Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du kan gjøre og KUNNE håndtverksarbeid, feks bygge terasse,  levegger, sette opp /rive lettvegger inne, gulv, lister, skifte dører/vinduer.... altså, mer en bare montere IKEA og skifte dekk. At du kan gå på slike prosjekter uten å nøle, fordi du kan det. At du skjønner bil, at du skjønner deg på rørleggerarbeid/elektrisitet...

Anonymkode: f0771...e5e

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange er det som kan bil, rørleggerarbeid, el-anlegg, konstruksjon etc. i dag da egentlig 🙂 Håndtverkere kan jo mye da, de jobber jo med det. Så det er vel egentlig håndtverkere som er ettertraktede 

Anonymkode: 086cb...ca9

Generelt bør man holde seg laaangt borte fra elektriker arbeid om man ikke er elektriker. Det er en grunn til at bare elektrikere skal bale med det. Da mener jeg ikke bytte plugg på ei lampe og sånt dill, det kan alle om de ikke er helt ubehjelpelige (og det er mange av de også).

Egentlig gjelder det rørleggerjobber også, om det er litt større prosjekter. Vannskader som ligger skjult i en vegg kan bli veldig dyrt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og ikke handy i det hele tatt. Jeg ønsker meg en kjæreste som heller ikke er handy, fordi praktisk anlagte menn bruker å være mer praktisk sånn ellers i personligheten og.

Jeg foretrekker mer filosofiske menn. Er klar over at vi kommer til å få dyre regninger i framtiden for manglende praktiske ferdigheter, men da er jeg innstilt på å leve et mer nøkternt liv sånn materielt sett.

Anonymkode: 6d7e9...32b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

En annen ting, jeg antar at når en dame søker en handy mann så er det underforstått at hun tar seg av tradisjonelle damejobber da? Type husarbeid, eventuelt barn. 

Jeg har en litt utradisjonell fordeling her hjemme. Jeg er handy, mannen har haugevis av tommeltotter. Og jeg savner at han er mer handy, fordi det er koselig å jobbe med ting sammen. Han tar jo barn og husarbeid nå (jeg tar også min del), men skulle ønske at vi kunne fordelt ting mer. Slik at begge kan sette opp platting, legge gulv og bytte vinduer sammen. Jeg må altså hyre inn flere om jeg skal få til ting her, for han fikser det ikke i det hele tatt. Så jeg vil jo ikke si at det å søke etter noen som er handy betyr at man bare skal ta husarbeid og barn selv. Kanskje man har lyst til å dele interesser med noen? Det er ensomt å drive i byggeprosjekter alene time etter time. 

Anonymkode: bfbf6...f32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Generelt bør man holde seg laaangt borte fra elektriker arbeid om man ikke er elektriker. Det er en grunn til at bare elektrikere skal bale med det. Da mener jeg ikke bytte plugg på ei lampe og sånt dill, det kan alle om de ikke er helt ubehjelpelige (og det er mange av de også).

Egentlig gjelder det rørleggerjobber også, om det er litt større prosjekter. Vannskader som ligger skjult i en vegg kan bli veldig dyrt.

Normale jobber som å koble om ei taklampe eller bytte pakninger o.l. under vasken bør de fleste få til om man skal kunne kalle seg handy. Elektrikerarbeid kan jo også handle om å legge strekkrør klart, spotkasser etc. 

Anonymkode: bfbf6...f32

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser i kontaktannonser at nesten halvparten av alle damer søker en mann som er "handy". Hva legger dere i det? Er det nok å skifte dekk og skru sammen ikea møbler?

Kunne litt om alt, ikke være redd for å prøve å fikse noe.. Tenker jeg 😕

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel egentlig fått bekreftet mye av fordommene her mot damer som søker handy menn... Er nok litt forskjellig hva damer legger i det da, men virker vel som handy = håndtverker.

Fikk melding i går på ei datingside, profilen hennes var "alenemor søker handyman"... Nei takk 😫 Fra nå av er det hard utsiling av slike. Skal ikke bli husslaven til noen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser i kontaktannonser at nesten halvparten av alle damer søker en mann som er "handy". Hva legger dere i det? Er det nok å skifte dekk og skru sammen ikea møbler?

Om det er mann eller kvinner så betyr det at man kan sette sammen ting selv. Eller reparerer det som trengs uten at man ringe etter fagpersoner til og gjøre jobben for seg. Så lenge det ikke er snakk om ting som virkelig treng fagfolk til. Selv så betrakter jeg meg som handy. Jeg har aldri spurt en mann om hjelp til ting som jeg klare og gjøre selv. Og klare jeg det ikke, så ser jeg på det som utfordring og treningsøkt for hjernen min😅

Anonymkode: f8e6c...e36

AnonymBruker
Skrevet

Søker mann som er handy= søker en som kan arbeide for meg

Anonymkode: c4e37...584

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at mannen skal gjøre praktiske jobber😇 hun ikke gidder/kan samtidig som du må belage deg på 50/50 arbeidsfordeling i hjemmet (vask, matlaging osv) i tillegg. Mao veldig dårlig deal.

Styrer glatt unna, hilsen håndverker.

Anonymkode: b5ce0...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det betyr at mannen skal gjøre praktiske jobber😇 hun ikke gidder/kan samtidig som du må belage deg på 50/50 arbeidsfordeling i hjemmet (vask, matlaging osv) i tillegg. Mao veldig dårlig deal.

Smileys er bugga i browseren går ikke an å fjerne. Missclick.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at mens han skifter dekk, lager hun noe godt å spise. Gubben min er handy, men temmelig ubrukelig på kjøkkenet til annet enn grandissteking og oppvask. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange er det som kan bil, rørleggerarbeid, el-anlegg, konstruksjon etc. i dag da egentlig 🙂 Håndtverkere kan jo mye da, de jobber jo med det. Så det er vel egentlig håndtverkere som er ettertraktede 

Jeg kan det meste av dette ...Er ingeniør og både praktisk og teoretisk anlagt. 

Det jeg kan si i tillegg er at vi allerede har ALT for mange hobby-elektrikere og hobby-rørleggere i Norge. Dette begynner etterhvert å bli krevende fagfelt og bør i høyeste grad overlates til fagfolk.

Anonymkode: 5ba41...464

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del: At man kan utføre enkelt vedlikehold uten å påføre ubotelig skade. Ha litt kunnskaper og gjerne være litt intuitiv.

Hvis du må se YouTube-videoer for å kunne bygge en fuglekasse er du ikke handy. 

Anonymkode: 250ca...ccd

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Neket skrev:

Det betyr at mens han skifter dekk, lager hun noe godt å spise. Gubben min er handy, men temmelig ubrukelig på kjøkkenet til annet enn grandissteking og oppvask. 

Folk flest har hverken kompetanse eller utstyr til å skifte dekk, de skifter derimot hjul (dekk som er ferdig montert og avbalansert på felg).

Anonymkode: 9b8cd...a99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker handy som en som kan for eksempel bygge terrasse, bygge sofa til terrassen, gjøre lettere oppussingsarbeid som sparkling og veggfornying, enkelt vedlikehold på bil som å skifte hjul og lyspærer, bygge en bokhylle fra bunnen av, bytte pakninger på vasken og montere kjøkkenskap. 

Trenger ikke nødvendigvis være en som kan bygge ett hus fra bunnen av, men jeg har møtt menn som knapt vet fram/bak på en hammer... 
Jeg er selv ganske handy kvinne, og kan fikse en del ting selv, og ønsker meg en handyman. Ikke fordi vi skal ha gammeldagse kjønnsroller hvor han skal reparere og bygge alt mens jeg står på kjøkken, men fordi jeg ønsker ett forhold hvor man kan være to om det meste, to om å bygge terrassen, to om å lage maten, to om å pusse opp en bolig. En mann som må ringe fagfolk for den minste lille ting er for meg lite attraktivt. 

Anonymkode: ee2f3...6ad

• Liker 2
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker handy som en som kan for eksempel bygge terrasse, bygge sofa til terrassen, gjøre lettere oppussingsarbeid som sparkling og veggfornying, enkelt vedlikehold på bil som å skifte hjul og lyspærer, bygge en bokhylle fra bunnen av, bytte pakninger på vasken og montere kjøkkenskap. 

Trenger ikke nødvendigvis være en som kan bygge ett hus fra bunnen av, men jeg har møtt menn som knapt vet fram/bak på en hammer... 
Jeg er selv ganske handy kvinne, og kan fikse en del ting selv, og ønsker meg en handyman. Ikke fordi vi skal ha gammeldagse kjønnsroller hvor han skal reparere og bygge alt mens jeg står på kjøkken, men fordi jeg ønsker ett forhold hvor man kan være to om det meste, to om å bygge terrassen, to om å lage maten, to om å pusse opp en bolig. En mann som må ringe fagfolk for den minste lille ting er for meg lite attraktivt. 

Hvorfor i huleste skal jeg bruke (mye) av min egen tid på fagskolearbeid når jeg heller kan få en fagmann til å bruke halvparten av tiden på samme jobb? Jeg kan heller tjene x ganger så mye i min egen jobb og betale fagmann dette, jeg sparer dermed penger på å ikke gjøre noe jeg hverken er god på eller syns er spesielt morsomt.

Jeg ber ikke en dame være vaskedame eller hobbykokk heller dersom hun ikke ønsker, man kan da ha vaskehjelp og bestille mat.

Min fritid bruker jeg på ting jeg liker, og det innebærer også bilvask og mindre ting som skal fikses ettersom det gir en godfølelse. Større prosjekter fører bare til irritasjon og overdreven tidsbruk...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, SM30 said:

Hvorfor i huleste skal jeg bruke (mye) av min egen tid på fagskolearbeid når jeg heller kan få en fagmann til å bruke halvparten av tiden på samme jobb? Jeg kan heller tjene x ganger så mye i min egen jobb og betale fagmann dette, jeg sparer dermed penger på å ikke gjøre noe jeg hverken er god på eller syns er spesielt morsomt.

Jeg ber ikke en dame være vaskedame eller hobbykokk heller dersom hun ikke ønsker, man kan da ha vaskehjelp og bestille mat.

Min fritid bruker jeg på ting jeg liker, og det innebærer også bilvask og mindre ting som skal fikses ettersom det gir en godfølelse. Større prosjekter fører bare til irritasjon og overdreven tidsbruk...

Det er forskjell på det å ikke orke gjøre noe, og det å ikke kunne gjøre noe. 
Og jeg synes det er moro gjøre ting selv, og jeg synes det er moro ha ting man har laget selv. 
Jeg ber heller ikke folk gjøre ting dem ikke ønsker, men jeg ønsker en som vil gjøre slike ting med meg. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er så fascinerende at folk ikke forstår at teorien om komparative fortrinn ikke bare er gyldig mellom land, men også mellom enkeltmennesker. Det er bedre for Norge AS om alle gjør en innsats der de er relativt bedre enn andre: Revisoren, fastlegen og juristen burde heller jobbe noen timer ekstra, og så kjøpe snekkertjenester. Noen er praktisk anlagt, andre er teoretikere. 

Og så synes jeg det er enda merkeligere at det skal kobles til kjønn. Jeg betaler en skredder hvis jeg kjøper meg en dyr selskapskjole som må legges opp. Det er jo ikke noe jeg automatisk kan, bare fordi jeg er dame. Og jeg tror ikke menn ville tenkt at det var turn-off?

(Altså, jeg snakker om større ting, som terrassebygging. En tett vask kan alle fikse, også jeg som har 10 tommeltotter...)  

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har en gammel enebolig er det ikke bare å skru sammen et par bokhyller i ny og ne altså. Alt av oppussing er veldig mye mer krevende enn å støvsuge etc. Antar det er derfor det er så ettertraktet å være handy.

Hva er det damer som søker handymen egentlig ser for seg da? At husarbeid deles likt frem til det dukker opp noe slikt som å bygge terrasse? Når det skjer blir det plutselig tradisjonell arbeidsfordeling, men kun frem til terrassen er ferdig? Det er jo en dritt-deal...

Men ja, har egentlig tenkt å styre unna damer som søker handy menn i kontaktannonser. Gidder ikke en sånn deal. Det er vel ingen damer som ville likt om jeg søkte damer "som ikke er redd for å ta i en vaskeklut" eller lignende heller. 

Dessverre er det mer akseptert å kreve forventede og tradisjonelle mannsroller av menn enn forventede tradisjonelle kvinneroller for kvinner. Det er helt uakseptabelt og veldig urettferdig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel egentlig fått bekreftet mye av fordommene her mot damer som søker handy menn... Er nok litt forskjellig hva damer legger i det da, men virker vel som handy = håndtverker.

Fikk melding i går på ei datingside, profilen hennes var "alenemor søker handyman"... Nei takk 😫 Fra nå av er det hard utsiling av slike. Skal ikke bli husslaven til noen. 

Haha, som alenemor har man ikke akkurat makten på datingmarkedet..😅

Anonymkode: 3b8ed...270

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...