BritElin Skrevet 29. april 2005 #1 Skrevet 29. april 2005 Hei. Slutter som hvit dagmamma nå, ungene slutter litt etterhvert. Det vil jo si at jeg mister min inntekt, for juni måned blir lønna mi halvert og juli og august vil jeg ikke ha noe særlig inntekt. Begynner i ny jobb (forhåpentligvis) i begynnelsen av september. Finnes det noe økonomisk hjelp å få i disse 2-3 månedene når inntekta synker. Kan jeg få dagpenger? Er jo egentlig ikke arbeidsøkende heller. Eller er det annen økonomisk hjelp å få? Takker for all hjelp.
14062003 Skrevet 29. april 2005 #2 Skrevet 29. april 2005 Dersom du ikke eier noe, så kan kanskje sosialkontoret hjelpe deg. Ellers kan du fint få dagpenger. På bla. én betingelse: at du er arbeidssøkende. Ikke noe i veien for å få dagpenger mellom to jobber dersom du virkelig søker jobber og tar dem dersom du får noe. Jeg er midt mellom noe nå og får dagpenger. Ikke noe problem, for jeg er det de kaller reell arbeidssøker. Og vil "ta enhver jobb de tilbyr meg i løpet av 2 dager"...
Laina Skrevet 29. april 2005 #3 Skrevet 29. april 2005 Jeg har hørt noe om at om man sier opp jobben sin selv, får man karantene på 8 uker før man har krav på dagpenger. Men det er vel ikke du som har sagt at du ikke vil være dagmamma lenger, kanskje?
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #4 Skrevet 29. april 2005 Det virker ikke som om hun sier opp selv, men at ungene slutter etterhvert som sommeren kommer og så har de vel barnehageplass til høsten?
BritElin Skrevet 29. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2005 Det virker ikke som om hun sier opp selv' date=' men at ungene slutter etterhvert som sommeren kommer og så har de vel barnehageplass til høsten?[/quote'] Stemmer det! Synes det er tåpelige regler, for du er jo ikke reell arbeidsøker for 2-3måneder og så midt i sommer i tillegg. Men sjansen for at aetat virkelig kommer med et jobbtilbud er vel mikroskopisk så da kan jeg jo late som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå