SoWhat? Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 En bekjent skryter av det ved enhver anledning. Skal det appellere til oss kvinner, og i så fall hvorfor?? Og mange lyver om det. Hvorfor?? Jeg skjønner virkelig ikke! Er det sånn at damer finner det tiltrekkende?? Uff De jeg virkelig kan se opp til er "leger uten grenser" og annet hjelpemannskap! DE beundrer jeg! Men å skryte av at en har båret våpen og å ha skutt mot andre 😞 neineinei! Hva tenker dere? 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Enig med deg, kan ikke tenke meg noe mindre tiltrekkende. Anonymkode: cb5c1...ed2 6
Sandsafari Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Hadde det ikke vært for disse soldatene som risikerer livet i kamper mot terrorister og tyranner, så kunne ikke hjelpearbeiderne ha hjulpet de sivile i de landene det gjelder. Men det er selvfølgelig ikke nødvendig å skryte om det. 14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Hvilken generasjon menn er det du prater om igrunn? De som bærer våpen har brukt mange år på å trene, og det er mennesklig å ville gjøre seg nytte av det man kan. De besitter ekstremt gode personlige egenskaper,. Rolige, utholdende, har sterk rettferdighetssans, setter andres liv forran sitt eget. De bærer våpen for å gunne beskytte sivilbefolkning og sitt eget liv. De bærer våpen for at mat og medisiner skal komme seg trygt frem til befolkningen. Uten disse hadde blant annet Leger uten grenser fungert. Det du sa i HI bør du aldri gjenta. Du fremstiller deg selv som ekstremt uvitende, ignorant og respektløs. Om du har funnet en-to utskudd som skryter så tiltrekker du deg muligens den type menn. Det er IKKE slik gjennomssnittssoldaten er. Anonymkode: a8a25...8d2 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Hvilken generasjon menn er det du prater om igrunn? De som bærer våpen har brukt mange år på å trene, og det er mennesklig å ville gjøre seg nytte av det man kan. De besitter ekstremt gode personlige egenskaper,. Rolige, utholdende, har sterk rettferdighetssans, setter andres liv forran sitt eget. De bærer våpen for å gunne beskytte sivilbefolkning og sitt eget liv. De bærer våpen for at mat og medisiner skal komme seg trygt frem til befolkningen. Uten disse hadde blant annet Leger uten grenser fungert. Det du sa i HI bør du aldri gjenta. Du fremstiller deg selv som ekstremt uvitende, ignorant og respektløs. Om du har funnet en-to utskudd som skryter så tiltrekker du deg muligens den type menn. Det er IKKE slik gjennomssnittssoldaten er. Anonymkode: a8a25...8d2 Ikke fungert* Anonymkode: a8a25...8d2
Gjest Mask Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Norske soldater er med å sikre friheten din, da må de få lov til å skryte at de har båret våpen, at noen lyver om det er ikke greit så klart.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Hvilken generasjon menn er det du prater om igrunn? De som bærer våpen har brukt mange år på å trene, og det er mennesklig å ville gjøre seg nytte av det man kan. De besitter ekstremt gode personlige egenskaper,. Rolige, utholdende, har sterk rettferdighetssans, setter andres liv forran sitt eget. De bærer våpen for å gunne beskytte sivilbefolkning og sitt eget liv. De bærer våpen for at mat og medisiner skal komme seg trygt frem til befolkningen. Uten disse hadde blant annet Leger uten grenser fungert. Det du sa i HI bør du aldri gjenta. Du fremstiller deg selv som ekstremt uvitende, ignorant og respektløs. Om du har funnet en-to utskudd som skryter så tiltrekker du deg muligens den type menn. Det er IKKE slik gjennomssnittssoldaten er. Anonymkode: a8a25...8d2 Jeg er enig i TS. Lite tiltrekkende med menn som skal skryte av slikt. Ingen av mine legevenner skryter av at de redder liv flere ganger i uken. Tviler på at en kirurg skryter på samme måte og. Så hvorfor er det bare soldater som har behov får å fremheve seg selv sånn. At soldater har så ekstremt gode personlige egenskaper er nok ikke alltid riktig. Den mest oppblåste typen jeg kjenner er soldat. Han takler ikke at andre er bedre enn ham i noe. Håper han er unntaket fra regelen. Anonymkode: 219a6...368 4
herzeleid Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 De færreste skryter nok over dette, og med tanke på hvor utrolig mange som faktisk har vært sendt ut er det nok et lite knippe en legger merke til. På samme måte vil en nok også finne kirurger som skryter, selv om det er vesensforskjeller mellom det disse kan skryte av. Så vil jeg også si det absolutt er noe en bør kunne være stolt av. En har tross alt kjempet for landet sitt og satt livet på spill for dets innbyggere. I tillegg sitter en gjerne igjen med en erfaring og forståelse for enkelte sider av livet de fleste ikke tør drømme om, og mange har utvist et mot de aller fleste forhåpentligvis aldri vil bli avkrevd. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 8 timer siden, SoWhat? skrev: En bekjent skryter av det ved enhver anledning. Skal det appellere til oss kvinner, og i så fall hvorfor?? Og mange lyver om det. Hvorfor?? Jeg skjønner virkelig ikke! Er det sånn at damer finner det tiltrekkende?? Uff De jeg virkelig kan se opp til er "leger uten grenser" og annet hjelpemannskap! DE beundrer jeg! Men å skryte av at en har båret våpen og å ha skutt mot andre 😞 neineinei! Hva tenker dere? Jeg kjenner flere som har vært utstasjonert i Libanon, eller i Afghanistan, og den eneste som snakker om det til daglig er han som sliter med post-traumatisk stress i etterkant. For ham har det blitt en overlevelsesmekanisme å bagatellisere det han har vært igjennom, og han bagatelliserer det ved å snakke om det. Siden han prøver å bagatellisere det virker det som skryt for dem som ikke vet bakgrunnen for at han sier som han gjør, men vi som kjenner ham veldig godt ser sårheten som ligger bak det han forteller. Vær forsiktig med å anta at han skryter for å skryte. Det kan ligge mer bak enn det som ligger opp i dagen. Tenk på ham som et isfjell. Du ser de 10 prosentene som ligger opp i dagen, men du ser ikke de 90 prosentene som er skjult under overflaten. Anonymkode: 4ee9a...d69 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #10 Skrevet 6. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i TS. Lite tiltrekkende med menn som skal skryte av slikt. Ingen av mine legevenner skryter av at de redder liv flere ganger i uken. Tviler på at en kirurg skryter på samme måte og. Så hvorfor er det bare soldater som har behov får å fremheve seg selv sånn. At soldater har så ekstremt gode personlige egenskaper er nok ikke alltid riktig. Den mest oppblåste typen jeg kjenner er soldat. Han takler ikke at andre er bedre enn ham i noe. Håper han er unntaket fra regelen. Anonymkode: 219a6...368 Jeg har helt motsatt erfaring. Helsepersonell skryter og soldatene forteller ingenting. Anonymkode: a8a25...8d2 5
Gjest O.G. Skrevet 6. juni 2019 #11 Skrevet 6. juni 2019 (endret) Er du sikker på at han ikke er en Walter Mitty? Endret 6. juni 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #12 Skrevet 6. juni 2019 Har ikke så mye erfaring med at menn skryter om det. Møtt noen som skryter av penger og status, men. Anonymkode: c38db...a0d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #13 Skrevet 6. juni 2019 9 timer siden, Slaskete Maskot skrev: Norske soldater er med å sikre friheten din, da må de få lov til å skryte at de har båret våpen, at noen lyver om det er ikke greit så klart. At alt av soldateri er meningsfullt er dessverre ikke sant. Også jeg skulle jo ønske det var det, men historien har lært oss annet også. Anonymkode: c38db...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #14 Skrevet 6. juni 2019 Overraskende å lese, men selvfølgelig egentlig. Det finnes alltid unntak. for jeg kjenner flere som var stasjonert i Irak og/eller Afghanistan. De vil ikke snakke om det, ikke om hva skjedde der eller noen ting. De vil bare leve et normalt liv som oss andre Anonymkode: b5109...871 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #15 Skrevet 6. juni 2019 som AB over har jeg venner som har vært utstasjonert som aldri snakker om det og som bare helst vil fortsette et vanlig liv. At noen lyver vil du aldri komme unna, mennesker generelt forteller løyner hele tiden. En UMass publikasjon viser oss at over 60% av vanlige folk forteller minst en løyn i en vanlig 10 minutters samtale for eksempel, og menn lyver generelt halvannen gang mer enn kvinner mens kvinners lyner varierer i større grad enn menn - altså kvinner kan lyve om alt mulig mens menn generelt lyver om det samme om man skal begrensen publikasjonene på dette ganske kraftig.. Så å tro at dette er noe som kun gjelder soldater som har vært stasjonert vitner om manglende forståelse for tema "Løyn" selvsagt, samtidig som det sier noe om TS også som føler at dette er verdt diskusjon og spalteplass... Anonymkode: 0a7bd...dbb
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #16 Skrevet 6. juni 2019 Jeg synes det er beundringsverdig med folk som melder deg til fredsbevarende styrker og vil jobbe for å forsvare sivile. Alt er vel ikke rosenrødt i den «bransjen», men generelt synes jeg det er viktig arbeid og jeg har stor respekt for dem. Når det er sagt så er det jo ikke så tiltrekkende med folk som skrytet veldig av seg selv - om det så er for jobben, familien, pengene eller andre ting man har gjort og oppnådd. Kjenner mye forsvarsfolk, de færreste skryter noe særlig av det. Anonymkode: 1c84c...19b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #17 Skrevet 6. juni 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: At alt av soldateri er meningsfullt er dessverre ikke sant. Også jeg skulle jo ønske det var det, men historien har lært oss annet også. Anonymkode: c38db...a0d "Soldateri" faktisk. De norske sodantene gjør en kjempejobb...hva folk gjorde i 2. verdenskrig er ikke relevant her.. Anonymkode: a8a25...8d2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #18 Skrevet 6. juni 2019 7 timer siden, herzeleid skrev: En har tross alt kjempet for landet sitt og satt livet på spill for dets innbyggere. I Afghanistan og Iraq? De har kjempet for en innvasjonsstyrke ledet av USA. Ikke for hverken Norge eller våre innbyggere. Vi har jo tross alt aldri vært i nærheten en gang av noe fare for at noen av disse landene skulle innvadere oss. Anonymkode: dfa9e...b6e 3
herzeleid Skrevet 6. juni 2019 #19 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I Afghanistan og Iraq? De har kjempet for en innvasjonsstyrke ledet av USA. Ikke for hverken Norge eller våre innbyggere. Vi har jo tross alt aldri vært i nærheten en gang av noe fare for at noen av disse landene skulle innvadere oss. Anonymkode: dfa9e...b6e De har åpenbart kjempet for landet sitt selv om du er imot krigen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #20 Skrevet 6. juni 2019 20 hours ago, SoWhat? said: En bekjent skryter av det ved enhver anledning. Skal det appellere til oss kvinner, og i så fall hvorfor?? Og mange lyver om det. Hvorfor?? Jeg skjønner virkelig ikke! Er det sånn at damer finner det tiltrekkende?? Uff De jeg virkelig kan se opp til er "leger uten grenser" og annet hjelpemannskap! DE beundrer jeg! Men å skryte av at en har båret våpen og å ha skutt mot andre 😞 neineinei! Hva tenker dere? De er ihvertfall ikke kvotert inn... Anonymkode: 419c9...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå