AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Har to sønner. Greie unge menn, men jeg merker at jeg er faktisk lei av å ha de boende hjemme. Jeg er lei av å høre praten når de spiller online games, se rotet på rommene deres,planlegge dagens middag utifra hva de liker. De er 20 og 22. Ene studerer, så jeg forstår at økonomien tilsier at han bor hjemme en stund til. Andre er i full jobb. Prøver å få han med meg på visninger, men kravene til boligen er skyhøye (minst mulig å gjøre, innvendig parkering, ikke 1. etg, sol, utsikt). Han kommer jo aldri til å finne noe slikt innenfor sitt budsjett !! Vi bor i en leilighet, så det blir ganske "trangt" her til tider. Er det andre som føler at "nå er det nok, nå er det på tide at ungene flytter ut". Anonymkode: d342a...438 7
Populært innlegg herremann Skrevet 5. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juni 2019 (endret) du begynner å kreve husleie når de er i full jobb. de er selv ansvarlig for å lage sin egen mat. de må også være med på renhold av leil. edit: og de må selvfølgelig vaske sine egne klær. Endret 5. juni 2019 av herremann 118
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, herremann skrev: du begynner å kreve husleie når de er i full jobb. de er selv ansvarlig for å lage sin egen mat. de må også være med på renhold av leil. Eh ja! Hvorfor lar du de oppføre seg sånn? De er voksne og det er ditt hjem. De får enten bidra eller flytte ut. Du er da ikke noe slave og hushjelp?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Jeg er stikk motsatt, jeg håper aldri barna mine flytter ut. Vet det skjer når dem blir klare for det, men lei dem blir jeg aldri. Anonymkode: 41e0f...d59 13
Yrsa Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg flyttet ut når jeg var 15 og kan ikke få meg til å forstå at noen vil bo hjemme når de er over 20 år OG har jobb. Er nå 29 år, akkurat ferdig med masterstudier, og har ikke bodd hjemme på 14 år. Jeg skjønner at økonomi kan være en begrensning - men når man flytter hjemmefra for første gang kan man faktisk ikke stille særlige krav til den første leiligheten. Så for å svare på spørsmålet ditt: JA! Nok er nok, og de burde flytte ut begge to og lære seg at middagen ikke lager seg selv. 26
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har to sønner. Greie unge menn, men jeg merker at jeg er faktisk lei av å ha de boende hjemme. Jeg er lei av å høre praten når de spiller online games, se rotet på rommene deres,planlegge dagens middag utifra hva de liker. De er 20 og 22. Ene studerer, så jeg forstår at økonomien tilsier at han bor hjemme en stund til. Andre er i full jobb. Prøver å få han med meg på visninger, men kravene til boligen er skyhøye (minst mulig å gjøre, innvendig parkering, ikke 1. etg, sol, utsikt). Han kommer jo aldri til å finne noe slikt innenfor sitt budsjett !! Vi bor i en leilighet, så det blir ganske "trangt" her til tider. Er det andre som føler at "nå er det nok, nå er det på tide at ungene flytter ut". Anonymkode: d342a...438 Du får enten kreve husleie eller gi dem fra 1-2 uker frist til og finne seg noe. Så vips så har du dem ut av huset. Her så ryker ungene ut når dem et ferdig med utdannselen sine. Og det er noe dem selv har sagt og ikke jeg. Jeg hadde tydligevis ikke noe jeg skulle si på det som mor😅 Anonymkode: 0d40a...424 4
FactsOverFeelings Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Jeg måtte betale husleie fra jeg var 15. Flyttet så raskt jeg ble 18 og har aldri sett meg tilbake. Skjønner ikke at folk takler å bo hjemme så lenge. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev: Jeg måtte betale husleie fra jeg var 15. Flyttet så raskt jeg ble 18 og har aldri sett meg tilbake. Skjønner ikke at folk takler å bo hjemme så lenge. Seriøst? Måtte du betale når du var 15 år? Det var spesielt🤔 Anonymkode: 41e0f...d59 47
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 Hvis du til nå ikke har krevet noe av dem, så er det virkelig på tide å begynne. De er voksne, du er ikke hushjelpen deres. De får lage seg mat, vaske klærne sine, og betale husleie/kostpenger som andre. Herregud, jeg hadde klikket. (Har voksne barn på 22 og 28 som har flyttet ut for lengst.) Anonymkode: bfb55...6e2 9
FactsOverFeelings Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Seriøst? Måtte du betale når du var 15 år? Det var spesielt🤔 Anonymkode: 41e0f...d59 Fordi jeg ble konfirmert, og var dermed "voksen". Ikke noe negativt med det, egentlig, jeg lærte raskt å prioritere pengebruken. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 TS her : de hjelper til. Støvsuger, henger opp klær osv når de blir bedt om det. Så alle andre steder enn egne rom må de følger mine regler for ryddighet. Grunnen til at det er rotet på rommet deres, er at jeg ikke rydder der, og av en eller annen grunn gjør de det stort sett ikke selv heller. Så det blir kanskje mer lydene og rutinene. Når de spiller online blir det "gauling", så krangler de seg imellom, kommer seeent hjem i helgene og glemmer helt å gå stille i dørene. Eldste betaler for seg, ihvertfall såpass at det dekker mat og litt varmt vann og strøm. Yngste er ikke i jobb. Noen ganger tenker jeg at jeg kanskje burde følt meg privilegert som har sønner som ønsker å bo hjemme. Men det er noe med "alt til sin tid". Man kommer til et punkt der det er på tide å være uten barn under ens tak. Og jeg føler bestemt at jeg er der nå. Anonymkode: d342a...438 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Du kødder nå, ikke sant? Man er langt ifra "voksen" som 15 åring, må gjerne tro det😅 Men når det er sagt, så synes jeg det høres urimelig ut å betale husleie hjemme som en 15 åring, dem får fortsatt barnetrygd for deg i 3 år til🙃 Anonymkode: 41e0f...d59 27
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 3 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Fordi jeg ble konfirmert, og var dermed "voksen". Ikke noe negativt med det, egentlig, jeg lærte raskt å prioritere pengebruken. Skjønner at du var naiv da du var 15, men som voksen burde du ha lært at foreldrene svindlet deg. De kunne gjerne krevd at du betalte for morsmelken du fikk som baby. Anonymkode: 04994...e51 28
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst? Måtte du betale når du var 15 år? Det var spesielt🤔 Anonymkode: 41e0f...d59 Dessuten er det ulovlig, foreldrene sitt anvsar å forsørge helt til de er 18. Anonymkode: 056ed...2fb 29
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #15 Skrevet 5. juni 2019 17 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Fordi jeg ble konfirmert, og var dermed "voksen". Ikke noe negativt med det, egentlig, jeg lærte raskt å prioritere pengebruken. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du var naiv da du var 15, men som voksen burde du ha lært at foreldrene svindlet deg. De kunne gjerne krevd at du betalte for morsmelken du fikk som baby. Anonymkode: 04994...e51 Edit: Du skal ikke se bort ifra at foreldrene dine svindlet penger fra deg også da du var under 15. Fikk du pengegaver fra besteforeldrene dine så er det godt mulig de gikk rett på kontoen til foreldrene dine. Anonymkode: 04994...e51 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #16 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dessuten er det ulovlig, foreldrene sitt anvsar å forsørge helt til de er 18. Anonymkode: 056ed...2fb Sant. Anonymkode: 04994...e51
FactsOverFeelings Skrevet 5. juni 2019 #17 Skrevet 5. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kødder nå, ikke sant? Man er langt ifra "voksen" som 15 åring, må gjerne tro det😅 Men når det er sagt, så synes jeg det høres urimelig ut å betale husleie hjemme som en 15 åring, dem får fortsatt barnetrygd for deg i 3 år til🙃 Anonymkode: 41e0f...d59 Det var ikke mine ord, det var det min far sa og krevde. Jeg vet inderlig godt at man ikke er voksen når man er 15. Men jeg lærte av det, har aldri hatt pengetrøbbel i mitt liv, i motsetning til veldig mange andre i min generasjon. Det snåleste var egentlig at min søster slapp unna alt dette, hun fikk t.o.m billappen dekket av mine foreldre, men men. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #18 Skrevet 5. juni 2019 De er voksne så det er bare å kaste dem ut. Anonymkode: c183f...6da
Gjest LaptopPute Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er stikk motsatt, jeg håper aldri barna mine flytter ut. Vet det skjer når dem blir klare for det, men lei dem blir jeg aldri. Anonymkode: 41e0f...d59 Så utrolig mye du hjalp til i denne tråden da.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 Kanskje det er på tide å ta hjemmet sitt tilbake da? Litt høylydt sex i stua løser nok dine problemer i en fart.... Anonymkode: 41933...697 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå