AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Vi skal til Sverige og er på budsjett, hvor mye kjøtt for 2 personer på en mnd..? Lurer på om dette holder: 5kg karbonadedeig (280kr): 12 middager 3kg= 7 dager med taco 1kg til en stor lasagne som vi deler opp: 2 middager + lunsj 1 kg= 3 middager med pasta og kjøttsaus 2 kg laks (200kr): 4 middager med laks 3 kg hverdaskylling/lår (100kr): 6 middager Kyllingfilet 4 kg (250kr) 12 middager med grilling eller gryte Kan vi altså klare oss på under 900kr på kjøtt og fisk per mnd? Ser også at på EDA har biff pakke med 1 kg mørbrad 1 kg flatbiff 1 kg løvbiff 1 kg biffsnadder 1 kg grytekjøtt men er kjøttet mye seigere enn i Norge? 5kg til 399 hørtes så sykt billig ut🙈 Anonymkode: c27c8...7e5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Dere bestemmer helt selv hvor mye kjøtt/fisk, og andre ting, dere skal kjøpe og spise. Billig betyr ikke gratis. Strengt tatt trenger dere ikke kjøtt i det hele tatt. Sjekk SIFOs referansebudsjett for å se om dere ligger over eller under. Anonymkode: f2c51...6c9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Skal vi se. Vi er to personer i husstanden, og spiser kjøttmiddag hver søndag, da ca. 500 g delt på to. Så for oss ville det holdt med 2 kg kjøtt for en måneds forbruk. Sleng på en baconpakke og to kyllinglår eller en pakke kvalitetspølser til et par unntakshverdagsmiddager i tillegg, og vi er i mål med god margin. Fisk spiser vi kun dagsfersk fra torget, så det holder jeg utenfor regnskapet. Sagt på en annen måte: Svaret på problemstillingen avhenger 100% av hva slags kosthold og kjøttforbruk du ønsker å ha. Anonymkode: 7c910...777 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Du har beregnet veldig mye kjøtt per person per måltid. Jeg regner som regel 200-250 gram per person per middag, og fyller opp med grønnsaker. Anonymkode: 5989f...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har beregnet veldig mye kjøtt per person per måltid. Jeg regner som regel 200-250 gram per person per middag, og fyller opp med grønnsaker. Anonymkode: 5989f...7b0 Er det ikke anbefalt å kun spise 300g kjøtt i uka? Anonymkode: 50c3f...1ba
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 Da tenker jeg at det er mer enn nok Jeg legger på litt rett og slett fordi vi liker å ha rester, altså jeg jobber mye natt og da er det digg lunsj. Også greit hvis det en av de dagene den mnd er noen venner som skal spise med oss. Sier ikke at vi MÅ bruke det opp, men hvis vi handler den mengden så har vi altså kanskje nok til at kjøtt og fisk den mnd er dekt? at man ikke trenger å tenke mer på det? Så er det bare bonus om vi har igjen endel Men har tenkt at jeg som dame spiser sånn 100-150gr og han spiser sånn 200-250😅 Trodde ikke det var så fryktelig mye😇 Men da klarer vi oss kanskje på 800-900kr på kjøtt og fisk til middag på en mnd. Så da er det 2000kr igjen på resten og 200 på dopapir og enkel husholdning👌 Anonymkode: c27c8...7e5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal til Sverige og er på budsjett, hvor mye kjøtt for 2 personer på en mnd..? Lurer på om dette holder: 5kg karbonadedeig (280kr): 12 middager 3kg= 7 dager med taco 1kg til en stor lasagne som vi deler opp: 2 middager + lunsj 1 kg= 3 middager med pasta og kjøttsaus 2 kg laks (200kr): 4 middager med laks 3 kg hverdaskylling/lår (100kr): 6 middager Kyllingfilet 4 kg (250kr) 12 middager med grilling eller gryte Kan vi altså klare oss på under 900kr på kjøtt og fisk per mnd? Ser også at på EDA har biff pakke med 1 kg mørbrad 1 kg flatbiff 1 kg løvbiff 1 kg biffsnadder 1 kg grytekjøtt men er kjøttet mye seigere enn i Norge? 5kg til 399 hørtes så sykt billig ut🙈 Anonymkode: c27c8...7e5 Jeg vil garantere at listen din er tilstrekkelig og vel så det. Og 'nei' kjøtt du kjøper i Sverige er ikke seigere. Å finne seigere kjøtt enn det du finner her hjemme er nesten ikke mulig. Løvbiff er bare grovkvernet kjøtt. Det har sånn sett veldig lite med biff å gjøre. Anonymkode: 46f44...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå