AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 hei! jeg er nå i min første jobb, og har frikort. Jeg kommer til å tjene mer enn 55.000 i året, men jeg er ikke helt sikker på hvor mye da det ikke er samme sum hver måned. Når jeg logger inn for å bestille nytt skattekort. Under «arbeid, trygd og pensjon» står det tre felt. «Lønn og trygd hittil i år», «skattetrekk hittil i år», og «lønnsinntekter hele året». Skal jeg da føre inn sånn omtrent hvor mye jeg TROR jeg skal tjene i år, på den siste der? Anonymkode: c25ce...55b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Ja. Hvis du vil være sikker på å unngå baksmell, kan det være lurt "å ta godt i" med hensyn til hva du tror du kommer til å tjene. Anonymkode: ef3d5...98c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Husk også på at du kan oppdatere skattekortet så mange ganger du vil i løpet av året. Pass derfor på å oppdatere skattekortet på nytt dersom du ser at inntekten vil bli høyere enn først antatt. Anonymkode: b82aa...e16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå