AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg har en 2 åring som de siste to månedene ca ikke sovner før 21-22 om kvelden. Stort sett 21.30. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun sover av og til 50-60 min i bhg, men aldri hjemme (kanskje 5 min i bil om hun er sliten på ettermiddagen når vi kjører). Men merker ikke forskjell om hun har sovet eller ikke. Til og med dager hvor hun har vært ute hele dagen sovner hun like sent. Jeg tenker såklart å snakke med barnehagen, men jeg er redd at det kan være vanskelig å droppe hvilen, og at grunnen til at hun ikke sovner tidlig selv om hun ikke har sovet er at hun er overtrøtt? Merker jo at hun er trøttere på ettermiddagen hvis hun ikke har sovet på dagen, men legginga er lik. Så føler egentlig at hun trenger dagsovinga.. Noen tips? (hun er forresten glad og fornøyd ved leggetid, men prøver såklart å hale ut tiden. Hun vil ofte at jeg skal sove med henne eller sitte på rommet, men når jeg gjør det våkner hun oftere på natta (fordi da oppdager hun at jeg ikke er der lengre). Sofaen er rett utenfor rommet hennes, så jeg sitter alltid der. Roper på meg eller sutrer (men smiler bredt og lurt så fort jeg kommer inn) ber om vann/ dyne/ «mamma sove her». Hun har vannflaske på hylla ved senga, men det krever at hu reiser seg hvis hun skal hente selv. Hun sover på magen, så er vanskelig for henne å få dyna til å ligge skikelig oppå henne. Hun har også våknet et par ganger på natt og hylt i frustrasjon fordi hun ikke får til å legge dyna skikkelig over seg. Så vet ikke helt hva jeg evt kan gjøre med det. Men sier strengt og vennlig nei til å sove med henne og at jeg sitter i sofaen, og det takler hun fint). Anonymkode: 44f79...07a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Tid legger du henne? Ville kuttet dagsøvnen ned til 30min, eller helt ut. Legg henne tidligere enn du pleier. Jeg har en gutt på 2,5år, og jeg merker at han har ett lite vindu mellom kvart på 7, og kvart over 7 som jeg kan legge han på, da sovner han uten tull. Legges han senere blir han overtrøtt og vil ikke sove før sent. Anonymkode: c3152...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå