AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg må flytte med barnet et stykke unna, pga boforholdene her vi bor nå. Dette vil si at jeg må pendle endel med barnet annenhver uke (jeg og eksmannen er skilt og har barnet 50/50), og det er det tydeligvis noen som ikke synes noe om. Bv ringte meg idag og sa at det har kommet inn en anonym bekymringsmelding på meg pga flyttingen. Jeg har ikke noe å skjule, så har lagt frem hele saken, og sagt ifra om at ja - det betyr at ungen må pendle med meg i 20minutter ekstra hver vei, altså 40 minutt ekstra per dag. Hver dag, men da annenhver uke. Jeg tror 99% at jeg vet hvem det er, men det har ikke så mye å si for min del. Hva har jeg å stille opp med her? Betyr ikke vår trivsel noe? Kan bv virkelig nekte meg dette? For det hørtes slik ut i tlf, at de syns dette var meget ugunstig for barnet, selv om vi flytter mer sentralt. Anonymkode: b3d00...1c7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 20 min er da ingenting! Det er da mange som har mye lengre skolevei enn det! Tror ikke du skal trenge å bekymre deg for barnevernet. Anonymkode: 5fe1b...2d9 20
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Hvor lang kjøretid er det fra før? Dvs, hva vil det totalt bli? Hvor langt unna far kommer du til å bo? Anonymkode: 63136...768 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Bv kan ikke nekte deg noe som helst,du som mamma bestemmer selvsagt hvor dere skal bo. Men bv kan velge å opprette sak på deg ettersom de er bekymret. Anonymkode: ce540...5d9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 20 min er da ingenting! Det er da mange som har mye lengre skolevei enn det! Tror ikke du skal trenge å bekymre deg for barnevernet. Anonymkode: 5fe1b...2d9 30 minutter pendler vi fra før, pluss 20 minutter ekstra i tillegg. Beklager, det var dårlig informert fra meg i hovedinnlegget Anonymkode: b3d00...1c7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 Jeg blir kvalm av slike som melder til BV kun for å lage faenskap. Dette du oppsummerer her ts er et perfekt eksempel, og jeg er så lei meg på dine vegne. Jeg håper alt ordner seg for dere og at dere får flyttet i fred. Anonymkode: 61a9d...10c 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Dette er helt sykt.Samfunnet vi lever i.... melder til bv for alt og ingenting..... vi velger jo selv om vi vil flytte....herlighet...20min er ikke noe.. At bv ser på saker er sykt.. Anonymkode: 0e729...fe8 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bv kan ikke nekte deg noe som helst,du som mamma bestemmer selvsagt hvor dere skal bo. Men bv kan velge å opprette sak på deg ettersom de er bekymret. Anonymkode: ce540...5d9 Hva skal liksom BV være redd for når det kommer til en sak som dette? Skal de nekte foreldre å flytte med barna sine nå? Anonymkode: 61a9d...10c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 30 minutter pendler vi fra før, pluss 20 minutter ekstra i tillegg. Beklager, det var dårlig informert fra meg i hovedinnlegget Anonymkode: b3d00...1c7 Så barnet skal pendle nesten to timer hver dag annenhver uke? Anonymkode: 03a3e...174 14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Hæ? Det høres absurd og nesten ikke sant ut. Da sønnen min begynte i 1. klasse valgte vi en annen skole enn han tilhørte og det medførte ca 30 minutter reisevei. Nå har vi flyttet og sønnen skal begynne på nærskolen der vi flyttet til, og da får han 20-30 minutter å GÅ hver vei til skolen. Det er VELDIG mange barn i Norge som har lenger skolevei enn 20 minutter altså. Du kan ta det helt med ro. Anonymkode: f3b89...c36 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 30 minutter pendler vi fra før, pluss 20 minutter ekstra i tillegg. Beklager, det var dårlig informert fra meg i hovedinnlegget Anonymkode: b3d00...1c7 Det samme gjorde vi å var ingen som ble bekymret av den grunn. Vi også måtte flytte å da falt valget på dette stedet selv om det ble litt lang pendling hver dag. Småen koste seg med lydbok eller musikk hele veien å han lidet ingen nød. Anonymkode: ce540...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er helt sykt.Samfunnet vi lever i.... melder til bv for alt og ingenting..... vi velger jo selv om vi vil flytte....herlighet...20min er ikke noe.. At bv ser på saker er sykt.. Anonymkode: 0e729...fe8 Det er derfor det er skremmende at BV har så mye makt som de har. Bare en bekymringsmelding kan ødelegge en helt normal familie fordi man går rundt å tenker på skrekkscenarioer. Anonymkode: 61a9d...10c 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så barnet skal pendle nesten to timer hver dag annenhver uke? Anonymkode: 03a3e...174 Og så? Vil dette skade barna på noe vis? Anonymkode: 61a9d...10c 5
SoWhat? Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 Det er i underkant av en times reisevei to ganger i uken. Det skal ikke være noe problem. Er det noe mer som ligger til grunn her Ts? For dette du skriver er ingen BV-sak. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #15 Skrevet 5. juni 2019 50 minutter pendling annenhver uke burde vel gå fint? Jeg bodde langt uti hutaheiti som barn og det var en times busstur til skolen, og en time hjem. Anonymkode: 29abc...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #16 Skrevet 5. juni 2019 Jeg kjenner folk som har hatt skolevei på over en time fordi de bodde et godt stykke unna de privatskolene de ønsket å gå på. (Dette var altså barn, og ikke ungdom) Ingen av de tok skade av det. Herlighet så mye man skal bekymre seg for nå om dagen.. Anonymkode: 61a9d...10c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #17 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Det er i underkant av en times reisevei to ganger i uken. Det skal ikke være noe problem. Er det noe mer som ligger til grunn her Ts? For dette du skriver er ingen BV-sak. Ingenting mer. Håper også at bv ikke tar dette seriøst, men, alt for barnet såklart. Anonymkode: b3d00...1c7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #18 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og så? Vil dette skade barna på noe vis? Anonymkode: 61a9d...10c Det vet jeg ikke. Jeg kjenner ikke situasjonen til ts. Men jeg vet at jeg hadde strukket meg langt for å prøve å forhindre det. Hvertfall om det er et lite barn. Anonymkode: 03a3e...174 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 Tenker saken blir lagt død snart 😊 BV er pliktige til å undersøke når noen melder, men dette høres idiotisk ut, så tipper det heller blir gjort en liten merknad på melder... Anonymkode: fb03d...b96 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke. Jeg kjenner ikke situasjonen til ts. Men jeg vet at jeg hadde strukket meg langt for å prøve å forhindre det. Hvertfall om det er et lite barn. Anonymkode: 03a3e...174 Er 10 år gammel Anonymkode: b3d00...1c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå