AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg vurderer å flytte boliglånet mitt til Danske bank, og dermed da hele hele bankforholdet mitt samtidig. Har DNB i dag og er egentlig ok fornøyd. Grunnen til at jeg skifter er at DNB ikke klarer å møte renta jeg får hos Danske bank. Kjenner ingen andre som benytter set av Danske bank, så er det noen her som har erfaring med dem? Anonymkode: 7b9a9...9d7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Jepp. Hatt dem som hovedbank lenge. Helt greit fornøyd. Svært lite som er vanskelig hos dem, det meste ordnes og kunderådgiverne mine har vært veldig flinke og serviceinnstilte. Det er selvsagt sikkert variasjoner, så dette er bare mine erfaringer med den filialen jeg har bruk i mange, mange år. Anonymkode: 069ca...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Har Akademikeravtalen hos Danske Bank og er storfornøy både med kundeservice og boliglånsrenta. Anonymkode: d06df...852 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Takk for svar! Er også med i Akademikerne, som er grunnen til renta. Hvordan synes dere de digtale løsningene deres er da? Anonymkode: 7b9a9...9d7
addict Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Er også med i Akademikerne, som er grunnen til renta. Hvordan synes dere de digtale løsningene deres er da? Anonymkode: 7b9a9...9d7 De hang etter en stund men nå har jeg ingenting å klage på. De har akkurat oppgradert hele mobilappen sin i en sånn grad at man måtte laste ned en helt ny app. Er også fornøyd med kundeservice, har aldri hatt noe å si på det. De fikser det de sier de skal fikse, og er alltid imøtekommende. Jeg har de ikke som bank nå lenger fordi vi fikk bedre rente en annen plass, men jeg kunne godt ha fortsatt som kunde hadde det ikke vært for det.
Gjest Albbas Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 Veldig fornøyd, og jeg har erfaring med SR-bank og Skandiabanken. Eneste er at de har lang behandlingstid på for eksempel billån (ifht andre banker som ga oss lån på dagen), og da var det et styr uten like å få de til å behandle søknaden kjappere (kundeservice på telefon sa bare "nei, ikke mulig"). Grunnen til lang behandlingstid er jo at de er populære pga beste rente gjennom Akademikeravtalen. Men det ordnet seg altså til slutt for oss!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 Jeg byttet også fra DnB til danske bank pga rente gjennom revisorforeningen. Er fornøyd. Liker mobilappen veldig godt 👍 Anonymkode: 10e6d...ca4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #8 Skrevet 7. juni 2019 Danske bank sin nettbank er *mildt sagt* elendig. Den er så lite brukervennlig på så mange måter, og mobilbanken er bare marginalt bedre. Jeg snakket med kundeservice på telefon her om dagen, fordi jeg fikk en feilmelding ved betaling, og ytret da samme frustrasjonen som over, hvorpå kundeservicemedarbeideren gjentatte ganger sa at han var helt enig i at de hadde den minst kundevennlige nettbanken. Det er ganske sykt når deres egne ansatte tydeligvis er helt enig. Overgangen fra DNB vil bli stor, hvis du tenker å bytte dagligbank. Forsøk Sbanken i stedet for, hvis du vil bort fra DNB. Ellers kan du gjøre som oss; vi har boliglånet i Danske bank, for rentens skyld, og under forutsetning at vi benytte deres bank fullt ut, men ingen av oss gjør det. Den dagen Danske bank kommer og krever endring, så bytter vi bank på dagen. DNB har aldri avvist å matche renten, og Handelsbanken gir 2,07 % dersom du er medlem av Juristforbundet og under 34. Anonymkode: 63cb5...800
Hedersbrukeren Skrevet 7. juni 2019 #9 Skrevet 7. juni 2019 På 5.6.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å flytte boliglånet mitt til Danske bank, og dermed da hele hele bankforholdet mitt samtidig. Har DNB i dag og er egentlig ok fornøyd. Grunnen til at jeg skifter er at DNB ikke klarer å møte renta jeg får hos Danske bank. Kjenner ingen andre som benytter set av Danske bank, så er det noen her som har erfaring med dem? Anonymkode: 7b9a9...9d7 Lite til overs for dem, men får man lavest rente der skjønner jeg at du vurderer dem Men kan jeg spørre: hvor stort er lånet og hvor stor er forskjellen mellom renta DNB er villige til å gi og den Danske Bank kan gi?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 Danske bank har dårlig nettbankløsning. Mobilbanken gir Ok oversikt, men gir ikke all funksjonalitet som man kan forvente (jeg har ikke funnet ut hvordan godkjenne eFaktura for eksempel). Jeg er likevel kjempefornøyd og anbefaler akademikeravtalen varmt. I tillegg til gode renter så ordner de alt det praktiske ved bankbyttet og alt ble gjort uten forsinkelser. Jeg er ofte inne i nettbanken (økonom som liker å ha kontroll), og lar meg ikke affisere av at den ikke er den mest brukervennlige jeg har sett. Jeg får gjort det jeg ønsker. Anonymkode: a0805...189
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 På 5.6.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å flytte boliglånet mitt til Danske bank, og dermed da hele hele bankforholdet mitt samtidig. Har DNB i dag og er egentlig ok fornøyd. Grunnen til at jeg skifter er at DNB ikke klarer å møte renta jeg får hos Danske bank. Kjenner ingen andre som benytter set av Danske bank, så er det noen her som har erfaring med dem? Anonymkode: 7b9a9...9d7 Danske bank er grei nok den, dersom du passer inn i ett av deres fordelsprogrammer, kommer gjennom deres strenge kredittvurderingssjekk og aksepterer både at de endrer betingelsene sine en stund etter at de kar "låst deg" som kunde og ikke minst vil støtte opp om Danske banks historie om både hvitvasking og annet snusk. (Les Fokus bank, Danske banks tidligere navn, noe jeg ikke visste før jeg hadde byttet til dem.) Etter noen år gikk jeg tilogbake til min utmerkede lokalbank. Dnb har jeg også prøvd, utrn å være overlykkelig over deres løsninger. Anonymkode: f89e2...4b2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Danske bank sin nettbank er *mildt sagt* elendig. Den er så lite brukervennlig på så mange måter, og mobilbanken er bare marginalt bedre. Jeg snakket med kundeservice på telefon her om dagen, fordi jeg fikk en feilmelding ved betaling, og ytret da samme frustrasjonen som over, hvorpå kundeservicemedarbeideren gjentatte ganger sa at han var helt enig i at de hadde den minst kundevennlige nettbanken. Det er ganske sykt når deres egne ansatte tydeligvis er helt enig. Overgangen fra DNB vil bli stor, hvis du tenker å bytte dagligbank. Forsøk Sbanken i stedet for, hvis du vil bort fra DNB. Ellers kan du gjøre som oss; vi har boliglånet i Danske bank, for rentens skyld, og under forutsetning at vi benytte deres bank fullt ut, men ingen av oss gjør det. Den dagen Danske bank kommer og krever endring, så bytter vi bank på dagen. DNB har aldri avvist å matche renten, og Handelsbanken gir 2,07 % dersom du er medlem av Juristforbundet og under 34. Anonymkode: 63cb5...800 Danske bank har nettopp fått ny nettbank, ny app m.m. snakker du ned nåvætende få uker gamle system eller det som var i mai/april og tidligere? Jeg har noen få kroner igjen hos DB for å slippr ny kredittsjekk dersom jeg vil tilbake til dem. Anonymkode: f89e2...4b2
Gjest Albbas Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 Bruker aldri nettbanken jeg da jeg syns mobilbanken er så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå