AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg sliter med en del utflod og ubalanse i underlivet. Har vært hos legen og hadde verken kjønnssykdommer, bakteriell vaginose eller sopp. Har "ny" partner og bruker ikke kondom. Men virker som at det er av sex at det blir ubalanse. Har prøvd slike kapsler som skal hjelpe, men føler det bare blir enda verre. Utfloden lukter ikke noe særlig men er enten ganske hvit og tykk eller tynn og klar og gjør trusa gjennomvåt. Noen tips? Anonymkode: 5da50...310
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Multigyn actigel. Bruk en dæsj i vagina hver gang etter sex Anonymkode: c089d...240 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Har du fått målt pH i underlivet? Jeg gikk i ti år med plager (vanvittig svie, utflod) uten å få hjelp av hverken lege eller gynekolog. En tur på Aleris nylig ga meg endelig svar. Jeg har noe som kalles cytolytisk vaginose. Det er ingen sykdom eller infeksjon, men en tilstand. Ingen vet hva det kommer av. Det ligner veldig på sopp, derfor tror mange at de har det. Cytolytisk vaginose kjennetegnes av at en produserer altfor mye melkesyrebakterier. Det blir veldig surt i underlivet, og kun sopp kan leve der. Så jeg har sopp i tillegg og står nå på langtidskur med fluconazolkapsler. Men mange har altså ikke sopp, kun symptomer som ligner. Melkesyrevagitorier kan gjøre alt verre, som du jo har erfart. Det gjør de hos meg også. Så de, og all annen sur behandling (yoghurt, eddik osv) skal unngås. Det finnes ingen behandling, dessverre, men noen blir bedre av... wait for it... natron. Altså det helt motsatte av hva vi har lært. Natron hjelper ikke for meg, da. Hvis du vil google, så gjør det på engelsk, da finner du en del om dette. Kanskje dette er noe du kjenner deg igjen i? Anonymkode: 4273d...a11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fått målt pH i underlivet? Jeg gikk i ti år med plager (vanvittig svie, utflod) uten å få hjelp av hverken lege eller gynekolog. En tur på Aleris nylig ga meg endelig svar. Jeg har noe som kalles cytolytisk vaginose. Det er ingen sykdom eller infeksjon, men en tilstand. Ingen vet hva det kommer av. Det ligner veldig på sopp, derfor tror mange at de har det. Cytolytisk vaginose kjennetegnes av at en produserer altfor mye melkesyrebakterier. Det blir veldig surt i underlivet, og kun sopp kan leve der. Så jeg har sopp i tillegg og står nå på langtidskur med fluconazolkapsler. Men mange har altså ikke sopp, kun symptomer som ligner. Melkesyrevagitorier kan gjøre alt verre, som du jo har erfart. Det gjør de hos meg også. Så de, og all annen sur behandling (yoghurt, eddik osv) skal unngås. Det finnes ingen behandling, dessverre, men noen blir bedre av... wait for it... natron. Altså det helt motsatte av hva vi har lært. Natron hjelper ikke for meg, da. Hvis du vil google, så gjør det på engelsk, da finner du en del om dette. Kanskje dette er noe du kjenner deg igjen i? Anonymkode: 4273d...a11 Har lest masse nå og ja, det kan tyde på det! Skal be legen sjekke dette ut! Anonymkode: 5da50...310
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fått målt pH i underlivet? Jeg gikk i ti år med plager (vanvittig svie, utflod) uten å få hjelp av hverken lege eller gynekolog. En tur på Aleris nylig ga meg endelig svar. Jeg har noe som kalles cytolytisk vaginose. Det er ingen sykdom eller infeksjon, men en tilstand. Ingen vet hva det kommer av. Det ligner veldig på sopp, derfor tror mange at de har det. Cytolytisk vaginose kjennetegnes av at en produserer altfor mye melkesyrebakterier. Det blir veldig surt i underlivet, og kun sopp kan leve der. Så jeg har sopp i tillegg og står nå på langtidskur med fluconazolkapsler. Men mange har altså ikke sopp, kun symptomer som ligner. Melkesyrevagitorier kan gjøre alt verre, som du jo har erfart. Det gjør de hos meg også. Så de, og all annen sur behandling (yoghurt, eddik osv) skal unngås. Det finnes ingen behandling, dessverre, men noen blir bedre av... wait for it... natron. Altså det helt motsatte av hva vi har lært. Natron hjelper ikke for meg, da. Hvis du vil google, så gjør det på engelsk, da finner du en del om dette. Kanskje dette er noe du kjenner deg igjen i? Anonymkode: 4273d...a11 hei jeg er ikke ts men sliter med lignende smerter.har tatt masse tester for å sjekke evt infeksjon eller sopp, men viser ingenting på tester. er det noen spesielle tester man bør spørre om...? tror jeg har ubalanse i ph i underlivet, tok antibiotika for uvi for et par mnd siden, og brukt probiotika(lactobasiller tror jeg). har vurdert å drikke natron😌plagene har komt og gått noen år, men nå er det kronisk dessverre Anonymkode: 1115f...074
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 På 6.6.2019 den 13.14, AnonymBruker skrev: Har lest masse nå og ja, det kan tyde på det! Skal be legen sjekke dette ut! Anonymkode: 5da50...310 Håper du får et svar og at alt ordner seg for deg! På 6.6.2019 den 17.13, AnonymBruker skrev: hei jeg er ikke ts men sliter med lignende smerter.har tatt masse tester for å sjekke evt infeksjon eller sopp, men viser ingenting på tester. er det noen spesielle tester man bør spørre om...? tror jeg har ubalanse i ph i underlivet, tok antibiotika for uvi for et par mnd siden, og brukt probiotika(lactobasiller tror jeg). har vurdert å drikke natron😌plagene har komt og gått noen år, men nå er det kronisk dessverre Anonymkode: 1115f...074 Det er typisk for cytolytisk vaginose å ikke finne noe som helst på tester. Mange får målt pH for å sjekke om det er en ubalanse. Er det surt er legen fornøyd, for da er det "ingenting." Det er mange leger som ikke vet om denne tilstanden. Jeg var hos både fastlege og et par gynekologer i begynnelsen av dette. pH ble også målt. Men jeg fikk ingen svar. Før jeg altså dro til Aleris nå mange plagsomme år senere. Med andre ord, det er pH som kan avsløre dette. Siden leger som sagt gjerne ikke vet om dette er det greit å ha det i bakhodet selv. Jeg var heldig og fant en gynekolog som visste om det. Undersøkelser har vist at mellom fem og til prosent av kvinner som tror de har kronisk sopp isteden har cytolytisk vaginose. Har man dette kan natron hjelpe, men da må den faktisk brukes i skjeden. Enten som skylling eller ved å fylle tomme gelatinkapsler og sette inn. Det skal gjøres med forsiktighet, en kapsel to ganger i uken i to påfølgende uker. Ikke mer. Men IKKE prøv det uten å ha fått tilstanden bekreftet! Ellers kan man få bakterielle vaginoser fordi pH blir for høy. Jeg legger ved en YouTube-video, med typisk metallisk fortellerstemme. Men den forklarer kort og greit hva dette er. Anonymkode: 4273d...a11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du får et svar og at alt ordner seg for deg! Det er typisk for cytolytisk vaginose å ikke finne noe som helst på tester. Mange får målt pH for å sjekke om det er en ubalanse. Er det surt er legen fornøyd, for da er det "ingenting." Det er mange leger som ikke vet om denne tilstanden. Jeg var hos både fastlege og et par gynekologer i begynnelsen av dette. pH ble også målt. Men jeg fikk ingen svar. Før jeg altså dro til Aleris nå mange plagsomme år senere. Med andre ord, det er pH som kan avsløre dette. Siden leger som sagt gjerne ikke vet om dette er det greit å ha det i bakhodet selv. Jeg var heldig og fant en gynekolog som visste om det. Undersøkelser har vist at mellom fem og til prosent av kvinner som tror de har kronisk sopp isteden har cytolytisk vaginose. Har man dette kan natron hjelpe, men da må den faktisk brukes i skjeden. Enten som skylling eller ved å fylle tomme gelatinkapsler og sette inn. Det skal gjøres med forsiktighet, en kapsel to ganger i uken i to påfølgende uker. Ikke mer. Men IKKE prøv det uten å ha fått tilstanden bekreftet! Ellers kan man få bakterielle vaginoser fordi pH blir for høy. Jeg legger ved en YouTube-video, med typisk metallisk fortellerstemme. Men den forklarer kort og greit hva dette er. Anonymkode: 4273d...a11 tusen takk for svar og link☺️har du noe imot å si navn på den legen på aleris? (oslo?)jeg kommer ingen vei med fastlege eller gynekolog😟 Anonymkode: 1115f...074
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #8 Skrevet 7. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: tusen takk for svar og link☺️har du noe imot å si navn på den legen på aleris? (oslo?)jeg kommer ingen vei med fastlege eller gynekolog😟 Anonymkode: 1115f...074 Dette var i Trondheim. Men hva hvis du googler (på engelsk), skriver det ut og tar det med deg? Jeg fikk et skriv av gynekologen, og det var faktisk hun som sa at jeg bare måtte google. Noe som jo ikke er helt vanlig av leger... Anonymkode: 4273d...a11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #9 Skrevet 7. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var i Trondheim. Men hva hvis du googler (på engelsk), skriver det ut og tar det med deg? Jeg fikk et skriv av gynekologen, og det var faktisk hun som sa at jeg bare måtte google. Noe som jo ikke er helt vanlig av leger... Anonymkode: 4273d...a11 det skal jeg gjøre☺️de legene ass; kanskje noen blir erstattet av roboter som nevnt i en annen tråd🤷♀️ Anonymkode: 1115f...074
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #10 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2019 den 22.23): det skal jeg gjøre☺️de legene ass; kanskje noen blir erstattet av roboter som nevnt i en annen tråd🤷♀️ Anonymkode: 1115f...074 Prøvde du sånn skylling? Ble du bedre? Har det samme :/ Anonymkode: 74388...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå