AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Kort fortalt. En jeg så på som god venn ignorerer meg igjen, og nå må jeg virkelig ikke prøve å få kontakt mer, men det er så vanskelig. Hjelp. De siste årene har ghosting og ignorering vært hobbyen hans i forhold til meg. Ingen lyd. Åpner ikke meldinger eller snap. Tar ikke tlf. Viser null form for vennskap. Det har vart i fra 2 uker til 6 mnd, men fordi han har en del utfordringer og personlige problemer, har jeg blitt værende som en støttende og tålmodig venn, gjennom alle disse periodene. Mye fordi han alltid sier at han ønsker kontakt og vennskapet, når vi snakker sammen. Men nå er det nok! Det ødelegger mitt eget selvbilde og troen på meg selv. Har over lengre tid blitt mer og mer usikker på hva jeg gjør galt og lurer fælt på hvorfor jeg fortjener denne typen behandling! Han er 21 år og er ikke sånn mot andre venner. Men ... ALDRI MER! Tidligere har jeg vært den som prøver å få kontakt igjen i de tause periodene, men det må det være slutt på. Men jeg sliter. Jeg blir sint og lei meg, og fristes sånn til å sende en melding eller snap. Men jeg kan ikke, må ikke gjør det. Hvordan klarer jeg å la vær? Regner med at jeg aldri igjen får noe livstegn når jeg slutter å prøve, og det synes jeg er så trist. Men jeg må huske på at han ikke er verdt mitt vennskap. Det er bare så vanskelig. Sist sa han at han skammet seg og var flau over å behandle meg slik, og allikevel begynner han med den samme jævlige oppførselen. Hvordan klarer jeg å få hodet til å overbevise hjertet om at dette er en dårlig relasjon, og bli likegyldig slik han er? Hvordan komme over et vennskap som har vært viktig for meg i mange år? Anonymkode: 651d8...40f
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 De dærre ¨data-greiene¨ er jo bare pisS... Jeg prater IRL... -Når den ¨beste vennen¨ din knuller dama de... -Når den ¨beste vennen¨ din sitter hos Din Ex, -og ¨Sjele-venn¨, -og ber hu juge til deg, og du vet hvor han er, -og hva som Skjer... -Når den ¨beste vennen¨ din Oppererer bak ryggen din, -og setter din eneste gjennlevende pårørende i ei knipe som ØKER Tjangsen for att Søstra de begår selvmord, -etter å ha bedt vedkommende å KUTTE UT Den oppførselen, -30 ganger ... B Ø R Man ikke KRYPE, Men ... UNNA MEG.... Seriøst.... a.
Menchit Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt. En jeg så på som god venn ignorerer meg igjen, og nå må jeg virkelig ikke prøve å få kontakt mer, men det er så vanskelig. Hjelp. De siste årene har ghosting og ignorering vært hobbyen hans i forhold til meg. Ingen lyd. Åpner ikke meldinger eller snap. Tar ikke tlf. Viser null form for vennskap. Det har vart i fra 2 uker til 6 mnd, men fordi han har en del utfordringer og personlige problemer, har jeg blitt værende som en støttende og tålmodig venn, gjennom alle disse periodene. Mye fordi han alltid sier at han ønsker kontakt og vennskapet, når vi snakker sammen. Men nå er det nok! Det ødelegger mitt eget selvbilde og troen på meg selv. Har over lengre tid blitt mer og mer usikker på hva jeg gjør galt og lurer fælt på hvorfor jeg fortjener denne typen behandling! Han er 21 år og er ikke sånn mot andre venner. Men ... ALDRI MER! Tidligere har jeg vært den som prøver å få kontakt igjen i de tause periodene, men det må det være slutt på. Men jeg sliter. Jeg blir sint og lei meg, og fristes sånn til å sende en melding eller snap. Men jeg kan ikke, må ikke gjør det. Hvordan klarer jeg å la vær? Regner med at jeg aldri igjen får noe livstegn når jeg slutter å prøve, og det synes jeg er så trist. Men jeg må huske på at han ikke er verdt mitt vennskap. Det er bare så vanskelig. Sist sa han at han skammet seg og var flau over å behandle meg slik, og allikevel begynner han med den samme jævlige oppførselen. Hvordan klarer jeg å få hodet til å overbevise hjertet om at dette er en dårlig relasjon, og bli likegyldig slik han er? Hvordan komme over et vennskap som har vært viktig for meg i mange år? Anonymkode: 651d8...40f Jeg skjønner at du synes det er leit ta han forsvinner på den måten. Men som han sa forrige gang så skammer han seg og er flau over seg selv. Så gjør ham det igjen, det er jo Netty det som kjennetegner mange av dem som sliter, de er destruktive og ødelegger for seg selv. Dette handler jo ikke om deg, du sier du vil være der fordi han har sagt det gjør ham godt, men akkurat nå gjør det ikke det og han trekker seg unna. Du trenger ikke kutte ham ut, han gjør jo ikke det for å være kjip med deg, alt handler ikke om deg, han har sikkert mer enn nok med seg selv. Lev livet ditt og la ham komme når han er klar, eller legg det bak deg. Det er du som bestemmer over deg.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Er du kvinne ts? Hvis: kan det være han ser relasjonen som litt mer komplisert enn det du gjør? At han er redd du er interessert i mer enn vennskap eller noe sånt? (Hvis det er kun deg han er en dass mot, er det neppe issuene hans som hindrer han i oppføre seg ok) Anonymkode: f9e76...ddf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 19 timer siden, Menchit skrev: Jeg skjønner at du synes det er leit ta han forsvinner på den måten. Men som han sa forrige gang så skammer han seg og er flau over seg selv. Så gjør ham det igjen, det er jo Netty det som kjennetegner mange av dem som sliter, de er destruktive og ødelegger for seg selv. Dette handler jo ikke om deg, du sier du vil være der fordi han har sagt det gjør ham godt, men akkurat nå gjør det ikke det og han trekker seg unna. Du trenger ikke kutte ham ut, han gjør jo ikke det for å være kjip med deg, alt handler ikke om deg, han har sikkert mer enn nok med seg selv. Lev livet ditt og la ham komme når han er klar, eller legg det bak deg. Det er du som bestemmer over deg. Jeg vet at ikke alt handler om meg, men jeg tror faktisk at han gjør dette for å være kjip! Hadde han tatt avstand fra andre også, vært lite på SoMe og ikke så mye som som han er, så hadde jeg tenkt at det var mer forståelig. Jeg skulle virkelig hatt enda mer tålmodighet og forståelse, hvis jeg visste at jeg ville høre noe etter et par tre uker, men dess lengre tid som går, dess verre blir det for han å ta kontakt. I tillegg har det alltid vært jeg som har prøvd å komme igjennom muren i disse periodene. Jeg orker ikke avvisningen i så lang tid mer. Jeg har gjort alt og mer til for å bevare vennskapet, som oppleves veldig ensidig. Siste snap jeg sendte han ligger fremdeles uåpnet 11 dager etter. Hva mer kan jeg gjør? Bør jeg prøve noe annet, før jeg gir meg? Sende en sms? Anonymkode: 651d8...40f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: 651d8...40f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 Har ikke du hatt mange tråder her inne? Hva med å slutte å diskutere det, og heller bare ende vennskapet slik du selv skriver. Anonymkode: 980a9...85c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 Uavhengig om dette dreier seg om han eller deg, ts, så blir du ikke behandlet slik en likeverdig venn skal behandles. Kutt han ut. Han gir deg ingenting, ignorerer deg i perioder og tilfører mye negativitet inn i livet ditt. Det er ikke lett å kutte ut en venn, men ikke finn deg i å bli behandlet slik. Ja, han sliter, men han har brukt deg, fordi du synes synd på han. Kutt kontakten, og ikke se deg tilbake. Dersom han skulle ta kontakt igjen og gi deg en skikkelig forklaring og unnskyldning, får du heller vurdere da om du ønsker å ta han tilbake som venn. Det er ikke lett å slite psykisk, og mange ganger skyver man folk vekk fra seg, selv om det egentlig ikke er intensjonen. Men uavhengig om folk har de "reneste" intensjoner, så er oppførselen deres negativ og tilfører vennskapet null og niks. Det er de som må jobbe med seg selv, mens du, ts, går videre med livet ditt også. Anonymkode: 67be7...de9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #9 Skrevet 13. juni 2019 På 8.6.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev: Uavhengig om dette dreier seg om han eller deg, ts, så blir du ikke behandlet slik en likeverdig venn skal behandles. Kutt han ut. Han gir deg ingenting, ignorerer deg i perioder og tilfører mye negativitet inn i livet ditt. Det er ikke lett å kutte ut en venn, men ikke finn deg i å bli behandlet slik. Ja, han sliter, men han har brukt deg, fordi du synes synd på han. Kutt kontakten, og ikke se deg tilbake. Dersom han skulle ta kontakt igjen og gi deg en skikkelig forklaring og unnskyldning, får du heller vurdere da om du ønsker å ta han tilbake som venn. Det er ikke lett å slite psykisk, og mange ganger skyver man folk vekk fra seg, selv om det egentlig ikke er intensjonen. Men uavhengig om folk har de "reneste" intensjoner, så er oppførselen deres negativ og tilfører vennskapet null og niks. Det er de som må jobbe med seg selv, mens du, ts, går videre med livet ditt også. Anonymkode: 67be7...de9 Takk for fint svar. Jeg vet jeg må gå videre uten denne vennen, og det er sant at denne situasjonen har tatt på og medført en storm av vonde følelser i lengre perioder, så nå er jeg utslitt. Å bli behandlet på denne måten gjør noe med en som er skummelt. Jeg har ikke prøvd å nå denne vennen siden jeg sendte den ene snappen for tre uker siden(den er ikke åpnet, men han har sett på snapstoryene mine), men lurer på om jeg skal prøve å sende en sms eller snap til, bare sånn at jeg har prøvd til siste slutt? Anonymkode: 651d8...40f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå