AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Ser i kontaktannonser at nesten halvparten av alle damer søker en mann som er "handy". Hva legger dere i det? Er det nok å skifte dekk og skru sammen ikea møbler? Anonymkode: 086cb...ca9 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Klare å fikse ting i hjemmet, ikke være redd for å ta i en hammer og malekost, og som du selv nevner, skifte dekk osv😅 Anonymkode: 98593...50d 2
MortenMinstelønn Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser i kontaktannonser at nesten halvparten av alle damer søker en mann som er "handy". Hva legger dere i det? Er det nok å skifte dekk og skru sammen ikea møbler? Og terrasse. Gjerne garasje, men ok med litt hjelp. En mann? En som kan bruke kappsag. Det er vel ikke verre. 1
Gjest Krampus Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Ser ikke på det å kunne sette sammen ikea møbler som å være handy, det er en selvfølge at man klarer. Men mere sånne ting som å bygge platting, henge hyller i vater, sette opp gjerde, ting som ikke kommer med bruksanvisning.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Det er fleksibelt. Du MÅ overgå damen det gjelder praktisk sett. (Mao: damen må være praktisk analfabet om du skal klare imponere med dekkskift og ikea-møbelbygging.) Anonymkode: 0ce46...e68 6
Anonymburker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Jeg kommer aldri til å bli handy, ei heller lærevillig når det gjelder det. Kan virkelig ikke fordra å fikle med knotete ting til svetten renner og frustrasjonen øker, helt til jeg til slutt blekker skrujernet eller hammeren langt til skogs. Jeg er ok på å utføre ting, men da må jeg bli forklart hvordan jeg gjør det. Er ekstremt lite kreativ når det gjelder praktiske ting, og det lever jeg greit med. Bryr meg svært lite om "presset" om at menn skal være handy. Det er derfor vi har bilmekanikere, tømrere, murere osv.. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Takk for svar! En annen ting, jeg antar at når en dame søker en handy mann så er det underforstått at hun tar seg av tradisjonelle damejobber da? Type husarbeid, eventuelt barn. Anonymkode: 086cb...ca9 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! En annen ting, jeg antar at når en dame søker en handy mann så er det underforstått at hun tar seg av tradisjonelle damejobber da? Type husarbeid, eventuelt barn. Anonymkode: 086cb...ca9 Det er vel underforstått at man deler på arbeidsoppgaver jevnt over. Om du tror at det å skifte dekk to ganger årlig samt å skru sammen en bokhylle fra Ikea en gang i tiåret kompenserer med alt tradisjonelt husmorarbeid i form av rydding, vasking, matlaging og omsorg for og oppdragelse av et eller flere barn tror jeg du bør ta deg et kurs eller en bolle eller noe 😕 Anonymkode: 2657d...4f6 14
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, Fornuftig-mann skrev: Jeg kommer aldri til å bli handy, ei heller lærevillig når det gjelder det. Kan virkelig ikke fordra å fikle med knotete ting til svetten renner og frustrasjonen øker, helt til jeg til slutt blekker skrujernet eller hammeren langt til skogs. Jeg er ok på å utføre ting, men da må jeg bli forklart hvordan jeg gjør det. Er ekstremt lite kreativ når det gjelder praktiske ting, og det lever jeg greit med. Bryr meg svært lite om "presset" om at menn skal være handy. Det er derfor vi har bilmekanikere, tømrere, murere osv.. Det er jo greit nok så lenge man har mulighet til å betale for at andre tar jobben. Har du penger nok er det neppe et problem. Anonymkode: 2657d...4f6 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 At du kan gjøre og KUNNE håndtverksarbeid, feks bygge terasse, levegger, sette opp /rive lettvegger inne, gulv, lister, skifte dører/vinduer.... altså, mer en bare montere IKEA og skifte dekk. At du kan gå på slike prosjekter uten å nøle, fordi du kan det. At du skjønner bil, at du skjønner deg på rørleggerarbeid/elektrisitet... Anonymkode: f0771...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel underforstått at man deler på arbeidsoppgaver jevnt over. Om du tror at det å skifte dekk to ganger årlig samt å skru sammen en bokhylle fra Ikea en gang i tiåret kompenserer med alt tradisjonelt husmorarbeid i form av rydding, vasking, matlaging og omsorg for og oppdragelse av et eller flere barn tror jeg du bør ta deg et kurs eller en bolle eller noe 😕 Anonymkode: 2657d...4f6 Hvis man har en gammel enebolig er det ikke bare å skru sammen et par bokhyller i ny og ne altså. Alt av oppussing er veldig mye mer krevende enn å støvsuge etc. Antar det er derfor det er så ettertraktet å være handy. Hva er det damer som søker handymen egentlig ser for seg da? At husarbeid deles likt frem til det dukker opp noe slikt som å bygge terrasse? Når det skjer blir det plutselig tradisjonell arbeidsfordeling, men kun frem til terrassen er ferdig? Det er jo en dritt-deal... Men ja, har egentlig tenkt å styre unna damer som søker handy menn i kontaktannonser. Gidder ikke en sånn deal. Det er vel ingen damer som ville likt om jeg søkte damer "som ikke er redd for å ta i en vaskeklut" eller lignende heller. Anonymkode: 086cb...ca9 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 Kunne aldri vært sammen med en som ikke er handy... etter mitt synspunkt så gjør det en mann til en mann. Må selvfølgelig ha andre kvaliteter å da. Hjelper også lite at han har penger til å fikse alt, jeg syntes det er turn of og usexy at en mann ikke kan fikse ting. Handy vil jo si at han klarer å fikse det meste i hjemmet og gjerne med bilen å. Anonymkode: 55d16...2ee 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: At du kan gjøre og KUNNE håndtverksarbeid, feks bygge terasse, levegger, sette opp /rive lettvegger inne, gulv, lister, skifte dører/vinduer.... altså, mer en bare montere IKEA og skifte dekk. At du kan gå på slike prosjekter uten å nøle, fordi du kan det. At du skjønner bil, at du skjønner deg på rørleggerarbeid/elektrisitet... Anonymkode: f0771...e5e Hvor mange er det som kan bil, rørleggerarbeid, el-anlegg, konstruksjon etc. i dag da egentlig 🙂 Håndtverkere kan jo mye da, de jobber jo med det. Så det er vel egentlig håndtverkere som er ettertraktede Anonymkode: 086cb...ca9 6
FactsOverFeelings Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 Er handy, men ikke faen om jeg gidder, og som en bruker over her sier, det er en sykt skjevt fordelt og elendig deal. Da betaler jeg helle for arbeid av bedre kvalitet, med garanti. 3
Gjest Anonym Bruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser i kontaktannonser at nesten halvparten av alle damer søker en mann som er "handy". Hva legger dere i det? Er det nok å skifte dekk og skru sammen ikea møbler? Anonymkode: 086cb...ca9 Når mange damer søker etter en "handymann" så er det vel ein ærkjennelse av at mange kvinner etterhvert har innsett at de må "krype til korset" når det er snakk om likestillingskampen. Endret 4. juni 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange er det som kan bil, rørleggerarbeid, el-anlegg, konstruksjon etc. i dag da egentlig 🙂 Håndtverkere kan jo mye da, de jobber jo med det. Så det er vel egentlig håndtverkere som er ettertraktede Anonymkode: 086cb...ca9 Eksen min hadde 0 utdannelse, men han kunne alikevel alt. Var helt fasinerende. Lå tydligvis i blodet hans. Han bare gjorde ting han aldri hadde gjort før helt på sparket og det ble perfekt. Ingen håndtverkere i familien heller som har lært han opp. Jeg tror at enkelte bare ER handy, og det ser man også på dem. Det er det som er ettertraktet og sexy. Anonymkode: 55d16...2ee 5
Neket Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 Jeg datet en meget metroseksuell herre som viste seg å være meget opptatt av renhold, botox og håret sitt. Å skru inn en skrue på den meget godt vaskede motorsykkelen hans var det MEG som måtte gjøre. Han skrudde feil vei... En fyr jeg var sammen med tidligere stod og skrek som en kjerring omtrent, fordi vasken var tett og JEG måtte stake den opp. Jeg klarer helt fint å henge opp en hylle og vater har jeg, men om en mann bruker mer tid enn meg på det, er det turn off. Enten får han være handy, eller ha penger nok til å betale andre. Jeg vil ikke være mannen i forholdet! 4
Lutetium 71 Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel underforstått at man deler på arbeidsoppgaver jevnt over. Om du tror at det å skifte dekk to ganger årlig samt å skru sammen en bokhylle fra Ikea en gang i tiåret kompenserer med alt tradisjonelt husmorarbeid i form av rydding, vasking, matlaging og omsorg for og oppdragelse av et eller flere barn tror jeg du bør ta deg et kurs eller en bolle eller noe 😕 Anonymkode: 2657d...4f6 ÅÅåh! Nystekte boller! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 Handy betyr at man kan fikse alt mulig. En snekker er handy for meg, alt annet er bare skryt. Anonymkode: 21272...4fd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #20 Skrevet 4. juni 2019 9 minutter siden, Neket said: Jeg datet en meget metroseksuell herre som viste seg å være meget opptatt av renhold, botox og håret sitt. Å skru inn en skrue på den meget godt vaskede motorsykkelen hans var det MEG som måtte gjøre. Han skrudde feil vei... En fyr jeg var sammen med tidligere stod og skrek som en kjerring omtrent, fordi vasken var tett og JEG måtte stake den opp. Jeg klarer helt fint å henge opp en hylle og vater har jeg, men om en mann bruker mer tid enn meg på det, er det turn off. Enten får han være handy, eller ha penger nok til å betale andre. Jeg vil ikke være mannen i forholdet! Å henge opp hyller og skru inn skruer er overkommelig for de fleste. Samme med å stake opp sluk. Men hvis du leser over så har mange høye forventninger til alt fra bil til rør, el og bygg 😋 Anonymkode: 086cb...ca9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå