Gå til innhold

Oppdaget hårløs flekk på katten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget i dag tidlig en hårløs flekk på den ene bakpoten på katten min. Hun hadde for nesten to år siden en skade der, kom inn med blødende sår inn til benet. Det ble sydd hos dyrlegen og hun gikk med krage i et par dager samt bandasjer i over en uke.

Pelsen vokste frem igjen som normalt. Men i dag altså, er det hårløst der. Kjente forsiktig på, og det er ikke blod eller puss, helt tørt.

Lurer på hvordan dette kan ha skjedd, og om jeg burde ta henne med til dyrlegen?

Hørte katteslåssing sent i går kveld, og at hun like etterpå kom stormende inn katteluken. Hun kveste også mot den andre katten vi har i dag tidlig, selv om de ellers er vennlige mot hverandre. Hun er tre år, kastrert.

Legger ved et bilde, kanskje noen kan si noe om det og om jeg burde være bekymret.

B43FFA1F-ECEA-4B0B-B699-FE3A36D9FF2C.jpeg

Anonymkode: 193a0...871

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker det som at det er vondt når du tar på/rundt det? 

Ville ikke tenkt så mye over det så lenge det ikke er åpent sår, blir hovent eller ser ut som at det er til ubehag for pus. 

Anonymkode: 7beb5...97d

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker det som at det er vondt når du tar på/rundt det? 

Ville ikke tenkt så mye over det så lenge det ikke er åpent sår, blir hovent eller ser ut som at det er til ubehag for pus. 

Nei, virket ikke som at hun hadde vondt. 

Men burde jeg holde henne inne til eventuelt ny pels vokser ut? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, virket ikke som at hun hadde vondt. 

Men burde jeg holde henne inne til eventuelt ny pels vokser ut? 

Nei det har ikke noe å si. Bare følg med på om det forandrer seg. Dersom det blir borte mer pels så kontakt dyrlege da pelstap kan være tegn på allergi 

• Liker 1
Skrevet

Sårskaden fra to år tilbake er høyst sannsynlig ikke relatert til dette. 
Er du sikker på at det ikke er en ny bittskade/punktering?  Katter som flykter blir ofte bitt I halen eller bakparten.  Katten slikker raskt vekk pelsen ved slike skader, og uten en grundig kikk kan det være fort gjort å ikke se at det er et bitehull.

• Liker 2
Skrevet

Mener at min får en naken flekk etter flåttbitt - kanskje den har hatt en flått som har falt av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...