hadde havnet i bilen og at hun skulle legge inn bestilling på en ny dunk til oss, hun satt en haste-ordre på den, slik at den skulle komme fort, og det gjorde den, samme ettermiddag var den på plass ved fortauet, vi så den skinnende nye dunken allerede da vi kom hjem 6 timer etter jeg hadde ringt. Flott service! 😍 På dette tidspunktet står naboen sin dunk også ved fortauet, vi vet det er hennes fordi hun er den eneste i rekkehuset med mose på dunken sin. Vi hentet ikke dunken, vi hadde hendene fulle av matvarer og diverse andre ting vi hadde handlet, og det gikk litt i glemmeboken frem til dagen etter. Når vi skal ut dagen etter, så ser vi at den nye dunken fremdeles står ved fortauet, den mosegrodde dunken til naboen, står pent plassert på utsiden av døra hennes. På dette tidspunktet er vi helt sikre på at dunken er vår, alle de andre naboene i rekken har hentet sine, det er kun denne igjen. Vi bestemmer oss for å hente den når vi har lagt ungene for kvelden og skal ut med dagens søppel. Det var nå mannen oppdaget det... den eneste dunken som stod igjen ved fortauet var ikke lenger ny, den var mosegrodd. Naboen har byttet dunkene og festet noe innpakningsbånd på håndtaket og en liten klistrelapp med hennes rekkebokstav. Mannen kommer inn og sier ifra til meg, jeg bare stirrer tilbake på ham, på dette tidspunktet er jeg ganske paff og trodde jeg hørte feil, jeg ba mannen gjenta hva han sa.. jeg hørte ikke feil... Mannen er ganske konfliktsky og ba meg om å ikke gjøre noe som helst.. Dette gikk selvsagt ikke jeg med på så jeg gikk resolutt bort til naboen for å sjekke.. jaggu faen stemte det... 🤧 Hva gjør jeg så? Jeg kan jo tross alt ikke la dette passere, det er ikke første gangen denne naboen har tråkket over streken, og før eller siden må man tross alt si stopp. Jeg gikk bort til naboen og tok av klistrelappen (det hadde regnet hele dagen, så den var ikke festet særlig godt), deretter knøyt jeg opp knutene hun hadde festet innpakningsbåndet med og bar den nye dunken bort til min dør. Jeg festet innpakningsbåndet og klistrelappen til den mosegrodde dunken hennes, gikk inn, skrev en lapp som jeg la i en gjennomsiktig plastpose og teipet fast på lokket til dunken hennes. På lappen skrev jeg "Ærlig talt. Dersom du trenger en ny søppeldunk ring til renovasjons-selskapet, nummeret demmes er: xxxx, man stjeler ikke naboen sin søppeldunk". Når jeg var sikker på at denne lappen var festet godt, bar jeg den mosegrodde dunken tilbake til døren hennes. Deretter fant jeg noe hvit gulvmaling jeg hadde liggende og malte en stor bokstav på MIN nye søppeldunk 😂 Ærlig talt.... Er det status å ha en ny søppeldunk eller hva er greia? Hvorfor stjeler man en søppeldunk? Det er tross alt bare en søppeldunk (og ja "bare" en søppeldunk høres teit ut, når jeg tross alt stjal den tilbake.. men MAKAN! ) Anonymkode: 6cb96...40e 9
puffy123 Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 (endret) Det her burde vært under trådene «rare ting naboene dine gjør» og den om gjerrigknark historier fra jobb og privatliv 😂 Endret 6. juni 2019 av puffy123 . 16
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 Haha, synes jeg ser naboen står der og pønsker ut planen sin. Feila stort der 😂 Anonymkode: 1879c...fd4 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Er du sikker på at den nye dunken faktisk var til deg, og ikke til naboen? Tror du virkelig at kommunen/renovasjonsselskapet har tid til å kjøre bygda rundt hver dag for å levere nye dunker til folk? Vent og se, så får du nok levert din nye dunk om noen dager. Anonymkode: d2607...b3c 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Jeg jobber i et renovasjonsselskap, og her merker vi alle dunkene med en strekkode og adresse. Strekkoden leses av ved hver tømming. Dersom dunker blir byttet om blir det rot. (Og nabostjeling av dunker skjer ganske ofte, spesielt om de vil ha en større dunk uten å betale) Anonymkode: 05100...a5c 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 I gata jeg bodde før stod ca 8 bossdunker samlet på et ledig område i gata vår, etter bossbilen hadde vært der så gikk vi alle å bare hentet en vilkårlig og det fungerte det. Men etter noe år så var det enkelte som var flinkere med sine bossdunker, de spylte dem passe ofte så det var fine oppi og utenpå. Da ble det plutselig usikkerhet hvilken av de 8 en skulle ta med seg til egen bolig, og man tok feil til tider, men det løste seg kjapt med at de aller fleste merket bossdunken sin med hvit maling med husnummeret. Hun naboen med mose på bossdunken sin, frekkhetens nådegave har ingen grenser, det er bra at du satte henne på plass! Anonymkode: 62451...851 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at den nye dunken faktisk var til deg, og ikke til naboen? Tror du virkelig at kommunen/renovasjonsselskapet har tid til å kjøre bygda rundt hver dag for å levere nye dunker til folk? Vent og se, så får du nok levert din nye dunk om noen dager. Anonymkode: d2607...b3c Ja, helt sikker. De hadde fjernet vår gamle og erstattet med denne. Jeg ringte for bekrefte og fikk beskjeden om at vi var de eneste som hadde bestilt. Anonymkode: 6cb96...40e 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 For en frekk dame. Dette er jo noe dere kan le av, om en stund 😂 Anonymkode: 1fe9a...49c 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 Makan til frekk dame. Fikk du noe svar fra henne?
Yunaleah Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 Bra du tok å byttet dem igjen, makan til frekkhet fra nabo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå