Gå til innhold

Svigermor angrep meg i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 timer siden, SoWhat? skrev:

Ok. Den er vel grei nok da. Men ikke bry deg så mye om det. Hun er bare fortvilet. Er nok mye bakenforliggende her? Uansett så er det deres liv, og hun bør dempe seg. 

Men du vet. Barna ens er barna ens uansett. Tenk deg i hennes sted? Vi glemmer ofte å sette oss inn i andres situasjon! Helt typisk det. Men hun skal ikke angripe deg! Ikke på noen måte.

Det ofte her inne at noen anbefaler å kontakte foreldre til voksne mennesker, så dette er kanskje vanlig på norsk? At foreldre skal og bør bry seg om barn er voksne også? :klo: ikke vet jeg. 

Det er vel innafor å bry seg både med hva voksne barn, gamle foreldre, søsken eller andre gjør, om det er noe skikkelig ille. Hvis ikke, bør man forsøke å holde kjeft og passe sine egne saker. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bry seg er en selvfølge. Men tror du blander å bry seg med å blande seg. Å bry seg er ikke en knapp man skrur på om noen ber om råd.

Anonymkode: 3d0e9...627

Hvem ba om råd her da? Om det var sønnen, så skal da ikke svigermoren være en drage når Ts kommer inn døra! Jez. Hun gjør jo bare vondt verre. Syns ofte, og veeldig ofte at kulturen her helt totalt feil blant nordmenn som aldri klarer seg selv i forhold uten å ty til foreldre. Ærlig talt! 

Virker som om "selvstendighet" er et helt fremmedord her inne iblant. Hårreisende syns jeg. 

Skrevet
3 minutter siden, Thyra skrev:

Det er vel innafor å bry seg både med hva voksne barn, gamle foreldre, søsken eller andre gjør, om det er noe skikkelig ille. Hvis ikke, bør man forsøke å holde kjeft og passe sine egne saker. 

Jeg syns ikke at det er innafor jeg. Hjelp gjerne andre altså! Men ikke når en ikke blir bedt om det, eller om en ser en krise er ekskalerende. Vi må jo takle ting selv! Det er da vi vokser og blir modne mennesker da. Ikke løpe til mamma når en har valgt partner og fått barn. Syns det er skikkelig flaut at en skal være så hjelpesløs at voksne barn tyr til mamma pga det Ts skriver om.

Er for all del enig i at en skal bry seg om, men kjenn din plass liksom! 

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg syns ikke at det er innafor jeg. Hjelp gjerne andre altså! Men ikke når en ikke blir bedt om det, eller om en ser en krise er ekskalerende. Vi må jo takle ting selv! Det er da vi vokser og blir modne mennesker da. Ikke løpe til mamma når en har valgt partner og fått barn. Syns det er skikkelig flaut at en skal være så hjelpesløs at voksne barn tyr til mamma pga det Ts skriver om.

Er for all del enig i at en skal bry seg om, men kjenn din plass liksom! 

Ikke pga slikt som ts skriver om, det er jeg enig i. Men om det er alvorlige ting, som omsorgssvikt, mishandling, alvorlige psykiske problemer eller rusproblemer, og de det gjelder ikke klarer å løse det selv, er det lov å gripe inn. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Thyra skrev:

Ikke pga slikt som ts skriver om, det er jeg enig i. Men om det er alvorlige ting, som omsorgssvikt, mishandling, alvorlige psykiske problemer eller rusproblemer, og de det gjelder ikke klarer å løse det selv, er det lov å gripe inn. 

Jo... Men for å forholde seg til HI 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, SoWhat? said:

Hvem ba om råd her da? Om det var sønnen, så skal da ikke svigermoren være en drage når Ts kommer inn døra! Jez. Hun gjør jo bare vondt verre. Syns ofte, og veeldig ofte at kulturen her helt totalt feil blant nordmenn som aldri klarer seg selv i forhold uten å ty til foreldre. Ærlig talt! 

Virker som om "selvstendighet" er et helt fremmedord her inne iblant. Hårreisende syns jeg. 

Jeg har jo saft at hun ikke skal blande seg og at hun drev angrep. Men å bry seg er ikke det samme som å blande seg.

Anonymkode: 3d0e9...627

AnonymBruker
Skrevet

Å Gud, jeg er glad jeg aldri skal oppleve svigerdøtre. Svigersønner er sååå mye enklere å forholde seg til 👍🏻

Anonymkode: 9d8bf...35c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å Gud, jeg er glad jeg aldri skal oppleve svigerdøtre. Svigersønner er sååå mye enklere å forholde seg til 👍🏻

Å? Her er det svigerfar som er verst, han har vel vært en svigersønn selv en gang?

Anonymkode: 6fd4c...339

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å? Her er det svigerfar som er verst, han har vel vært en svigersønn selv en gang?

Jeg har kun svigersønner, og de er utrolig behagelige menn. Gidder ikke å jage seg opp i tide og utide 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og jeg hadde en diskusjon der jeg reiste på hytten med mitt og vårt felles barn for å ta en liten pause og slappe av. Han ble hjemme med sine barn.

I dag kom jeg hjem og holdt på å å pakke ut.

Plutselig stormer hun inn og spør hvor har jeg vært? I det jeg svarer skriker at jeg får bare flytte ut og at jeg er et mønster og en forferdelig  person. Ingen i familien liker meg. De har ikke kontakt med resten av familien. At jeg er lat og ubrukelig og rer ikke opp sengen engang 😳  hun har sjekket det sier hun!

Jeg prøvde å roe henne ned. Nei . Hun fortsetter å rope og skrike. Til slutt stormet hun ut .

dette er ikke første gang hun er stygg med meg, men denne gangen vurderte jeg å ringe sykebil. Hun virket helt gal.

Anonymkode: 59680...206

Noe forvirrende å lese. Ingen i familien liker deg sier du. Men hvem er det som ikke har kontakt med resten av familien- svigermor og sønnen din? Eller dere? Be svigermor passe sine egne saker. Konflikten mellom deg og samboer er mellom dere, svigermor har ingenting med det å gjøre. Jeg rer heller ikke opp sengen 🤣 Det blir mer midd i sengen om du rer opp.

Anonymkode: 3ad05...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun svigersønner, og de er utrolig behagelige menn. Gidder ikke å jage seg opp i tide og utide 😊

Min svigerfar er en drittsekk, svigermor er bedre og vært villig til å gi meg sjans hele tiden-

Skrevet

Hvordan klarer man å bygge opp et sånt konfliktnivå med moren til den man elsker? Det lurer jeg på. Man må vel gå inn for det da?  Jeg kan ikke huske at noen har vært så sint på meg noen gang, jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, hind skrev:

Hvordan klarer man å bygge opp et sånt konfliktnivå med moren til den man elsker? Det lurer jeg på. Man må vel gå inn for det da?  Jeg kan ikke huske at noen har vært så sint på meg noen gang, jeg. 

Så fint for deg at du har opplevd vanskelige mennesker i ditt liv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, hind skrev:

ikke.

Noen folk er urimelige uansett hvor man prøver, du er jævla heldig om du aldri har opplevd det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

ikke.

Noen folk er urimelige uansett hvor man prøver, du er jævla heldig om du aldri har opplevd det.

Selvfølgelig har jeg hatt min dose av vanskelige folk, men man må være litt smidig, særlig når det gjelder familie. Jeg lar det aldri gå så langt at det blir som i HI. Når folk føler seg respektert og tatt på alvor blir det ikke så ille som dette. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, hind skrev:

De er i en evig konkurranse om sønnen/mannens oppmerksomhet 😛

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hind skrev:

Selvfølgelig har jeg hatt min dose av vanskelige folk, men man må være litt smidig, særlig når det gjelder familie. Jeg lar det aldri gå så langt at det blir som i HI. Når folk føler seg respektert og tatt på alvor blir det ikke så ille som dette. 

Åja, mine ex svigerforeldre krevde fra dag 1 jeg flyttet inn med sønnen deres, at de skulle komme hver eneste mnd fra den mnd i 6 mnd, og bo hos oss i i 3-4 dager, den siste gangen tok vi en pause på siste kveld på noen timer bare oss 2, de lagte et helvetes bråk og mente at de ikke var velkommen fordi vi tok en pause på 2 timer siste helgen de var her den høsten,selvom de hadde fått love å bo hos oss hver 4 uke i 3-4 dager i en biteliten leilighet med kun 1 soverom og stue,

I mai mnd igjen krevde de å komme til oss hver 4 uke, i 3-4 dager i fin være, vi satte grenser på at de kunne komme på besøk men ikke så ofte, at det gikk en 2 mnd mellom hver gang og toppen 3 dager, de lagte et helvetes bråk om at de ikke var velkommen, vi besøkte de gjerne 2-3 ganger i året minst en uke. De hadde mulighet til å komme til oss 6 ganger i året spredt på 12 mnd.

Hvem er som gjorde seg vanskelig her selvom vi prøvde å være smidig??

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Åja, mine ex svigerforeldre krevde fra dag 1 jeg flyttet inn med sønnen deres, at de skulle komme hver eneste mnd fra den mnd i 6 mnd, og bo hos oss i i 3-4 dager, den siste gangen tok vi en pause på siste kveld på noen timer bare oss 2, de lagte et helvetes bråk og mente at de ikke var velkommen fordi vi tok en pause på 2 timer siste helgen de var her den høsten,selvom de hadde fått love å bo hos oss hver 4 uke i 3-4 dager i en biteliten leilighet med kun 1 soverom og stue,

I mai mnd igjen krevde de å komme til oss hver 4 uke, i 3-4 dager i fin være, vi satte grenser på at de kunne komme på besøk men ikke så ofte, at det gikk en 2 mnd mellom hver gang og toppen 3 dager, de lagte et helvetes bråk om at de ikke var velkommen, vi besøkte de gjerne 2-3 ganger i året minst en uke. De hadde mulighet til å komme til oss 6 ganger i året spredt på 12 mnd.

Hvem er som gjorde seg vanskelig her selvom vi prøvde å være smidig??

Å være smidig betyr ikke at man ikke skal sette grenser. Det er hvordan man går fram som avgjør om man får respekt eller havner i krig med noen.

Anonymkode: 1b447...cde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg hadde en svigermor som drev sånn og klaga på meg og sa forferdelige ting om meg til resten av familien. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre.

ho kom dit jeg borde og fornærmet mine foreldre og snakka dritt om meg til dem og min x.

han ville ikke gjøre noe med det og jeg klarte ikke og være i det huset lenger så jeg holder meg unna ho.

så jeg anbefaler at du snakker med manen din om dette og finner ut av det.

for eksempel når ho skall komme så drar du ut en tur eller finner på noe annet eller at han besøker moren sin ho henne selv.

Anonymkode: 7933e...1bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å være smidig betyr ikke at man ikke skal sette grenser. Det er hvordan man går fram som avgjør om man får respekt eller havner i krig med noen.

Anonymkode: 1b447...cde

All kommunikasjon var via min samboer, han ble beskyld for å forandre seg fordi han hadde vært sammen, all krangler og bråk var med samboer både på telefon og via facebook flere dager i uka, jeg var aldri involert,  likevel fikk jeg skylden, selvom det var en felles beskyldning, det var mye dårlig oppførsel (som han burde å tatt med de) som jeg aldri sa noe om, og overså,

selvom når svigermor stormet inn dag 2 når jeg var veldig syk og sengelignende, og skrek "hva er det som skjer, er vi ikke velkommen" fordi hun ikke kunne sitte i stua, min samboer og svigerfar drev å satte opp kleskapet i soverommet, så der kunne ikke jeg ligge, hun tok med seg ikea skuff, og banket og slo og lagte et helvetes unødvendig bråk, og snakket høyt om at man burde å være to stk for å sette sammen en skuff fra IKEA. Jeg sa fortsatt ingenting og lott henne holde på. Jeg kan nevne flere sitausjoner både fra svigerfar og svigermor.

Så hvem var det her som gikk til krig??

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...