AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Hei, Samboeren min har en datter. Av den grunn har han naturligvis en del kontakt med moren hennes. Det synes jeg er helt greit. Men jeg føler på en litt sånn stemning at han ikke vil at hun og jeg skal møtes, og at hun ikke ønsker å møte meg. Ved et par anledninger har han hentet henne og kjørt henne plasser, i forbindelse med ting som har med datteren å gjøre. Dette har han aldri fortalt, men jeg har overhørt datteren og han snakke om det. Jeg føler på en måte at han bevisst skjuler kontakten med henne for meg. De har en del kontakt, men jeg aner ikke hvor ofte. Eller om hva. Til meg blir det sagt at han og datteren skal en tur på butikken. Hvor det er jeg som spør; skal dere kjøpe morsdaggave til mor? "Problemet" mitt er at jeg føler det ikke bare er to foreldre som har kontakt, men at de vagler veldig mellom "det er eksen min" og "det er forelderen til barnet mitt". Jeg har aldri kommentert kontakten mellom dei. Aldri utrykt missnøye med kontakten deres. Jeg har også i noen få situasjoner sagt at jeg synes han skal sende melding til moren for å høre hva hun synes. Men jeg føler meg litt utenfor? At han bevisst skjuler kontakten for meg, eller snakker rundt/unngår å fortelle hele sannheten som tilfeldigvis innebærer at han skal plukke opp moren..? Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp heller, uten å virke sjalu, kontrollerende eller sjefete. For det som skjer dersom jeg tar det opp på feil måte, er jo at han tror jeg misliker kontakten og istedefor skjuler det bedre. Ble langt, dette. Men jeg setter stor pris på konstruktive tilbakemeldinger 😊 Anonymkode: 846cc...9b4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Beste du kan gjøre er å prate med han om det. Det er ofte mellom 2 muligheter; at han enten har opplevd mye tull ang kontakten fra andre jenter eller at han ikke har gått videre slik han burde gjort. si til han at du trenger og prate med han, og legg det frem som «jeg har lurt litt på om du er redd for om jeg misliker at du har kontakt med mammaen til xxxx?» fortell han så også om at du synes det er fint og beundringsverdig at han ser verdien i å stille opp, og hvordan du ser det gavner barnet på sikt? Anonymkode: c1f91...90e 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Det der hadde jeg aldri giddet. Anonymkode: e6632...84a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der hadde jeg aldri giddet. Anonymkode: e6632...84a Hvorfor? Meg eller han? Anonymkode: 846cc...9b4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Beste du kan gjøre er å prate med han om det. Det er ofte mellom 2 muligheter; at han enten har opplevd mye tull ang kontakten fra andre jenter eller at han ikke har gått videre slik han burde gjort. si til han at du trenger og prate med han, og legg det frem som «jeg har lurt litt på om du er redd for om jeg misliker at du har kontakt med mammaen til xxxx?» fortell han så også om at du synes det er fint og beundringsverdig at han ser verdien i å stille opp, og hvordan du ser det gavner barnet på sikt? Anonymkode: c1f91...90e Jeg har aldri lagt meg opp i kontakten hans med andre jenter. Det er ikke så mange jenter som har kontakt med han, og dei han har kontakt med har jeg møtt. Problemet mitt er at jeg ikke er flink til å formidle det. For jeg har ikke problem med at han har kontakt med henne, han har heller ingen grunn til å tro det. Problemet er at han skjuler det, og det føles sårt. Har spurt han om hun fremdeles har følelser for han, men det har han benektet. Anonymkode: 846cc...9b4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Meg eller han? Anonymkode: 846cc...9b4 Jeg hadde aldri giddet å være sammen med en mann som bruker tid på eksen. Eneste kontakten de trenger er når det er noe med barna. Og i tillegg holder han dette skjult for deg? Og du kan ikke si i fra til han om dette? Hvorfor ikke? Anonymkode: e6632...84a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri giddet å være sammen med en mann som bruker tid på eksen. Eneste kontakten de trenger er når det er noe med barna. Og i tillegg holder han dette skjult for deg? Og du kan ikke si i fra til han om dette? Hvorfor ikke? Anonymkode: e6632...84a Fordi jeg er redd for å formidle det feil, så det blir oppfattet feil. Da vil han iallefall holde det skjult. Han har aldri skjult at de har kontakt. Det får jeg vite gjennom at han sier at moren sendte melding. Datteren skjuler jo ikke noe for meg, så når de to snakker har jeg overhørt spørsmål om han skal hente moren første eller henne. Jeg tror kanskje det er nettopp den fy-fyen med at det er en eks. Men for meg føles det som et problem, nettopp fordi han tenker slik. Dersom han kun så på henne som moren til, ville ikke dette vært noe å skjule...? Anonymkode: 846cc...9b4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 Hvorfor skal han hente moren? Har hun ikke bil selv? Anonymkode: 10c86...b07
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 Jeg ville ha tatt det opp, for det er ikke sikkert han har intensjoner om å skjule ting for deg. Kanskje synes moren at det er vanskelig at du er i bildet og han prøver å gjøre «alle til lags», sannsynligvis for å unngå problemer ift barn... Vi gjør mye «rart» for å unngå konflikt med ekser som er foreldre til barna våre.. Ville bare tatt det opp på en lite konfronterende måte, og sagt hvordan det føles for deg når du ikke får vite hva som skjer. Anonymkode: 586f8...6fe
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal han hente moren? Har hun ikke bil selv? Anonymkode: 10c86...b07 Nei, hun solgte den for et par år siden. Bompenger, vanskelig med parkering på jobb osv. Så hun tar buss og t-bane. Anonymkode: 846cc...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå