Gå til innhold

Svigermor angrep meg i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er alltid to sider av en sak og vi har bare hørt TS sin versjon. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, OPIgirl skrev:

Ok. Så du mener at svigerforeldre har rett til å bry seg? Og da er mitt neste spørsmål: når ? 

Voksne mennesker skal ordne opp selv! Jeg er vant til nær familie på alle måter, tro meg 🙂 men når en får egen familie med barn osv, så bryr en seg ikke av respekt. Kan du si meg når svigerforeldre har "rett til å angripe"? Jeg er oppriktig interessert i svaret. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, OPIgirl skrev:

Hvorfor gjelder det kun i svigermors tråder??

Anonymkode: 6fd4c...339

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Svigermonster kan holde kjeft. Hadde vist henne døra. Dette er mellom deg og mannen. 

Anonymkode: 1d798...a90

• Liker 3
Skrevet

Hun angrep deg ikke. Ro deg ned litt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjelder det kun i svigermors tråder??

Hvorfor mener du det???? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Hvorfor mener du det???? 

Hva tror du?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, FrodeF skrev:

Hun angrep deg ikke. Ro deg ned litt. 

Hun angrep ikke? Hva betegner du det hun gjorde da? 

• Liker 7
Skrevet

Nå har jeg spurt når svigerforeldre kan og bør bry seg. Ingen svar. Spurt om hvorfor dette ikke er et angrep. Ingen svar. Hvorfor? 

Jeg er så lei av ubegrunnede svar. La vær å svare om dere ikke har noen begrunnelse! Et svar bør være begrunnet. Men nei... dere bare mener uten å ha noen grunn. Da teller ikke svarene deres en tøddel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, SoWhat? skrev:

Nå har jeg spurt når svigerforeldre kan og bør bry seg. Ingen svar. Spurt om hvorfor dette ikke er et angrep. Ingen svar. Hvorfor? 

Jeg er så lei av ubegrunnede svar. La vær å svare om dere ikke har noen begrunnelse! Et svar bør være begrunnet. Men nei... dere bare mener uten å ha noen grunn. Da teller ikke svarene deres en tøddel. 

Jeg er ingen av de andre som har svart her, og jeg misliker min egen svigemor for å si det mildt. Blander seg inn og setter seg selv og samboer som offer hele tiden selvom det er jeg som får dritten

Men, de gangene svigerforeldre/foreldre bør og kan bry seg er hvis vi gjør noe som er riv ruskende galt, skadelig, dødelig etc. 

Jeg ser på dette som et angrep jeg også. Tramper inn i en annens person hjem og oppfører seg sånn er ikke greit.

Og til de som skriver at vi mangler en del av historien og bare har hørt ts sin versjon... Ja? Svigermor fikk vel bare høre en versjon hun også, men tydeligvis greit å oppføre seg sånn mot svigerdattera likevel...? ;)

Vi forholder oss til det vi vet, og det vi har fått opplyst av ts synes jeg på ingen måte er greit. Jeg kjenner meg veldig igjen. 

Anonymkode: d702d...3e9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, SoWhat? said:

Ok. Så du mener at svigerforeldre har rett til å bry seg? Og da er mitt neste spørsmål: når ? 

Voksne mennesker skal ordne opp selv! Jeg er vant til nær familie på alle måter, tro meg 🙂 men når en får egen familie med barn osv, så bryr en seg ikke av respekt. Kan du si meg når svigerforeldre har "rett til å angripe"? Jeg er oppriktig interessert i svaret. 

Jeg mener foreldre har lov å bry seg. Ikke nødvendigvis blande seg inn, men bry seg uten tvil. Og da blir det jo automatisk også at svigers kan bry seg.

Anonymkode: 3d0e9...627

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, SoWhat? said:

Det er et verbalt angrep. Men foreldre/svigerforeldre har alltid lov å bry seg. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, OPIgirl skrev:

Vi hører alltid kun én side av saken på KG. 

Anonymkode: a5c37...b76

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og jeg hadde en diskusjon der jeg reiste på hytten med mitt og vårt felles barn for å ta en liten pause og slappe av. Han ble hjemme med sine barn.

I dag kom jeg hjem og holdt på å å pakke ut.

Plutselig stormer hun inn og spør hvor har jeg vært? I det jeg svarer skriker at jeg får bare flytte ut og at jeg er et mønster og en forferdelig  person. Ingen i familien liker meg. De har ikke kontakt med resten av familien. At jeg er lat og ubrukelig og rer ikke opp sengen engang 😳  hun har sjekket det sier hun!

Jeg prøvde å roe henne ned. Nei . Hun fortsetter å rope og skrike. Til slutt stormet hun ut .

dette er ikke første gang hun er stygg med meg, men denne gangen vurderte jeg å ringe sykebil. Hun virket helt gal.

Anonymkode: 59680...206

Angrep deg? Hvor i hovedtråden din tilsier at hun gjorde det?🤔 Skal du først legge ut om noe som  plager deg, så ikke framstilt situajsonen som meget alvorlig når den ikke er det. Du er vel så pass voksen at du klare og parkere den gamle dragen på plass eller er du nikkedukke til alt alle etter som dem ikke har dialog med resten av familien? Det skurrer veldig mye av det lille du har lagt ut her.

Anonymkode: feb97...648

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Luna Llena said:

Lurer på hvorfor alle svigermødre er gale her på KG jeg...

Fordi eneste side du hører er svigerdøtrekjerringene sine.  Har skjønt de fleste svigerdøtre her i Norge er helt ubrukelig egoister. 

17 hours ago, AnonymBruker said:

Han reiser ofte bare med sine for å få litt egen tid. Det liker barna.

Denne gangen hadde vi en krangel der jeg ikke ville ha dårlig stemning hjemme og tok pause. 

Ts

Aha ja - skjønner henne litt nå da.  Dere kranglet..så du pakket sakene dine og tok ditt og felles barn med deg, sikkert som straff for å kontrollere mannen. 

Her er et til eksempel hvordan det burde vært ulovlig å ha mitt, ditt, deres, våres, x-antall barn med x- antall forskjellige folk.  Stakkars barna sier jeg. 

Anonymkode: e4f68...a1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi eneste side du hører er svigerdøtrekjerringene sine.  Har skjønt de fleste svigerdøtre her i Norge er helt ubrukelig egoister. 

Aha ja - skjønner henne litt nå da.  Dere kranglet..så du pakket sakene dine og tok ditt og felles barn med deg, sikkert som straff for å kontrollere mannen. 

Her er et til eksempel hvordan det burde vært ulovlig å ha mitt, ditt, deres, våres, x-antall barn med x- antall forskjellige folk.  Stakkars barna sier jeg. 

Anonymkode: e4f68...a1e

Ja, stakkars barna med en grazy mormor, som er en kjempe forbilde for de.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et verbalt angrep. Men foreldre/svigerforeldre har alltid lov å bry seg. 

Har de? Jeg skjønner ikke den mentaliteten jeg. Skal ikke unger som har fløyet ut av redet klare seg selv?? 

Helt ok om en søker råd og hjelp, men da må en spørre. Svigerforeldre og foreldre må virkelig ta et skritt tilbake og la voksne barn klare seg selv. Blir så utrolig oppgitt over at unger aldri blir voksne her til lands! Uff. De velger partnere og får barn med dem. Da må de ta ansvar og være selvstendige! Fatter ikke at ikke foreldre og svigerforeldre klarer å sende barna ut i et selvstendig liv. Håpløst!

At de IKKE klarer å sende barna ut i et selvstendig liv skille det stå 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og jeg hadde en diskusjon der jeg reiste på hytten med mitt og vårt felles barn for å ta en liten pause og slappe av. Han ble hjemme med sine barn.

I dag kom jeg hjem og holdt på å å pakke ut.

Plutselig stormer hun inn og spør hvor har jeg vært? I det jeg svarer skriker at jeg får bare flytte ut og at jeg er et mønster og en forferdelig  person. Ingen i familien liker meg. De har ikke kontakt med resten av familien. At jeg er lat og ubrukelig og rer ikke opp sengen engang 😳  hun har sjekket det sier hun!

Jeg prøvde å roe henne ned. Nei . Hun fortsetter å rope og skrike. Til slutt stormet hun ut .

dette er ikke første gang hun er stygg med meg, men denne gangen vurderte jeg å ringe sykebil. Hun virket helt gal.

Interessant at du serverer det på Kvinneguiden. Det vitner at du er alene i livet. 

Anonymkode: c6eb3...51f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor var barna da hun stormet inn? 

Anonymkode: 4cc50...0b7

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, SoWhat? said:

Har de? Jeg skjønner ikke den mentaliteten jeg. Skal ikke unger som har fløyet ut av redet klare seg selv?? 

Helt ok om en søker råd og hjelp, men da må en spørre. Svigerforeldre og foreldre må virkelig ta et skritt tilbake og la voksne barn klare seg selv. Blir så utrolig oppgitt over at unger aldri blir voksne her til lands! Uff. De velger partnere og får barn med dem. Da må de ta ansvar og være selvstendige! Fatter ikke at ikke foreldre og svigerforeldre klarer å sende barna ut i et selvstendig liv. Håpløst!

At de IKKE klarer å sende barna ut i et selvstendig liv skille det stå 🙂

Å bry seg er en selvfølge. Men tror du blander å bry seg med å blande seg. Å bry seg er ikke en knapp man skrur på om noen ber om råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...