AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Del Skrevet 5. juni 2019 Setter som sagt pris på hvis noen kan gi meg svar kjapt. Kjøpte en lettsaltet svineknoke på tilbud. Best før-dato er idag. Åpnet den nå (den var vakumpakket, helt tett) men lukter helt forferdelig. Jeg har absolutt ingen erfaring med å tilberede svineknoke, så vet ikke om det er en del av grisen som av en eller annen grunn lukter veldig fælt uansett? Har også liten erfaring med hva dårlig kjøtt egentlig lukter, da jeg er en stor pyse som kaster kjøtt jeg er usikker på. Men nå har vi liksom ikke så mye annet å spise enn den der forbaskede svineknoken... Har lagt den til "lufting" på benken for å se om lukta går bort, men synes ikke det går bort. Lukta liksom bare sprer seg i området. Noen inspill før den går i søpla og det blir brødskiver til middag? Anonymkode: b782b...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 5. juni 2019 #2 Del Skrevet 5. juni 2019 Det høres ut som om den er bedervet, den skal ikke lukte vondt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 5. juni 2019 #3 Del Skrevet 5. juni 2019 Jeg synes det lukter forferdelig, ca samme lukt som når hovslageren skjærer av på hestene hvis du har kjent den lukta? Er den derimot sleip og lukter råttent hadde nok ikke jeg tatt sjansen selv heller... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 5. juni 2019 #4 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Ingenting vakuumpakket lukter godt når man spretter det. Det er gassen som brukes i innpakningen. Som alltid..se, lukt og smak. Men som andre sier...er den grå og slimete er det bare å kaste. PS : Da er det enten feilvare eller forpakningen har vært utett. Endret 5. juni 2019 av Jerry Lee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Del Skrevet 5. juni 2019 Trådstarter her. Takk for svar alle sammen. Jeg har dessverre ikke vært borti mye med hest, så er ikke helt sikker på den lukta... Men den har nå ligget på et fat (altså uten forpakningen) på benken i sikkert 25 minutter men lukta forblir den samme; veldig ekkel, sterk og kvalmende lukt - ei lukt en blir uvel av, rett og slett. Hvis jeg skulle prøvd å forklare lukta, er det det jeg tipper gammelt oppkast som har ligget i sola i 3 dager i strekk lukter. Den sprer seg mer og mer utover leiligheten, setter seg fast i nesa og holder på å gi meg hodepine, og akkurat nå frister det ikke å spise noe slags middag. Tror den får gå i søpla, så får jeg eventuelt kontakte produsenten og klage hvis jeg gidder. Er vel neppe normalt at det lukter så sterkt og ille av kjøttet at lukta setter seg fast i hele leiligheten? Men som sagt, takk for svar likevel. Anonymkode: b782b...f01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Del Skrevet 5. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådstarter her. Takk for svar alle sammen. Jeg har dessverre ikke vært borti mye med hest, så er ikke helt sikker på den lukta... Men den har nå ligget på et fat (altså uten forpakningen) på benken i sikkert 25 minutter men lukta forblir den samme; veldig ekkel, sterk og kvalmende lukt - ei lukt en blir uvel av, rett og slett. Hvis jeg skulle prøvd å forklare lukta, er det det jeg tipper gammelt oppkast som har ligget i sola i 3 dager i strekk lukter. Den sprer seg mer og mer utover leiligheten, setter seg fast i nesa og holder på å gi meg hodepine, og akkurat nå frister det ikke å spise noe slags middag. Tror den får gå i søpla, så får jeg eventuelt kontakte produsenten og klage hvis jeg gidder. Er vel neppe normalt at det lukter så sterkt og ille av kjøttet at lukta setter seg fast i hele leiligheten? Men som sagt, takk for svar likevel. Anonymkode: b782b...f01 Høres ikke normalt ut på en flekk. Søpla høres ut som helt rette stedet for denne svineknoken. Anonymkode: d0fd8...cc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 5. juni 2019 #7 Del Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke normalt ut på en flekk. Søpla høres ut som helt rette stedet for denne svineknoken. Anonymkode: d0fd8...cc5 Ja. I dette tilfellet er nok det riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå