Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente, 21 år, og føler meg ikke presset til å se sånn og sånn ut på noe som helst måte. Jeg drar gjerne til butikken usminket og ustelt, i ført pysjamas omtrent. Kunne ikke brydd meg mindre om merkeklær, mote og idealer om hvordan kroppen min liksom burde vært. Reagerer ikke særlig om folk kommenterer vekta mi, om jeg er tynn eller har gått opp i vekt- kommenter i vei. Hater å trene, så gjør det omtrent aldri. Jeg føler ikke på press om å ha en fin kropp og dyre merkeklær. Jeg er ikke opptatt av å vise et perfekt ytre, eller et glansbilde på sosiale medier (legger ut lite). Jeg er nesten ikke aktiv på IG. Sammenligner meg ikke med kroppsidealer i mediene, scroller forbi og bryr meg ikke om å få lik kropp, klær og like mange penger som dem. 

Jeg føler omtrent jeg er den eneste på min alder som ikke bryr seg særlig om å følge trendene i samfunnet knyttet til kropp, mote, penger, trening, kosthold og fremstilling i sosiale medier. Var ikke særlig opptatt av slike ting før heller. Hvis folk forteller meg om noe nytt knyttet til dette, så aner jeg som regel ikke hvem eller hva de snakker om. Synes alt dette overfladiske fokuset er fullstendig uinteressant, og føler meg nesten merkelig pga det 😅 

Er dette merkelig? Selv føler jeg det er positiv å ha en sånn avslappet innstilling til presset i samfunnet. 

Anonymkode: 01b7e...990

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som tjueenåring har du fremdeles en vedlikeholdsfri kropp.  Nyt det mens du kan.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min datter og hennes vennegjeng er på samme måte, de gir litt beng og bryr seg ikke stort om kroppspress og mote. Noen trener fordi de liker det, andre lar være, men motivasjonen er uansett ikke knyttet opp mot sommerkropp, blogger og instagramkontoer.

Tror nok kroppspress plager mange unge i dagens samfunn, men viktig å nyansere bildet også, for det gjelder slett ikke alle. Heldigvis!

Anonymkode: 52429...dbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det bare fint da, hvis du virkelig bryr deg så lite som du sier? Jeg kan fint gå på butikken uten sminke og med joggebukse, har aldri brydd meg om merkeklær og sminke, trener sjelden osv. Det betyr ikke at jeg ikke føler på noe kroppspress. Jeg er helt sikker på at jeg ikke føler det i like stor grad som det virker som mange andre gjør, men jeg merker at det alltid er der. Hvis du har null sånne tanker er du jo bare heldig og bør nyte det så lenge du kan

Anonymkode: 84bc0...f85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i tjueårene og heller ikke vært særlig preget av det. Ser jo selv at jeg ikke har "instagram" kroppen, men den er normal og sunn. Tenker også at ikke alle kan se like ut, store pupper, stor rumpe, store lepper, knøttsmå neser osv. I tillegg så er alt så redigert at ingen ser slik ut uansett. Hadde noen venninner som hadde mye komplekser for kropp, var alltid prat om at de var feite osv selv om de var spinkle og tynnere enn meg haha. Ble for mye mas og orket ikke å høre på det opplegget der særlig lenge. Finnes viktigere og mer interessante ting her i verden vi burde fokusere på. 

Anonymkode: 54e6d...888

• Liker 1
Skrevet

Bare å nyte det! Må være utrolig deilig å ha en sånn holdning til kropp og utseende. 

Skrevet

Jeg har aldri vært opptatt av det, har alltid hatt minimalt med sminke og trener sjelden og jeg er i begynnelsen av 40 årene. Men så er jeg heldig, har gode gener, er tynn og menn ser ut til å like meg selv om jeg ikke er opptatt av sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

TS, er du lesbisk? :) Kort hår og usminka hele pakka?

Anonymkode: 91c95...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Eg driter i sånt og. Kjøper mest klær brukt eller billig. Så lenge eg er rein er det greitt. Liker å sjå stelt ut, men bruker ikkje sminke. Er glad eg har ein frisk kropp. 

Anonymkode: eebcd...eef

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke rar eller unik i det du føler. Jeg er også i begynnelsen av 20-årene, og tenker likt som deg. Bryr meg lite om IG og kroppsidealer. Derimot så trener jeg, faktisk på elitenivå, så jeg er jo opptatt av kropp - men hva den kan prestere, hvor sterk og sunn og frisk den er, aldri hvordan jeg ser ut. Lever i treningsklær, og er ikke opptatt av å dolle meg opp så ofte.

Anonymkode: eaf1f...9f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

oi ei jente som går usminket på butikken og du tror hun er lesbisk? Da er det mange av mine venninner som er lesbiske, jeg medregnet!

Anonymkode: cd5e8...e14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har TS skrevet kort hår?

Anonymkode: 51ba0...43e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg heller ikke og har aldri gjort det, har liksom ikke hatt overskudd til å tenke på det. Men jeg er også nærmere 50 da, har inntrykk av at det er mere kroppspress nå enn da jeg vokste opp. 

Anonymkode: 82f8c...90d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...