Gå til innhold

Mammakvelder (og pappakvelder)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du ville deltatt på for dine barn? Hvorfor/hvorfor ikke?

Vurderer å spørre barnehagen om jeg kan låne personalrommet og invitere alle mødrene på avdelingen til en mammakveld. Rett og slett bare invitere til samling på kvelden og skravle og spise kveldsmat (alle tar med litt hver) hvor målet er å bli litt kjent, slik at terskelen for å ta kontakt om det er noe blir lavere, og at vi foreldrene bidrar til et godt barnehagemiljø (og senere et godt klassemiljø). Men ville du som mor kommet om jeg hadde invitert?

Anonymkode: b3e13...c88

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her på skolen blir vi oppfordret til å gjøre dette. Så jeg hadde kommet. :)

vi har en årlig mammakveld og pappakveld. Faktisk hyggelig 😊

Anonymkode: cb417...d0c

Skrevet

Jeg hadde syntes det var en kjempe fin idé og ville gått.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde det kommet veldig an på hvilket tidspunkt/dag det hadde vært snakk om. Synes det er slitsomt å få hverdagene til å gå opp tidsmessig ed full jobb, eldre søsken og var veldig mye trøtt når jeg hadde så små barn. Da er det vanskelig å skulle prioritere en slik kveld.

Anonymkode: 8f0b2...0b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del hadde det kommet veldig an på hvilket tidspunkt/dag det hadde vært snakk om. Synes det er slitsomt å få hverdagene til å gå opp tidsmessig ed full jobb, eldre søsken og var veldig mye trøtt når jeg hadde så små barn. Da er det vanskelig å skulle prioritere en slik kveld.

Anonymkode: 8f0b2...0b5

Samme her. Jeg misliker virkelig å være Negative Nancy, men slike invitasjoner blir møtt av et mentalt stønn for min del :sjenert: Det kan ha noe med at vi har skolestarter nummer 4 i høst og er rimelig mettet av vennegrupper, foreldremøter, dugnadslister, FAU, kjørerullering til kamper og avslutninger og sånt fra før.

Anonymkode: 06a35...76a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om jeg kan. Her kjenner vi ikke så mange så jeg hadde blitt med.

Anonymkode: 989b7...182

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort mye for å få det til. Jeg vil kjenne vennene til barna mine og foreldrene deres. Det vil gjøre det lettere når barna begynner å gå på besøk til hverandre, lettere å si ifra om det skulle oppstå konflikter, en fin arena for foreldre uten noe særlig nettverk å bli kjent med andre.

Et bra tiltak! Barnehagen vår har det ikke, håper det finnes noe sånt når jeg har skolestarter neste år, hvis ikke må jeg prøve å huske å dra det i gang selv.

Skjønner det er vanskelig for mange midt i tidsklemma, men tanken er veldig god!

Anonymkode: 147e0...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i barnehagen, med mindre de aller, aller fleste kommer til å gå på samme skole og det er en stor barnehage. I 1.klasse er slikt gull. 

Anonymkode: 4d455...a16

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du kjønnsfordele samarbeid med foreldre? Evt kjønnsinndelingen barna?

Jeg forstår ikke motivet for dette.

Jeg hadde ikke kommet til barnehagen for dette, nei. Men om alle foreldrene ble oppfordret til å møte på loka pub/kafé så hadde jeg kommet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har mulighet, og da spesielt alenemødre. Blir ikke så hyggelig for den det gjelder å føle seg utenfor dagen etter..

Anonymkode: 3ecd8...818

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller kommet på foreldrekveld, for begge kjønn. Jeg har mye lettere for å prate med menn enn med kvinner, og føler meg ille til mote i kvinneforsamlinger.

Men jeg hadde nok foretrukket arrangementer med barna til stede i tillegg. Synes det er lettere å komme i snakk da.

Anonymkode: 70419...69e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de som ikke vil ha kjønnsdelt. Bare tanken på skravlekveld med mødrene gir meg frysninger. 

Anonymkode: 09ac8...4af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har mammakveld og det er gull:)

Anonymkode: f6102...bbd

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville møtt opp så lenge det passer inn i timeplanen min. Synes det er et godt initiativ!

Men akkurat nå er jeg for eksempel midt i eksamensperioden, så nå ville det blitt bortprioritert. Fra og med neste uke jobber jeg også en del kveld, så da kan det fort kræsje der også.

Det jeg vil fram til er at hvis du arrangerer må du ikke tenke at de som ikke kommer nødvendigvis synes det er en dårlig idé. Og det kan absolutt være verdt å prøve 😊

• Liker 1
Skrevet

Ville kanskje heller invitert til at en av foresatte kommer uavhengig av om det er far/mor/annen foresatt :) Ikke alle som både har far/mor :) Høres ellers ut som en god ide! 

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde mammakvelder på småskoletrinnet. Vi møttes på en pub og snakket masse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kommet. Har gjort det før. Det er bare de utadvendte som får noe igjen for det, de som roper høyest. 

Anonymkode: 049c1...aa0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet mammakveldene som pesten.  Meningen var å styrke samarbeidet mellom foreldre til det beste for barna,  men jeg skjønner virkelig ikke hvordan 5 liter vin og "ut på by'n" styrket samarbeidet mellom oss.

I alle fall ikke når kvelden uten unntak startet med "Kom igjen da, ta et glass du også?" (Jeg gikk på cellegift da, og kunne ikke drikke) , og ble avsluttet med  intime betroelser om ekteskap/singelliv, sexliv, og andre ting jeg ikke vil vite om andre.

Noen år senere ble det innført foreldretreff i stedet for mammakveldene,  og de likte jeg bedre.

Anonymkode: 79383...ce8

• Liker 4
Skrevet

Jeg var på det med barnehagen. Kjempekoselig, men følte ikke det ble dannet noe bånd der. Håper det blir noe sånt nå som eldste begynner på skolen og. For en sjanse til å bli mer kjent med de andre foreldrene der. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, påtvunget sosialisering er ikke noe for meg.

Anonymkode: 29e28...b56

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...