AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg vokste opp som barnevernsbarn. Mange fæle fosterfamilier osv. Så skjønner at jeg ikke har normalt syn på familie. Nå har jeg funnet meg en mann fra normal familie, men kan ikke fordra familien hans. Ingen virker som de liker hverandre, det er ukoselig på familiesammenkomster og man sitter bare og later som alt er "såååå koselig" 2-4 ganger i året med folk man ikke synes så mye om. Hva er poenget? Anonymkode: 7bf0c...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Jeg har ikke noe svar til deg, men det er slik i vår familie også.. presser oss sammen fordi vi MÅ og pga PLIKT 3-5 ganger i året og later som vi koser oss såååååååå sammen... Må spy av all falskheten 🤮🤮🤮 verst på min manns side her og... familie er blitt så jævlig trasig.. Anonymkode: 8c90a...36f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Nå må du for all del ikke ta dette ille opp, for det kan godt hende at du har vært maks uheldig. Men hvis du bare hadde fæle fosterfamilier, og svigerfamilien din nå er fæl - kan det ha noe med din innstilling å gjøre? At dine dårlige opplevelser i fortiden farger synet ditt på familier? De fleste familier er heldigvis ikke så ille, så du må i tilfelle ha hatt veldig uflaks. En familie skal jo støtte og være til glede, og mange familier fungerer jo på den måten. Så er det selvsagt endel som er dysfunksjonelle - for familien kan jo aldri bli mer velfungerende enn menneskene i den. Anonymkode: 51dd2...9d8 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Det blir annerledes når du selv får barn.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Just now, WhisperingWind said: Det blir annerledes når du selv får barn. Vi har barn. Og det er eneste grunn til at jeg har vært med på selskaper. Men skjønner virkelig ikke poenget. Syns familien hans er usympatiske snobber. Egentlig vil jeg ikke at kidden skal bli påvirka av folk som snakker om hvem som er tynn, pen, rik osv. De er rike på penger, men lite annet. Anonymkode: 7bf0c...6f0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har barn. Og det er eneste grunn til at jeg har vært med på selskaper. Men skjønner virkelig ikke poenget. Syns familien hans er usympatiske snobber. Egentlig vil jeg ikke at kidden skal bli påvirka av folk som snakker om hvem som er tynn, pen, rik osv. De er rike på penger, men lite annet. Anonymkode: 7bf0c...6f0 Blir overrasket om din etterhvert utvidede kjernefamilie vil fungere så mye bedre Anonymkode: f971a...c34 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har barn. Og det er eneste grunn til at jeg har vært med på selskaper. Men skjønner virkelig ikke poenget. Syns familien hans er usympatiske snobber. Egentlig vil jeg ikke at kidden skal bli påvirka av folk som snakker om hvem som er tynn, pen, rik osv. De er rike på penger, men lite annet. Anonymkode: 7bf0c...6f0 Jeg mente at du, mannen og barna er en familie. Du kan starte egne verdier og moraler og vise barna hva som virkelig betyr noe. Kjærlighet, støtte, oppmuntring og mestring, Uansett bakgrunn så tror jeg det er mange som føler som du gjør, både med svigers og egne familier. Det er ikke like rosenrødt bak de fire veggene som folk viser til på sosiale medier.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nå må du for all del ikke ta dette ille opp, for det kan godt hende at du har vært maks uheldig. Men hvis du bare hadde fæle fosterfamilier, og svigerfamilien din nå er fæl - kan det ha noe med din innstilling å gjøre? At dine dårlige opplevelser i fortiden farger synet ditt på familier? De fleste familier er heldigvis ikke så ille, så du må i tilfelle ha hatt veldig uflaks. En familie skal jo støtte og være til glede, og mange familier fungerer jo på den måten. Så er det selvsagt endel som er dysfunksjonelle - for familien kan jo aldri bli mer velfungerende enn menneskene i den. Anonymkode: 51dd2...9d8 Ja, helt sikkert. Jeg har skjønt at jeg er mer komprimissløs i relasjoner enn folk flest. Er svært selvstendig, må ikke ha mange overfladiske bekjentskaper i livet mitt. Skjønner ikke poenget. Anonymkode: 7bf0c...6f0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Blir overrasket om din etterhvert utvidede kjernefamilie vil fungere så mye bedre Anonymkode: f971a...c34 ? Anonymkode: 7bf0c...6f0
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, helt sikkert. Jeg har skjønt at jeg er mer komprimissløs i relasjoner enn folk flest. Er svært selvstendig, må ikke ha mange overfladiske bekjentskaper i livet mitt. Skjønner ikke poenget. Anonymkode: 7bf0c...6f0 Du hadde nok følt det annerledes som dette var en varm og jordnær familie som hadde samme syn som deg på hva som er viktig i livet.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 Tror du at du selv vil ønske kontakt med barnet ditt og eventuelle svigerbarn (og barnebarn) når han eller hun blir voksen? Hvis svaret er ja, så skjønner du noe av poenget med familie. Man kan ønske kontakt med noen selv om de ikke er så like en selv, det er gjerne sterk kjærlighet et sted på bunnen. Anonymkode: 5440d...423 2
FactsOverFeelings Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Det er dette jeg hater aller aller mest med å være i forhold, å måtte deale med familien hennes. Det er faktisk verre for meg om de er av typen "overhyggelige og rosenrøde", fordi det er totalt unaturlig for min del. Jeg vokste opp i et ganske ødelagt hjem jeg og, ikke like ille som deg tror jeg, TS, men jeg tror jeg forstår hva du mener. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du at du selv vil ønske kontakt med barnet ditt og eventuelle svigerbarn (og barnebarn) når han eller hun blir voksen? Hvis svaret er ja, så skjønner du noe av poenget med familie. Man kan ønske kontakt med noen selv om de ikke er så like en selv, det er gjerne sterk kjærlighet et sted på bunnen. Anonymkode: 5440d...423 Men, jeg håper da virkelig ungen kommer til å like og være glad i pappa'n sin og meg. Svigerfamilien virker ikke som de engang liker hverandre. Det er baksnakking av den/de som ikke er der, diskutere hvem som er pen, hvem som har tapt seg, hvem holder seg slank, hvem har tapt seg osv. Det er jo ikke bra å la små barn høre på sånt? Anonymkode: 7bf0c...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 9 minutter siden, FactsOverFeelings said: Det er dette jeg hater aller aller mest med å være i forhold, å måtte deale med familien hennes. Det er faktisk verre for meg om de er av typen "overhyggelige og rosenrøde", fordi det er totalt unaturlig for min del. Jeg vokste opp i et ganske ødelagt hjem jeg og, ikke like ille som deg tror jeg, TS, men jeg tror jeg forstår hva du mener. Enig! Enklere med sjarmerende dysfunksjonalitet enn sånn "vi er sååå lykkelig og ALT er bare bra ALLTID"- folk..m Anonymkode: 7bf0c...6f0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #15 Skrevet 5. juni 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp som barnevernsbarn. Mange fæle fosterfamilier osv. Så skjønner at jeg ikke har normalt syn på familie. Nå har jeg funnet meg en mann fra normal familie, men kan ikke fordra familien hans. Ingen virker som de liker hverandre, det er ukoselig på familiesammenkomster og man sitter bare og later som alt er "såååå koselig" 2-4 ganger i året med folk man ikke synes så mye om. Hva er poenget? Anonymkode: 7bf0c...6f0 Jeg kuttet der for lenge siden. Jeg har helt andre planer i livet. Anonymkode: 7cd41...b01
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #16 Skrevet 5. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, jeg håper da virkelig ungen kommer til å like og være glad i pappa'n sin og meg. Svigerfamilien virker ikke som de engang liker hverandre. Det er baksnakking av den/de som ikke er der, diskutere hvem som er pen, hvem som har tapt seg, hvem holder seg slank, hvem har tapt seg osv. Det er jo ikke bra å la små barn høre på sånt? Anonymkode: 7bf0c...6f0 Enig i det, men det er kanskje ikke bra å lære barnet at man kan kutte ut folk man er knyttet til fordi de gjør eller sier noe dumt heller. Hvordan føler mannen din det? Ønsker han å treffe foreldrene/søsknene sine? Blir de glade for å treffe ham? Går det an å si i fra ("Nå for det være nok baksnakking, hva med å si noe hyggelig for en gangs skyld?") når det blir for mye? Treffe dem en og en, så dere kan styre samtalen mer selv. Nå kjenner jeg ikke denne familien, så jeg vet jo ikke hvor håpløse de er, men jeg vil anbefale å ikke gi dem helt opp likevel. Anonymkode: 5440d...423 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #17 Skrevet 5. juni 2019 Nok et bevis på at fosterforeldre ikke nødvendig er løsningen når det er bråk hjemme. Barn har det best hos foreldrene sine, og bør få hjelp hjemmefra. Anonymkode: 86797...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #18 Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, jeg håper da virkelig ungen kommer til å like og være glad i pappa'n sin og meg. Svigerfamilien virker ikke som de engang liker hverandre. Det er baksnakking av den/de som ikke er der, diskutere hvem som er pen, hvem som har tapt seg, hvem holder seg slank, hvem har tapt seg osv. Det er jo ikke bra å la små barn høre på sånt? Anonymkode: 7bf0c...6f0 Du, dette er ikke normalt, og det er absolutt ikke spesielt bra for barneører. Det finnes mange dysfunksjonelle familer der ute. Hvis du ikke vil at din skal bli sånn, får du jobbe for å unngå det. Med åpenhet, respekt og samhold. Min familie er stikk motsatt, mer eller mindre. Vi går godt sammen, har både dype og morsomme samtaler, og generelt god stemning. Det hender at mamma lufter sin frustrasjon over pappas siste påfunn til meg, men ikke noe verre. Ingen baksnakking eller stygg omtale av hverandre. Min brors forlovede er av samme type, et nydelig menneske. Selvsagt er vi ikke enige om alt, humper i veien har det vært, men vi har grunnleggende respekt og samhold. Fokusér på å bygge det i din familie, og dere vil få det godt med hverandre livet ut. Anonymkode: b760e...c61 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nok et bevis på at fosterforeldre ikke nødvendig er løsningen når det er bråk hjemme. Barn har det best hos foreldrene sine, og bør få hjelp hjemmefra. Anonymkode: 86797...ea6 Jeg er ikke eksempel på det i det hele tatt. Jeg tror ting kunne vært mye bedre i livet mitt om jeg hadde kommet meg under barnevernet på et tidligere tidspunkt. Men, ikke la dette bli enda en hersens barnevernstråd. Anonymkode: 7bf0c...6f0 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 53 minutter siden, AnonymBruker said: Du, dette er ikke normalt, og det er absolutt ikke spesielt bra for barneører. Det finnes mange dysfunksjonelle familer der ute. Hvis du ikke vil at din skal bli sånn, får du jobbe for å unngå det. Med åpenhet, respekt og samhold. Min familie er stikk motsatt, mer eller mindre. Vi går godt sammen, har både dype og morsomme samtaler, og generelt god stemning. Det hender at mamma lufter sin frustrasjon over pappas siste påfunn til meg, men ikke noe verre. Ingen baksnakking eller stygg omtale av hverandre. Min brors forlovede er av samme type, et nydelig menneske. Selvsagt er vi ikke enige om alt, humper i veien har det vært, men vi har grunnleggende respekt og samhold. Fokusér på å bygge det i din familie, og dere vil få det godt med hverandre livet ut. Anonymkode: b760e...c61 Der sa du det, det mangler rett og slett grunnleggende respekt og samhold i svigerfamilien. Anonymkode: 7bf0c...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå