Gå til innhold

noen flinke "interiørkonsulenter" der ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

vi bygger hus, og har sett for oss å ha eik parkett,hvitt kjøkken (valnøtt benkeplate),

Hvordan passer eik og valnøtt sammen?

Vi har også lyst på en hvitfarge på veggen som går igjen i stue,gang,kjøkken.

Har dere forslag til hvitfarger som passer fint til eik gulv? har tenkt til å dra inn noe valnøtt/mørkt tre i stua for å ta opp valnøtt i benkplata på kjøkkenet.. så må passe med eik og valnøtt. ER også litt usikker på om jeg burde valgt eik benkplate i og med at gulvet blir i eik??

Vi har sett litt på egghvit og en farge som heter claro, begge med litt gult i seg, vil det passe med hvitfarger med rødt eller gult i seg???

ikke helt inn i dette med hva som passer sammen jeg.. så håper noen av dere har peiling,

tar også imot andre gode råd også

takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men har hørt fra en interiørkonsulent at man ikke bør ha mer enn 3 sorter tre i en bolig, helst kun 2, og da må man også tenke på treslaget i møblene. Jeg ville nok gått for eikeplate på kjøkkenet.

Skrevet

Jeg for min del har eikeparkett i hele huset, men kjøkkeninnredning, garderobeskap og enkelte bord har jeg valgt i bjørk. Den løsningen er veldig fin og naturlig. Jeg vet ikke hvor mørk denne valnøtten er - men jeg tror det kan være en fin blanding.

Skrevet

Tror jeg ville valgt benkeplate i eik.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er helt riktig som detble kommentert ovenfor at man bør begrense antall tresorter i hjemmet. Men valnøtt er et spennende og livlig materiale og noen av fargene i det kan sikkert fange opp fargen fra eikegulvet.

Det jeg lurer på er: Har du vurdert andre gulv enn eik? Eik er nøytralt og tåler en god del, men det finnes utrolig mange spennende gulv på markedet. Kikk litt rundt før dere bestemmer dere!

Når det gjelder farge på veggene pleier jeg å anbefale noe nesten helt hvitt, og gjerne nøytralt. NCS 0500 eller NCS 1000? Hvis du skal ha en farge som er brukket med en annen farge kan det være lurt å se på det du har av møbler, puter, bilder m.m. Er det en pute du liker godt? Ta den med til en fargehandel og få dem til å finne den perfekte fargen!

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar så langt..

Jeg har et vitrineskap og en tvbenk i bjørkefiner, så da er det kanskje lurt å velge noe annet enn eik, for å unngå å blande for mange treslag.

Hva med bjørk eller lønn, passer det sammen med valnøtt??

et annet spørsmål: lister, dører osv kommer i egghvit, hvordan passer egghvit sammen med lys antikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...