AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg har nå jobbet som mellomleder på en skole i mange år, havnet litt tilfeldigvis i det, da utdannelsen min ikke er rettet mot skole i utgangspunktet. Jeg stortrives i jobben min i fht. kollegaer, mye fleksibilitet, grei lønn sammenlignet arbeidsmengde osv. Jeg bor også rett ved jobben og har et barn som skal begynne på skolen jeg jobber på etterhvert, så alt er veldig praktisk og tilrettelagt i jobben min nå. Men jeg savner å jobbe med det som jeg egentlig er utdannet som, og merker at jeg begynner å bli rastløs og kjede meg litt på jobb, mangler motivasjon for selve jobben og blir mest fordi jeg har så utrolig gode kolleger og fordi datteren min (som har spes.behov) skal . begynne på samme skolen i høst (noe som gir en enkel hverdags-logistikk og vil være trygt for henne) Nå har det dukket opp en jobb som er helt innenfor midt fagfelt, med oppgaver som jeg vil karakterisere som "drømmejobben". Den ligger imidlertid minst 30 minutter kjøring unna, og jeg ser det blir en utfordringå få kabalen til å gå opp hjemme. (pr i dag leverer jeg og henter i barnehagen stort sett hver dag). Vi kunne klart det, men det ville krevd en helt annen struktur i hverdagen. Jeg ville også fått mindre frihet (sannsynligvis), men beholdt samme lønn som nå. Jeg kjenner på en dårlig samvittighet for datteren min som har såpass store utfordringer og kunne hatt det mye lettere med kortere dager og trygge rammer, hvis jeg jobbet på samme sted som hun skulle gå på skole hver dag. En annen ting som spiller inn er at jeg nå har vært ute av mitt fagfelt over en lang periode. Jeg vet at hvis jeg blir i denne jobben jeg er i nå vil jeg på sikt bli uaktuell for arbeidsoppgaver innenfor mitt fagfelt, da jeg har for lang pause fra relevante jobber. Så på et eller annet tidspunkt vil jeg bli "stuck" der jeg er, det er ingen mulighet for å bevege meg oppover på karrièrestigen innenfor min nåværende jobb. Hva ville dere gjort? Valgt drømmejobben eller den jobben som var trygg, kjent og gjorde hverdagen enklest mulig? Anonymkode: 31b6d...0d6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Du må velge om du vil gjøre det som er best for deg eller best for familien hvis de to tingene ikke er det samme Anonymkode: cbcb0...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Søk, og ta stilling til det om du blir tilbudt jobben? Anonymkode: 03baf...369 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk, og ta stilling til det om du blir tilbudt jobben? Anonymkode: 03baf...369 Jeg får tilbud om stillingen, derfor jeg lurer... Anonymkode: 31b6d...0d6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg får tilbud om stillingen, derfor jeg lurer... Anonymkode: 31b6d...0d6 Blir ikke/er ikke jobben lyst ut siden du er sikker på at du får tilbudet? Anonymkode: 2ae52...b49
Cessa74 Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 Jeg ville definitivt valgt å beholde jobben som du har nå. Fordi den tidsklemma er ekstremt slitsomt -og særlig hvis du har behov for å følge litt ekstra opp med barnet ditt. Det kommer alltids nye muligheter ifht jobb -og vil tro det er mye lettere å jakte etter det om noen år når din datter er etablert i skolehverdagen. Skjønner at det er en ulempe ifht å ikke ha relevant jobb ifht utdanning, men tviler på at du vil bli uaktuell selv om du venter noen år til. Du har utdannelsen -og har du gode referanser og de personlige egenskapene, så blir du sikkert vurdert. Men nå ville jeg prioritert å gjort det best mulig rent praktisk for familien/datteren. Det er utrolig krevende med lang reisevei, køkjøring, stress med henting/oppfølging etc + som du skriver selv; det er en trygghet for din datter at du er der. "Drømmejobben" kommer alltids senere også -garantert! 1
Siri_H Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 (endret) ... Endret 5. juni 2019 av Siri_H Feil tråd, slettet svaret
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke/er ikke jobben lyst ut siden du er sikker på at du får tilbudet? Anonymkode: 2ae52...b49 Jobben er lyst ut, jeg søkte, har vært på intervju, får beskjed om at jeg vil få tilbud om stillingen og lurer nå på om jeg skal takke ja eller nei... Anonymkode: 31b6d...0d6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Cessa74 skrev: Drømmejobben" kommer alltids senere også -garantert! Hvis du bor i en amerikansk film ja - slik er ikke virkeligheten! Anonymkode: 18c7c...2be
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Jeg lever i tidsklemma og er totalt utslitt. Jeg hadde gitt mye for en jobb nær hjemmet. Anonymkode: ebb51...deb
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 flyttet dit der drømmejobben er! Bo nærmere jobben. Anonymkode: c9d61...05c
Nooni Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Jeg hadde uten tvil tatt drømmejobben, også bare fått alt det andre til å funke.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: flyttet dit der drømmejobben er! Bo nærmere jobben. Anonymkode: c9d61...05c Kan dessverre ikke det. Barnet mitt har såpass mange hjelpetjenester inne fra den kommunen vi bor i nå, og det ville blitt helt feil å måtte begynne på nytt i en ny kommune. Anonymkode: 31b6d...0d6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #14 Skrevet 6. juni 2019 Hva med å forsøke? Og går det ikke, så går det ikke. Det er ingen skam å snu. Hvor mye kommer du til å angre om du ikke forsøker? Anonymkode: a9e1b...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå