AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Jeg fikk baksmell på skatten og det er lenge siden sist jeg fikk baksmell, men da fikk jeg faktura i posten.. jeg har ikke fått noe faktura på det, men på altinn så står det "vil du unngå rentetilleg på restskatt må du betale tillegsforskudd før 31 mai. Hva vil det si? Jeg aner ikke hva tillegsforskuddet ligger på en gang! Jeg har prøvd å ringe skattekontoret flere ganger, men kommer ikke frem. Når er det man skal betale til bake skatten? Og får man ikke faktura? Blir stressa Anonymkode: 9d2b4...639
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Du vil ikke få noen faktura før det endelige oppgjøret foreligger og innbetalingsfristen nærmer seg. Da må du betale skyldig skatt, og renter på denne. MEN: Det du siterer betyr at du kunne sluppet å betale renter ved å betale inn den foreløpig beregnede restskatten før 31. mai. Nå er jo det for sent, så da må du bare vente på den endelige beregningen og betale restskatt og renter når fakturaen kommer. Her står det mer om betaling av restskatt, blant annet når den må betales. Anonymkode: 389eb...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil ikke få noen faktura før det endelige oppgjøret foreligger og innbetalingsfristen nærmer seg. Da må du betale skyldig skatt, og renter på denne. MEN: Det du siterer betyr at du kunne sluppet å betale renter ved å betale inn den foreløpig beregnede restskatten før 31. mai. Nå er jo det for sent, så da må du bare vente på den endelige beregningen og betale restskatt og renter når fakturaen kommer. Her står det mer om betaling av restskatt, blant annet når den må betales. Anonymkode: 389eb...5ac Men hvor mye renter er der snakk om at man får da ? 😮 Anonymkode: 9d2b4...639
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mye renter er der snakk om at man får da ? 😮 Anonymkode: 9d2b4...639 Kommer jo an på hvor mye baksmell du fikk, men ikke veldig mye. Anonymkode: 0ae9a...ea2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo an på hvor mye baksmell du fikk, men ikke veldig mye. Anonymkode: 0ae9a...ea2 Jeg fikk 17.000 i baksmell... blir vel ikke snakk om 1000 + i renter ?? Anonymkode: 9d2b4...639
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mye renter er der snakk om at man får da ? 😮 Anonymkode: 9d2b4...639 Det står både rentesats og utregningseksempel på linken du fikk. Anonymkode: 389eb...5ac
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står både rentesats og utregningseksempel på linken du fikk. Anonymkode: 389eb...5ac Ja, takk for svar! Anonymkode: 9d2b4...639
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 Jeg venter på fakturaen, gidder ikke regne ut skatten. Anonymkode: 72c39...821
MammaMums Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 Bare ta det rolig🥰 Dette ordner seg det! Jeg fikk også baksmell igår, og rakk ikke betale alt innen 31 mai.. Da ringte jeg skatteoppkreveren i kommunen min- og han kunne forteller at: enten kommer du med i første pulje (fra 20juni og ut) eller så er du med i andre ( i aug en gang) Er du med i første, så får du regningen en mnd senere -men delt opp i to👍 Altså første innvbetaling i juli/aug skiftet. Neste innbetaling måneden etter. Så; 17.000 delt på to over to mnd. Renten var ikke mye,sa han. Dersom du er i pulje to, så kommer innbetalingen mye senere, i okt/nov.. Samme prosedyren som over.. Så dette skal vi klare- vi som kom i baksmella 👍
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Kontonummeret du skal betale inn til står i en firkant nederst på et av arkene du har fått tilsendt. Anonymkode: 7938e...b9e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 5 timer siden, MammaMums skrev: Bare ta det rolig🥰 Dette ordner seg det! Jeg fikk også baksmell igår, og rakk ikke betale alt innen 31 mai.. Da ringte jeg skatteoppkreveren i kommunen min- og han kunne forteller at: enten kommer du med i første pulje (fra 20juni og ut) eller så er du med i andre ( i aug en gang) Er du med i første, så får du regningen en mnd senere -men delt opp i to👍 Altså første innvbetaling i juli/aug skiftet. Neste innbetaling måneden etter. Så; 17.000 delt på to over to mnd. Renten var ikke mye,sa han. Dersom du er i pulje to, så kommer innbetalingen mye senere, i okt/nov.. Samme prosedyren som over.. Så dette skal vi klare- vi som kom i baksmella 👍 Men jeg fikk den ikke igår, jeg fikk den i april... Anonymkode: 9d2b4...639
MammaMums Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg fikk den ikke igår, jeg fikk den i april... Anonymkode: 9d2b4...639 A... Ser at det snek seg inn en skrivefeil. Skulle stå i år. Jegg fikk også oversikten i april- det gjør alle i grunn, om det var den du tenkte på? Selve innbetalingen skal nå ikke gjøres før du får dette i posten. Siden du ikke fikk betalt før 31mai. Men- det er ikke mye renter. Og du får delt opp i to omganger 👍 Endret 5. juni 2019 av MammaMums Skrivefeil
FrodeF Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter på fakturaen, gidder ikke regne ut skatten. Anonymkode: 72c39...821 Hvorfor tror du at du må regne det ut?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 Renten er på 0,59% fra 1 juli 2018. Du kan fint betale inn litt og litt allerede fra nå av. Eneste som betyr noe er at alt må være innbetalt innen siste frist/faktura. Anonymkode: cc63f...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå