Gå til innhold

Kvinnlig toppløshet på stranda  

59 stemmer

1. 1. Hvis det ikke medførte noe neagtivt fra andre (da eller senere) at kvinner solte seg toppløse, hvilke av valgene passer for deg?

• Kvinne: Ville solt meg toppløs
      23
    • Kvinne: Ville ikke solt meg toppløs
      23
    • Mann: Helt greit at kjæresten solte seg toppløs
      12
    • Mann: Ikke greit at kjæresten solte seg toppløs
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste artikkel om ung kvinne som solte og badet seg toppløs men fikk tilsnakk. Ser i tråden at flere skulle ønske det var greit fortsatt for kvinner å sole seg toppløse slik det var på 70 og 80 tallet.

https://www.dagsavisen.no/oslo/vekter-jaget-topplose-christa-24-1.1533395

Derfor en liten poll.

Hvis det ikke medførte noen sosiale reaksjoner fra andre mennesker og var fullt akseptert, vil du solt/badet deg toppløs? Hvis du er mann ville det vært greit om kjæresten gjorde det? (Hvis du er homofil mann, ville det vært greit om søstra de gjorde det?)

Anonymkode: 8b515...150

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare nevne at jeg synes det er viktig at noen kvinner flytter litt på grensene, på 90-tallet hadde trolig ingen brydd seg, men samfunnet har endret seg de siste 10 årene, det er så mange som blir lett krenket av ett eller annet. Selv er jeg litt pysete og litt kresen på hvor jeg befinner meg om jeg skal være toppløs. Det er uansett veldig fint svar fra kommunen.

Hilsen Kvinne

Anonymkode: 1f613...210

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil bare nevne at jeg synes det er viktig at noen kvinner flytter litt på grensene, på 90-tallet hadde trolig ingen brydd seg, men samfunnet har endret seg de siste 10 årene, det er så mange som blir lett krenket av ett eller annet. Selv er jeg litt pysete og litt kresen på hvor jeg befinner meg om jeg skal være toppløs. Det er uansett veldig fint svar fra kommunen.

Hilsen Kvinne

Anonymkode: 1f613...210

Det er også annerledes med tanke på at i dag bærer alle med seg kameratelefoner.

Anonymkode: 5fad0...acf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at kvinnene blotter seg i bylivet. Det lyser min vel mennenes hverdag!

Anonymkode: f8e1c...606

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller se toppløse kvinner sole seg enn toppløse menn for å si det slik.

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke medførte noen sosiale reaksjoner fra andre mennesker og var fullt akseptert, vil du solt/badet deg toppløs?

Et meningsløst spørsmål! Prøv
Hvis det ikke medførte noen sosiale reaksjoner fra andre mennesker og var fullt akseptert, ville du vist ankelen?
Ja, selvfølgelig. Hvis det var fullt sosialt akseptert å vise ankelen, ville jeg jo ikke tenkt over spørsmålet i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Vox_populi said:

Et meningsløst spørsmål! Prøv
Hvis det ikke medførte noen sosiale reaksjoner fra andre mennesker og var fullt akseptert, ville du vist ankelen?
Ja, selvfølgelig. Hvis det var fullt sosialt akseptert å vise ankelen, ville jeg jo ikke tenkt over spørsmålet i det hele tatt.

Jeg forstår ikke hvorfor du mener spørsmålet er meninsgløst. Det er ikke opplagt for meg at alle ville solt seg toppløse hvis det ikke medførte noen sosiale reaksjoner. Medførte det ingen sosiale reaksjoner sto kvinner helt fritt til å velge ut fra egen lyst.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er også annerledes med tanke på at i dag bærer alle med seg kameratelefoner.

Anonymkode: 5fad0...acf

Og spørsmålet her forutsetter ingen sosiale reaksjoner. Det innbefatter selvfølgelig ingen uønsket fotografering.

Hvis kvinner vireklig ønsker å sole seg toppløse men stoppes av sosiale reaksjoner så tyder det at det er et behov for steder uten slike sosiale reaksjoner. Et slikt milig sted er vel spasenteret The Well utenfor Oslo, Der har man ikke lov til å ta med kameraer og lignende. Der har jeg hørt at det er en uteplass hvor man kan sole seg toppløs eller naken. Jeg vet ikke hvor mange som faktisk gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Mykje deilegare å bade topplaus 😃 

Anonymkode: 40598...7c3

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske det fortsatt var vanlig å sole seg toppløs. Mener også at det fører til at alle blir mer komfortable med kroppen sin.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være støtende med kropp. Definitivt ikke det å bare være toppløs. Det er ikke som å være naken. 

Jeg besøkte en katolsk kirke på ferie. Kun shorts helt ned til knærne var ok, så de delte ut sarong. Skuldrene kunne ikke være bare heller. Samme med Islam. Alt fra enkle hodeplagg til burka. Jeg synes ikke noe om slike regler. 

Norske kvinner kan velge å være toppløse på en strand om de ønsker det.

Anonymkode: 6e9b9...a95

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke være støtende med kropp. Definitivt ikke det å bare være toppløs. Det er ikke som å være naken. 

Jeg besøkte en katolsk kirke på ferie. Kun shorts helt ned til knærne var ok, så de delte ut sarong. Skuldrene kunne ikke være bare heller. Samme med Islam. Alt fra enkle hodeplagg til burka. Jeg synes ikke noe om slike regler. 

Norske kvinner kan velge å være toppløse på en strand om de ønsker det.

Anonymkode: 6e9b9...a95

Ja, de kan velge det, men da må man også regne med og være komfortabel med å bli beglodd av menn. Er man det, så kjør på. 

Anonymkode: 873d4...89b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes plasser hvor man kan sole seg toppløs og naken og hvis man bader eller soler seg der, kan man gjør det uten at noen blir brydd. Hvis man velger å ikke gjøre det, er man egentlig lite samarbeidvillig. Man vil at andre skal tolerere egne synspunkt, men vil selv ikke fire på egne krav. Det er ren egoisme og opprørstrang, kamuflert som kvinners rettigheter. I et samfunn blir det nødt til å finnes samhandlingsregler for at ting skal gå så bra det kan. Følger man ikke disse blir det trøbbel. Det er opp til en selv hva en vil gjøre. Viser en brystene eller fingeren til folk, må man tåle at det ikke blir tatt positivt imot av alle. Den jenta og folk av hennes slag legger opp til eget trøbbel selv og får ikke min medfølelse.

Anonymkode: 0f98c...a88

• Liker 1
Skrevet

Jeg går skjeldent med BH, men det er fordi jeg ikke liker det. Bryr meg egentlig ikke om brystvortene syntes igjennom klærene. På balkongen hjemme soler jeg meg naken fordi jeg er alene og fordi ingen kan se meg. De gangene jeg er på stranda klarer jeg ikke å være den eneste som soler meg toppløs, jeg får meg bare ikke til å gjøre det, hadde alle gjort det så hadde jeg også gjort det. Da jeg var liten satt jo alle toppløse, ser ikke for meg at denne trenden vil komme tilbake med tanke på alt det kroppspresset det er i dag. Er så synd... 

Skrevet

Synes det er trist at pupper skal kriminaliseres KUN når de er på kvinner. Har sett mang en mann som har større en meg, men han kan gå toppløs og ikke jeg.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de kan velge det, men da må man også regne med og være komfortabel med å bli beglodd av menn. Er man det, så kjør på. 

Hadde det vært vanlig, hadde man heller ikke blitt beglodd. Jo mer man pakker noe inn, jo mer blir det reagert på avkledd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var vanlig å sole seg toppløs helt til starten av 00-tallet. Jeg gjorde det tidligere. Er 40 år nå. 

Nå kunne det ikke falt meg inn. 

Anonymkode: cf0e8...bab

Skrevet

Jeg hadde gjerne solt meg toppløs hvis det var sosialt akseptert. BH er det mest ubehagelige plagget jeg vet om, også bikini-BH. De strammer alltid et eller annet sted, er det ikke på skuldrene så er det rundt brystkassen. Det er heller ikke noe fint å få skille der den har sittet. 

AnonymBruker
Skrevet
On 6/6/2019 at 10:53 AM, AnonymBruker said:

Man må tydeligvis også være forberedt på å bli høylydt kritisert av andre kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det var vanlig å sole seg toppløs helt til starten av 00-tallet. Jeg gjorde det tidligere. Er 40 år nå. 

Nå kunne det ikke falt meg inn. 

Anonymkode: cf0e8...bab

Fordi det er mindre akseptert eller fordi du har fått et annet forhold til egen kropp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...