Gå til innhold

Flåttmiddel til hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker du? Hva er best? :) 

Anonymkode: faa04...18d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker halsbånd, scalibor heter det, du får resept hos dyrlegen. Det fungerer veldig fint på vår hund. 

Anonymkode: 2038d...dda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker tablett, Bravecto. Fås på resept. Hunden får ikke en eneste flått etter å ha knasket i seg en sånn. 

Anonymkode: 68996...940

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker prac-tic dråper siden hunden lett blir dårlig i magen. De har fungert som de skal

Anonymkode: 61a20...09e

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, få noe resept fra dyrlegen. Ikke kjøp i dyrebutikk. Er dessverre ganske mange dyr som er blitt veldig syke av det. 

Bravecto (tablett) gjør at flåtten dør etter å ha bitt seg fast, mens halsbånd og dråper gjør at de ikke fester seg (i like stor grad)

Anonymkode: f6d5b...393

• Liker 1
Gjest LaptopPute
Skrevet

Vi bruker Bravecto på hundene våre. Fungert på både en liten og en stor en. Flåtten biter seg fast, men dør med en gang. Men synes at jeg har funnet svært få, så vet ikke om de detter av av seg selv, eller om vi bare har vært heldig så langt. 

Skrevet

Vi bruker exspot, siden vesla mi har sensitiv mage og bør unngå tabletter. Vi er mye ved vannet, og hun fikk ingen bitt i fjor og ingen hittil i år 🐾

Skrevet

Jeg kjøper flåtthalsbånd på apoteket i Sverige. Trenger ikke resept der.

Skrevet

Bruker Bravecto her

Skrevet

Jeg bruker Bravecto til min hund, og har brukt den siden den kom. Før dette brukte jeg dråper, husker ikke nå hva de het, men det var på resept fra dyrlege. Siden jeg har en hund som er så tjukkpelset og langhåret, og dråpene skulle på huden i nakken, måtte jeg barbere en flekk i nakken på hunden hver gang dråpene skulle gis. Det var litt styr. Så mye enklere å bare gi den Bravecto pillen, som varer i hele 12 uker og som hunden jafser i seg i et glefs. To piller pr sesong. De er litt dyre da, men flåttmiddel må man nesten bare ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...