Gå til innhold

Ferdig utdannet, men føler at jeg ikke har gjort noen ting fornuftig siste semesteret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå ferdig sosionom, alle eksamener er bestått. Så jeg er egentlig klar for å gå ut i arbeidslivet. Det siste semesteret har jeg vært så umotivert, kun vært på skolen når det har vært obligatorisk, jeg leste ikke til eksamen, og jeg skrev bacheloroppgaven min på fire dager. Fikk C på eksamen og D på bachelor, men arbeidet mitt var av dårlig kvalitet. Tror kanskje jeg har vært deprimert det siste halvåret, og jeg har fortsatt ikke noe motivasjon til å gjøre noe, og jeg brenner ikke for faget mitt. 

Jeg tror kanskje jeg har lyst til å studere mer. Jeg har søkt diverse årsstudium, men er usikker på om noen av de er relevante. Ser det negativt ut om man har et årsstudium i f.eks psykologi etter endt bachelorgrad? Er det noen vits i det hele tatt? 
Jeg har også søkt mastergrad, men kan ikke si at motivasjonen til å skrive en masteroppgave er så veldig stor. 

Og er en D på en bacheloroppgave veldig ille? Innenfor sosialt arbeid? (Oppgaven er dårlig, var forberedt på å stryke, den fortjener egentlig ikke en D...)

Anonymkode: 46796...651

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville droppet master og søkt jobb om jeg var deg. Det kan virke som om litt positiv input hadde gjort deg godt fremfor å nilese i noen år til. En D på bach er forøvrig helt akseptabelt :- ) Tenk igjennom om du bør sette master på vent, kom deg ut i verden og lev litt

Anonymkode: 3f4bb...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Om du er usikker/lei/lite motivert har du ingen ting på psykologistudiet å gjøre iaf. 

Anonymkode: 74deb...a7f

Skrevet

Du er sånn passe flink, litt under gjennomsnittet, men greit. Det er det karakteren D betyr.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå ferdig sosionom, alle eksamener er bestått. Så jeg er egentlig klar for å gå ut i arbeidslivet. Det siste semesteret har jeg vært så umotivert, kun vært på skolen når det har vært obligatorisk, jeg leste ikke til eksamen, og jeg skrev bacheloroppgaven min på fire dager. Fikk C på eksamen og D på bachelor, men arbeidet mitt var av dårlig kvalitet. Tror kanskje jeg har vært deprimert det siste halvåret, og jeg har fortsatt ikke noe motivasjon til å gjøre noe, og jeg brenner ikke for faget mitt. 

Jeg tror kanskje jeg har lyst til å studere mer. Jeg har søkt diverse årsstudium, men er usikker på om noen av de er relevante. Ser det negativt ut om man har et årsstudium i f.eks psykologi etter endt bachelorgrad? Er det noen vits i det hele tatt? 
Jeg har også søkt mastergrad, men kan ikke si at motivasjonen til å skrive en masteroppgave er så veldig stor. 

Og er en D på en bacheloroppgave veldig ille? Innenfor sosialt arbeid? (Oppgaven er dårlig, var forberedt på å stryke, den fortjener egentlig ikke en D...)

Anonymkode: 46796...651

Helt OK karakterer, så det er ikke noe å tenke på. Sosial arbeid er i tillegg mer på hvordan man egner seg til jobben i praksis i forhold til mennesker i vanskeligheter, osv. Og det er ikke noe en bok kan lære deg. Dette vet du nok allerede. 

Hvilke mastergrader har du søkt på? Kunne kanskje en "second" bachelor vært et alternativ i stedet for mastergrad? Regner med at du vil kunne få godkjent en del fag fra din første bachelor om du skulle vurdert en bachelor nr 2. Men mastergrad er også greit - det spørs egentlig hva mastergrad fagene inneholder. Om de er kjedelige, så er det ikke noe poeng, når motivasjonen allerede skranter. Så du må finne noen fag som høres interessante ut for din del. 

Anonymkode: 62e62...196

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Høres ikke spesielt logisk ut å studere videre når du er så umotivert. Prøv deg heller i arbeidslivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...