AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Jeg er ringevikar. Er det greit å få melding av sjefen at hennes egne planer ble avlyst så hun tar vakta selv? Når hun allerede har satt meg opp. Kjente jeg ble smålig irritert. Anonymkode: 96b9c...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 De har nok lov til det. Ofte er det et visst antall timer før de kan avlyse vakten, noen ganger opptil 2 timer før den starter. Men de stedene jeg har jobbet som ringevikar, gjøres slikt sjelden. Nettopp fordi det ikke er særlig kjekt å leie inn folk og så avlyse. Om det skjer ofte kan man jo aldri vite om vakta man har sagt ja til, og holdt av tid til, vil bli gjennomført. Anonymkode: e2e87...087
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Hvor lang tid i forveien av oppsatt vakt ble du kontaktet? Jeg har hørt at det er et antall timer før man må si fra, men husker ikke hvor lenge. Tror det er 24 eller 48 timer. Fant dette på nett: https://www.arbeidslivet.no/Arbeid1/Arbeidstid/Kan-sjefen-bratt-droppe-en-ekstravakt/ Anonymkode: a904a...bb4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Sjefen kan ikke fjerne en vakt du er satt opp på fordi hun skal ta den selv, nei. Du skal ha vaktlistene minimum 14 dager i forveien og dersom du takker ha til en vakt på kort varsel er avtalen bindende både for deg og for arbeidsgiver. Unntaket er kun dersom årsaken til at vakten ble satt opp ikke lenger er til stede (f. eks. ved fastvakt hos en terminal pasient som har gått bort før vakta osv) Anonymkode: fe5a1...61c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Hun kan ju godt ta vakten men du skal ha betalt for den hvis ikke varslet kom 14 dager før vaktene start. Anonymkode: e1335...cca
Hedersbrukeren Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Rettigheter er en sak for seg, om det er lurt å krangle på dette med tanke på framtidige tildelinger er mer usikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå