Gå til innhold

Hvordan reagerer folk når du venter/har flere barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst på nr 4.. Veldig veldig lyst. Samboer har også det. Men vi begge synes det er litt.. ja nesten flaut 😜 

Jeg er litt redd for kommentarer vi kan få. Og spørsmål. Og om vi prøver på jenta (noe som ikke er tilfellet, men klart det hadde vært hyggelig). 

Hvordan reagerer du når folk sier de har så mange? 😊😊

Anonymkode: d79f8...a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det angår ikke andre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har også mange barn. Noen drar en spøk, noen blir imponert, noen blir ganske sikkert også sjokkert men de skjuler det i så fall godt.

Jeg bryr meg fint lite og jatter med, det er bare smalltalk på linje med annet småprat og sosialt lim :)

Endret av Puffedama
Leif
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere bare skal gjøre det. Jeg ville tenkt at dere har et godt forhold og kapasitet til å oppdra fire barn. 

Anonymkode: 4b9c7...29d

• Liker 2
Skrevet

Har 4 barn og er kjempestolt og veldig fornøyd med det!

Aldri opplevd eller følt noe negativt i den anledning heller. Har møtt bare glede, støtte og positivitet. Om de har tenkt noe annet, får være deres problem!

Har skaffet meg barn fordi JEG (og mannen da 🤣) har ønsket meg de barna! Hva andre synes og mener er revnende likegyldig!

Skulle du få litt "skjulte spydigheter" fordi du har tre gutter; "åh, prøver dere på jenta?" Så er det bare å svare at det enkleste hadde vært en gutt til, da det er det du "kan" og allerede har masse klær 😉

Kjør på!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som alltid har ønsket meg mange barn, men kun kan få det ene jeg har (overlykkelig for at jeg klarte ett ihvertfall). Når folk forteller at de har/er gravid med nr. 4 eller fler blir jeg egentlig bare misunnelig. Selvfølgelig glad på deres vegne. Heldiggriser som har fått det til! Både å bli gravide, ha økonomien til det og energi/plass/tid til det. 

Anonymkode: 524a8...c18

• Liker 6
Gjest Hummel34
Skrevet

Tenker det handler om jeg mener de er egnet eller ikke. Om mor og far ikke har jobb og knapt klarer å brødfø 1 barn blir det vanskelig å juble over det fjerde... Ser jeg at et par har tre barn og mestrer dette godt er jeg glad på deres vegne at de får nr 4 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Også bør man ha plass og økonomi til fire barn da. I tillegg til å mestre hverdagslogistikken på en god måte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til og med nr. 3 fikk vi ingen reaksjoner. Vi bor på landet i et stort hus, så jeg tror folk forventa at vi skulle få mer enn 2 unger siden vi flyttet ut av byen og til et veldig barnevennlig sted ute i gokk hvor det ikke er så mye annet å fokusere på enn familieliv.

Med nr. 4 ble folk smått nysgjerrige på hvordan vi skulle løse praktiske greier som bil til alle også videre, men føler fortsatt at de fleste ikke la seg så veldig oppi det.

Med nr. 5 så tror jeg at vi bikka over til «crazy barnegale folk» i manges øyne, spesielt siden alle barna våre er relativt tette. Fikk noen hint om vi var religiøse eller uopplyste når det kommer til prevensjon. 

Med nr. 6 på vei så tror jeg at folk har gitt oss opp, eller i det minste sluttet å la seg overraske. Mulig at de snakker mer bak vår rygg enn til oss også. ;) 

Jeg tror at litt av cluet med alle livsvalg, enten det er snakk om mange eller få barn, om man velger å prioritere karriere, familieliv eller reiser, er at man må «eie» sine egne beslutninger. Alt som avviker fra nor kan kan man få reaksjoner på, selv om det bare er ment som nysgjerrige spørsmål.

Så lenge man er trygg på egne beslutninger og vet hvorfor man har valgt som man gjør og hvorfor det er best for deg og dine så er ikke andres meninger like farlige lengre. :) 

Anonymkode: 8971a...94c

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med nr. 6 på vei så tror jeg at folk har gitt oss opp, eller i det minste sluttet å la seg overraske. Mulig at de snakker mer bak vår rygg enn til oss også. ;) 

Anonymkode: 8971a...94c

Nå kan jeg svare så ts får vite hva man egentlig tenker om folk som får mange barn: WOW! Bare wow! 6 barn! Jeg er kjempeimponert over det å ha den energien som kreves og å få det til. Det må være kjempekoselig og litt slitsomt ❤️

• Liker 3
Skrevet

Bryr meg ikke mer enn tenker det er en gave å få barn.

AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at BV bør bli involvert når det er så mange barn fordi man da ikke har tid til å gi alle like mye omsorg.

Anonymkode: f7de8...150

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lyst på nr 4.. Veldig veldig lyst. Samboer har også det. Men vi begge synes det er litt.. ja nesten flaut 😜 

Jeg er litt redd for kommentarer vi kan få. Og spørsmål. Og om vi prøver på jenta (noe som ikke er tilfellet, men klart det hadde vært hyggelig). 

Hvordan reagerer du når folk sier de har så mange? 😊😊

Anonymkode: d79f8...a64

4 barn er ikke mye, mer en 4 barn er mye. 

Anonymkode: f7d09...60a

Skrevet (endret)

Det viktigste er at dere har kapasitet og kjærlighet og tid til å oppdra alle fire til å bli gode voksne. Jeg bryr meg personlig ikke om hvor mange barn noen har, så lenge de kan ta vare på dem. Er selv eldst av 6, så er vant til store søskenflokker.

Jeg sier ingenting, men når jeg ser foreldre med mange unger jeg vet de ikke klarer å ta vare på, men fremdeles får flere, da blir jeg bekymret for barna.

Endret av TinyBean
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye over 4 barn, annet enn "jøss, de må være glad i unger" og "glad det ikke er meg". Jeg hadde blitt gæren av så mange unger, støy og stress, er veldig fornøyd med å bare ha én foreløpig. 

Jeg skal innrømme at jeg tenker kritisk når jeg hører om folk som har 5 eller 6 barn. Da tenker jeg helt ærlig at det er trist at foreldrene ikke har mer de vil fylle livet med enn å løpe etter en svær flokk med unger. Har de ikke andre interesser, ting de vil lese, oppleve, utforske utenom familielivet? Med seks barn må jo livet handle 100% om logistikk i mange år. Og hvordan klarer man å gi alle ungene individuell oppfølging når man i tillegg jobber?

Når det er sagt, hadde jeg ikke baksnakket vedkommende. Bare tenkt mitt.

Anonymkode: 05ed2...c08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke så mye over 4 barn, annet enn "jøss, de må være glad i unger" og "glad det ikke er meg". Jeg hadde blitt gæren av så mange unger, støy og stress, er veldig fornøyd med å bare ha én foreløpig. 

Jeg skal innrømme at jeg tenker kritisk når jeg hører om folk som har 5 eller 6 barn. Da tenker jeg helt ærlig at det er trist at foreldrene ikke har mer de vil fylle livet med enn å løpe etter en svær flokk med unger. Har de ikke andre interesser, ting de vil lese, oppleve, utforske utenom familielivet? Med seks barn må jo livet handle 100% om logistikk i mange år. Og hvordan klarer man å gi alle ungene individuell oppfølging når man i tillegg jobber?

Når det er sagt, hadde jeg ikke baksnakket vedkommende. Bare tenkt mitt.

Anonymkode: 05ed2...c08

Jeg og mannen har seks barn. Vi har opplevd svært mye de årene vi har vært sammen. Reist hele jorden rundt, opplevd mange kulturer, ledd mye, har alltid kjempemye å snakke om, var sammen i mange år før vi fikk ungene og koser oss gløgg ihjel når vi er alene.

Vi reiser på ferie med ungene, vi har hytte, båt og stort hus. Vi har date-nights én gang i måneden og da passer besteforeldrene barna(og de ELSKER å passe ungene! Ungene elsker å være hos dem.) Vi jobber, vi følger opp ungene og vi har til og med fritidsaktiviteter. Alt vi får til til tross for at vi har valgt å få en liten barnehage alene. 

Anonymkode: a8b99...40e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har seks barn. Vi har opplevd svært mye de årene vi har vært sammen. Reist hele jorden rundt, opplevd mange kulturer, ledd mye, har alltid kjempemye å snakke om, var sammen i mange år før vi fikk ungene og koser oss gløgg ihjel når vi er alene.

Vi reiser på ferie med ungene, vi har hytte, båt og stort hus. Vi har date-nights én gang i måneden og da passer besteforeldrene barna(og de ELSKER å passe ungene! Ungene elsker å være hos dem.) Vi jobber, vi følger opp ungene og vi har til og med fritidsaktiviteter. Alt vi får til til tross for at vi har valgt å få en liten barnehage alene. 

Men da er dere også ressurssterke og velstående og muligens bosatt på Oslo vest/ Asker/ Bærum? Ikke alle med store barneflokker er ressurssterke med god økonomi dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da er dere også ressurssterke og velstående og muligens bosatt på Oslo vest/ Asker/ Bærum? Ikke alle med store barneflokker er ressurssterke med god økonomi dessverre. 

For å ha råd til det vi har råd til så kan vi ikke bo i Oslo-området nei. Vi bor på bygda langt fra østlandet(og nei, her er det heller ikke vanlig å få 5-10 unger selv om mange byfolk tror det :P Vi er de «rare» her også.) Men ja, vi har godt med penger, hvis ikke hadde vi stoppet på 2.

Føler selv det er veldig 50/50 der. Har du en skokk med unger er du enten veldig velstående eller helt nede. Rart det der.

Skrevet

Fikk aldri noen kommentarer da vi hadde bare 4 barn.

AnonymBruker
Skrevet

Vi planlegger min nr4. Har to barn fra før med x mannen og en med nåværende mann. Han ønsker seg to barn. De er veldig spredt i alder så det er ingen problem med å følge de opp. Jeg var ung mor med mine to første og blir moden mor med mine to neste. Vi har 340m2 og god råd. Samarbeid med barnefaren fungerer også utmerket og barna kommer og går som de har lyst. 

Anonymkode: 1e2d2...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...