Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei så er jeg super stressa.

Sluttet på cerazette for en uke siden. Har lest en del om at mange har måtte gå lang tid før de fikk tilbake normal syklus så jeg begynte ikke med folat før i går. Hadde litt blod på fredag og tenkte mensen var tilbake, men det ga seg sakte utover søndagen. Jeg har fortsatt mens murringer, men ingen mens. Nå er jeg super stressa for at jeg er gravid, ikke fordi jef ikke vil, men fordi jeg ikke har tatt folat, jeg var ute å drakk fredagen og røyket noen sigaretter og ja tenker det er værst mulig utgangspunkt for en evt graviditet. Har tatt test som er negativ. Vet at det sikkert kun sitter i hodet mitt, men jeg klarer nok ikke legge bort tankene før mensen kommer. Er det noen som har opplevd samme når de har sluttet på Cerazette, evt har opplevd lignende uavhengig av pillen? Tenker det er lite sannsynlig å skulle bli gravid etter noen dager etter pilleslutt, men jeg blir helt gal av å tenke på det!

Anonymkode: e7632...1cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke eggløsningen du kjenner da?

Anonymkode: ca465...0a6

Skrevet

Å ta folat er bare en ekstra sikkerhet. Svært få får nevralrørskader (1 av 600). Man kan unngå skaden i 50% av tilfellene dersom man tar folat i første trimester (det er altså ikke for seint å starte, men effekten er noe redusert). Vanligvis vil barnet spontanaborteres om skadene er store nok. Håper det letter litt på angsten. 

Når det er sagt, fikk jeg også bare en miniblødning de to første mnd etter pilleslutt. Deretter ble syklusen stadig mer regelmessig. Ettersom du har hatt negativ test etter blødning, er det svært usannsynlig at du er gravid. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke eggløsningen du kjenner da?

Anonymkode: ca465...0a6

Det kan godt hende det er eggløsning jeg kjenner. Jeg har ikke peiling for jeg har ikke hatt mensen mer enn 4-5 ganger de siste årene så kan ikke si at jeg kjenner det igjen. 

Anonymkode: e7632...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...