Gå til innhold

Barnet mitt på 14 mnd har begynt å ska stå opp kl 05.00!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hun pleide å sove til 6-7 og av og til 07.30 tidligere! Nå i tre dager skal hun stå opp kl 05.00 å 05.30😮😮😮 hjelp! Prøver å legge hun ned igjen, men det går ikke! Ga opp etter en og en halv time idag! Hun sover en dopp i 12 tiden på en time på dagtid. Legger hun 18.30 på kvelden, prøvde også å legge hun 19.30, men våkna like tidlig allikevell!! 😫 noe råd? Klarer ikke å stå opp så tidlig hver dag! Blir jo så trøtt!!

Anonymkode: 95e94...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er rommet?  Varmt? Lys? Her måte vi ha svarte vinduer totalt for at barna skulle få sove. En liten snev av lys som kom gjennom så var de våken.  I tillegg måte vi kjøre en liten vifte da fuglene begynt å synge veldig tidlig og vekket de.  Med en vifte (blåste ikke på de, var bare på) ble alt lyd utenfra blokkert ut og da fikk vi god søvn igjen. 

Anonymkode: 7c1d3...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Høres dessverre ganske vanlig ut... mine sov ikke til bortimot sju før de begynte på skolen, og i lange perioder var 05 helt standard. Helt vanlig iflg helsesøster.

Anonymkode: 135dd...3da

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Vår har vært sånn hele sitt 15 mnd liv, og nevøen på 6 år er sånn ennå. Tjohei...

Kaffe er din venn...

Anonymkode: 98084...e75

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Normalt 

Anonymkode: 47c41...0f9

• Liker 1
Skrevet

Ungen min holdt på slik til hun startet skole.. var noen tunge år 😅

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Husker den tiden. Min våknet 04 btw🙈😅🤪

AnonymBruker
Skrevet

Min er 6 år og har altid stått opp så tidlig 😅

Anonymkode: bf325...f3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres normalt ut. Husker jeg var fornøyd bare jeg slapp å se 4-tallet.

Anonymkode: b64e9...848

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun pleide å sove til 6-7:30, så ville jeg ikke bare akseptert 05:00. Har du Sove Karin boken? Der er en del tips til morgenfugler. 

Anonymkode: 69dc2...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Og er det noe som er endret? Ny dyne? Tempraturedringer? Ny person i barnehagen, hva som helst? 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og er det noe som er endret? Ny dyne? Tempraturedringer? Ny person i barnehagen, hva som helst? 

Tenker Sleep Regression. Det gikk seg til igjen her, men det tok tid. Måtte justere ned dagsøvn som første steg. 

Men han våkner 06.00 hverdag som helg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe som er endret, eneste at jeg ikke har igjen gardinene helt aå det kommer jo litt lys inn, men har jeg igjenn gardinene helt så kommer det inn lite med luft, og nå når det er så varmt så må hun ha litt luft, så kan vell kanskje være årsaken det da. 

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste sto opp kl 05 til han var 3 år... Tror det er ganske vanlig. 

Anonymkode: fa5d3...b6a

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår eldste sto opp kl 05 til han var 3 år... Tror det er ganske vanlig. 

Anonymkode: fa5d3...b6a

Har hørt om 6, å d er greit. Men 05.00 er jo natta enda, det er ikle greit synes jeg😮 er jo helt sykt tidlig

ts

AnonymBruker
Skrevet

Nå får du pinadø skjerpe deg.. Jeg og flere her inne har vært vant til akkurat det samme. Sånn er det å være mor, du kan ikke tvinge barnet til å sove om det ikke ønsker det

Anonymkode: 7415d...f24

Gjest FirstNameLastName
Skrevet

0500 er da ikke så ille. Dere har bare vært heldig hittil...

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

hun pleide å sove til 6-7 og av og til 07.30 tidligere! Nå i tre dager skal hun stå opp kl 05.00 å 05.30😮😮😮 hjelp! Prøver å legge hun ned igjen, men det går ikke! Ga opp etter en og en halv time idag! Hun sover en dopp i 12 tiden på en time på dagtid. Legger hun 18.30 på kvelden, prøvde også å legge hun 19.30, men våkna like tidlig allikevell!! 😫 noe råd? Klarer ikke å stå opp så tidlig hver dag! Blir jo så trøtt!!

Jaggu like lat som meg du! Og nå må jeg snart begynne stå opp 0500 også pga jobb... *grøss* 
Men, er det ikke bare å se det som en fordel da, får jo MYE mer ut av dagen.. Men, klart.. Man må legge seg tidligere også.. 

Leggetid for meg blir vel i 8-9 tiden.. (Om jeg klarer det 😂)

Det er nok bare en vanesak skal du se, men om du er våken lenge så kan det også være problemet med at man  er trøtt om morningen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du pinadø skjerpe deg.. Jeg og flere her inne har vært vant til akkurat det samme. Sånn er det å være mor, du kan ikke tvinge barnet til å sove om det ikke ønsker det

Anonymkode: 7415d...f24

Ro deg ned, herregud. Har da aldri sagt at jeg skal tvinge barnet mitt til å sove? Prøvde en morgen litt lenger tid å få hum til å sove igjen med det var fordi jeg ser jo at hun er sykt trøtt når hu våkner. Må jo være lov til å synes 05.00 er tidlig uten å få sånne mammapoliti som deg i fleisen... 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe som er endret, eneste at jeg ikke har igjen gardinene helt aå det kommer jo litt lys inn, men har jeg igjenn gardinene helt så kommer det inn lite med luft, og nå når det er så varmt så må hun ha litt luft, så kan vell kanskje være årsaken det da. 

-ts

Vi løser det med en liten vifte på rommet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...